PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
اتحادیه جهانی کشتی از کاهش تیم‌ها در جام‌های جهانی و تغییر در رنکینگ خبر داد.
کیهان ورزشی- 

اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفت تا سهمیه کشتی گیران رنکینگ دار را در رقابت های جهانی و قاره ای افزایش دهد. پیش از این در رقابت های جهانی 4 نفر برتر رنکینگ در بالا و پایین جدول قرار می گرفتند به طوری که نفرات مطرح تا نیمه نهایی و فینال به یکدیگر برخورد نمی کردند.

همچنین در رقابت های قاره ای نیز دو نفر برتر رنکینگ در بالا و پایین جدول مسابقات قرار می گرفتند تا در صورت رسیدن به دیدار فینال، مقابل یکدیگر قرار گیرند. بر اساس تصمیم جدید اتحادیه جهانی کشتی از این پس 8 نفر برتر رنکینگ با توجه به امتیازی که کسب کردند در بالا و پایین جدول قرار می گیرند و در رقابت های آسیایی نیز این سهمیه به 4 نفر افزایش پیدا کرده است.

بدین ترتیب کشتی گیران مطرح در رقابت های جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی و در رقابت های آسیایی تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر کشتی نخواهند گرفت.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین تصمیم گرفت جام های جهانی با حضور 6 تیم برگزار شود و این مسابقات در سال های المپیک برگزار نخواهد شد. اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام های جهانی کشتی آزاد در سال های 2022 و 2023 را به کشور آمریکا و جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2022 را به کشور ترکیه داد.

بر این اساس، طبق دستورالعمل جدید اتحادیه جهانی کشتی رقابت های جام جهانی در سال های غیر المپیکی و در روزهای جمعه و شنبه ماه های نوامبر و اوایل دسامبر میلادی (آبان و آذرماه) برگزار می شود.
همچنین این مسابقات از 8 تیم به 6 تیم کاهش یافته که شامل 5 تیم برتر رقابت های جهانی آن سال و همچنین یک تیم بعنوان ستارگان با حضور قهرمانانی که کشورهای آن ها جزو پنج تیم برتر قرار نگرفتند، برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار