PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- آگوئیا نتو سفیر برزیل در تهران درباره احتمال همگروه شدن ایران و برزیل در جام جهانی قطر گفت : فقط دوست دارم ایران و برزیل در دیدار پایانی جام جهانی ( فینال ) به هم بخورند ! سفیر برزیل شعار معروف تماشاگران آبادنی را تکرار کرد و به زبان فارسی گفت : آبادان‌‎، برزیلته ! 
- در مرحله حذفی مسابقات جام ملتهای آفریقا به میزبانی کامرون ، تیم سنگال با برتری 2 - 0 مقابل کیپ ورد به دور بعد راه یافت ، مراکش نیز با شکست 2 - 1 مالاوی به مرحله یکچهارم نهایی صعود کرد. در دو دیدار باقی مانده ، ساحل عاج با مصر و گینه استوایی با مالی روبرو خواهند شد.
- پرونده شانزدهمین دوره رقابت های سوپرلیگ کاراته کشور جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی بسته شد. دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار نهایی با نتیجه 21 بر 7 پاس ناجا را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد، تیم های رعد پدافند و آوای رزم نیز عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.
- در پی افزایش تعداد کرونایی در اردوی ایران ، فرشاد فرجی، مدافع پرسپولیس هم برای مسابقه با عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شد.
- کریستوفر جیمز بث به اتفاق آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام از استرالیا به عنوان‌ داور و کمک داوران  دیدار ایران و عراق انتخاب شدند .  این دیدار ساعت 18 روز پنج شنبه (فردا) به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران انجام می شود.
- درحالی که تمرینات پرسپولیس پس از سه روز استراحت طبق برنامه از فردا شروع می شود منوچهر صفروف و وحدت هنانوف با پرواز ساعت 15  تهران را به مقصد دوشنبه ترک کردند.
-  ارای کومرت مدافع بازل سوئیس با عقد قراردادی تا سال 2026 به والنسیا پیوست.
- تیم منچستر یونایتد انگلیس پیشنهاد تاتنهام و وستهم برای جذب جسی لینگارد را در این ماه رد کرد، زیرا نمی‌خواهد باشگاه‌هایی را که برای حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت می‌کنند، تقویت نماید.
- یان اوبلاک دروازه‌بان باشگاه اتلتیکو مادرید به کرونا مبتلا شد.
- با اعلام فدراسیون فوتبال ایران ؛ اگر بازیکنان تیم ملی بانوان در جام ملتهای آسیا به میزبانی هندوستان در دیدار با چین تایپه به جواز صعود دست یابند  پاداش 2 برد را دریافت خواهند کرد.
- نسیم کیانی مقدم و زهرا کریمی ، داوران ایرانی ، دیدار  ازبکستان و تاجیکستان در تورنمنت کافا را قضاوت کردند.
-  آنتونی مارسیال با قراردادی قرضی از منچستریونایتد به سویا ملحق شد.
- مهدی رنجبر کاپیتان تیم والیبال لیگ برتری  هورسان رامسر به دلیل پارگی مینیسک ادامه رقابت ها را از دست داد.
-  با اعلام نشریه آلمانی بیلد ، ارلینگ هالاند ستاره نروژی تیم دورتموند به دلیل آسیب‌دیدگی عضلانی چند هفته ای از میدان و بازی دور خواهد بود.
- با اعلام فدراسیون فوتبال؛ سید مجید حسینی به دلیل ابتلا به کرونا از لیست تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدار مقابل عراق خارج شد.
- کادر مدیریت تیم فیورنتینای ایتالیا اعلام کرد که در ها برای فروش ولاهوویچ در این ماه باز است. اما به شرط تامین خواسته های باشگاه!
- مشکات صفی تنیس‌باز 17 ساله کشورمان در دیدار دوم خود در مسابقات گرند اسلم جوانان اوپن استرالیا با نتیجه دو بر صفر مغلوب سوفیا کاستولاس از بلژیک شد.کاستولاس که رتبه 16 جوانان جهان را در اختیار دارد مطابق انتظار پرقدرت ظاهر شد و این دیدار را در 2 ست متوالی با نتایج 6 - 0 و 6 - 2 به سود خود خاتمه داد.
- در شرایطی که ورزش ایران فاصله زیادی تا بازی‌های آسیایی 2022 ندارد ( 19 شهریور 1401 )، برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و معرفی رئیس آن برای چهار سال آینده، تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت کاروان اعزامی به این رویداد و حتی المپیک 2024  پاریس خواهد داشت.
- در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا، پونفرادینا با درخشش عابدزاده مقابل هوئسکا به برتری رسید. درخشش او باعث شد تا این دروازه‌بان کشورمان در تیم منتخب هفته قرار گیرد.  عابدزاده در این بازی 8 مهار عالی داشت و توانست یک سوپرواکنش را به نمایش گذارد.
- دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان سخت در تلاشند که سعید صادقی ، هافبک تیم گل گهر را به خدمت بگیرند ، وی چند سال پیش بازیکن یحیی گل محمدی در تیم پدیده مشهد بود.
- روز سه‌شنبه ، نشست شورای استیناف در خصوص بررسی پرونده بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر سیرجان برگزار شد.در این جلسه درباره پرونده جنجالی باشگاه گل‌گهر بحث و تبادل نظر شد اما در نهایت مقرر گردید رای نهایی ظرف روزهای آینده اعلام شود.
 - با توجه به دیدار فولاد خوزستان و نساجی مازندران که در 19 آذرماه 1400 برگزار شد، باشگاه فولاد خوزستان به دلیل سو رفتار تیمی ناشی از دریافت 6 اخطار، به پرداخت یکصد و ده میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی به پرداخت دویست میلیون ریال محکوم شد.
- سایت «اسپورت» عراق خبر داد تست کرونای امجد عطونان هافبک تیم ملی این کشور در تهران مثبت شده و وی بازی های پیش رو مقابل ایران و لبنان را از دست داد. گویا عراقی ها منتظر پنج لژیونر  خود هستند تا وارد تهران شوند. 
- در ادامه بازیهای لیگ دسته دوم فوتبال ایران و از هفته یازدهم این رقابتها ، تیم شاهین بندر عامری صدرنشین گروه دوم این مسابقات در زمین خود برابر تیم اصفهانی ون پارس نقش جهان بدون گل متوقف شد . در گروه اول ، چوکای تالش صدرنشین است .
- در بازیهای دور دوم لیگ برتر بسکتبال ایران و از گروه اف ، جدال دو رقیب همشهری یعنی سپاهان و ذوب آهن از اصفهان ، با برتری 96 - 79 به سود ذوب آهن به پایان رسید.
- تاریخ مجمع انتخابات رئیس فدراسیون تیراندازی که در ابتدا قرار بود 21 دی انجام شود ، روز شنبه 30 بهمن ماه تعیین شد.
-  در هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال کشورمان ، روز چهارشنبه (6 بهمن) ، فولاد سیرجان ایرانیان با مقاومت یزد ، شتهرداری گنبد با شهرداری ورامین ، هورسان رامسر با سایپا ، پیکان با لبنیات هراز آمل ، پاس گرگان با سپاهان ، مس رفسنجان با شهرداری ارومیه ، راه یاب ملل مریوان با آذرباتری ارومیه دیدار خواهند کرد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها