PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در بازیهای دور تازه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ، در منطقه آمریکای جنوبی ، ونزوئلا 4 - 1 از سد بولیویگذشت ، پرو هم در زمین کلمبیا یک بر صفر به برتری رسید ، در سه بازی قبلی ، برزیل با اکوادور یک بر یک کرد ، آرژانتین 2 - 1 بر شیلی فائق آمد و اروگوئه هم یک بر صفر پاراگوئه را شکست داده بودد . 
- ششمین صعود فوتبال ایران به جام جهانی پس از برتری یک بر صفر مقابل عراق در ورزشگاه آزادی ، بازتاب زیادی در مجامع خبری و فوتبالی داشت . روزی که در دیگر بازیهای گروه یک ، امارات و کره با نتایج 2 - 0 و یک بر صفر بر سوریه و لبنان پیروز شده بودند ، در گروه دوم نیز استرالیا چهار گل به ویتنام زد ، عربستان یک بر صفرعمان رابرد و ژاپن نیز را شکست داد.
- در هفته شانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته کشور این نتایج رقم خورد : شمس آذر یک - قشقایی شیراز 2 ، ماشین سازی 2 - آرمان گهر 2 ، استقلال ملاثانی صفر - شهرداری همدان صفر ، سایپا 3 - رایکا 2 ، خیبر 3 - ویستاتوربین یک ، خوشه طلایی 2 - استقلال خوزستان 2 ، پارس جنوبی یک - مس کرمان صفر ، مس شهربابک یک - شهرداری آستارا یک ، ملوان 3 - شاهین بوشهر صفر
- در جریان دیدار تیم ملی مقابل عراق شجاع خلیل زاده از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد که وی به همین دلیل دیدار بعدی تیم ملی را از دست داد. خلیل زاده در دیدار با سوریه نیز از داور آن مسابقه کارت گرفت و با با عراق هم دومین کارت زرد خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی دریافت کرد تا از بازی بعد محروم شود.
- فدراسیون فوتبال اعلام کرد، مطابق نامه ای که دادگاه حکمیت ورزش به وکلای فدراسیون فوتبال ارسال کرده است، مهلت رسیدگی به پرونده مارک ویلموتس در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برای ششمین بار به تعویق افتاد. دادگاه حکمیت ورزش، اعلام کرد مهلت صدور رأی پرونده ویلموتس تا 4 مارچ 2022 (13 اسفند) تمدید شد.
- تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی‌ 2022 قطر روز دوازدهم بهمن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. امارات که در این رقابت‌ها موفق شد با دو گل سوریه را شکست بدهد، روز یکشنبه آینده برای بازی با ایران به تهران سفر می‌کند و یک جلسه تمرین در ورزشگاه آزادی خواهد داشت.
- احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش موفق شدند سومین صعود پیاپی خود به جام جهانی را تجربه کنند تا در کنار مسعود شجاعی رکورددار در میان بازیکنان تاریخ ایران شوند.
- برنامه سه بازی باقیمانده ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر بدین شرح است : سه شنبه 12 بهمن با امارات (تهران) ، پنج شنبه 4 فروردین با کره جنوبی (سئول) سه‌شنبه 9 فروردین با لبنان (تهران) ، در جدول رده‌بندی گروه اول ایران با 19 امتیاز صدرنشین است و صعودش قطعی شده و کره جنوبی با 17 امتیاز در رده دوم قرار دارد و برای صعود 2 امتیاز دیگر ، یا یک باخت امارات را می‌خواهد.
- درویش مدیرعامل جدید قرمزپوشان ، ضمن مخالفت با استعفای سرمربی پرسپولیس اعلام کرد قرار است تا فردا بخشی از مبلغ قرارداد اعضای تیم را به حساب آنها واریز کند. امروز حدود ۸ درصد قرارداد پرسپولیسی‌ها به آنها پرداخت شد اما در روز بازگشت سید جلال حسینی به تمرینات خبری از یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه کاظمی نبود.
- تیم فوتبال مس رفسنجان در راستای برنامه‌های تقویت خود برای مسابقات نیم فصل دوم، یک هافبک جدید را به خدمت گرفت. حسین پورامینی، کاپیتان پیکان در نیم فصل اول با امضای قراردادی رسمی به جمع شاگردان محمد ربیعی اضافه شد. 
- ولاهوویچ در یوونتوس شماره 7 را که پیش از این شماره پیراهن رونالدو بود را خواهد پوشید.
- رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس تیم این کشور در مذاکرات وین ، صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را تبریک گفت.
- پس از پایان مسابقات فوتسال کافا 2022 تاجیکستان که با قهرمانی ایران همراه بود ، فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن و فرزانه توسلی بهترین دروازه‌بان لقب گرفتند.
- گلاره ناظمی و زری فتحی، دو داور بین‌المللی فوتسال کشورمان برای قضاوت بازی فینال مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان کویت در این کشور حضور دارند. دیدار فینال بین تیمهای الفتات و الکویت فردا برگزار می‌شود.
- در هفته بیستم لیگ برتر فوتسال این نتایج رقم خورد : گیتی پسند 4 - راکاری یک ، کراپ الوند 4 - حفاری 2 ، فولاد زرند یک - مس سونگون 3 ، فرش آرای مشهد 3 - شهروند ساری 3 
- دنیل مدودف مرد شماره دو تنیس جهان با برتری سه بر یک مقابل استفانوس سیتسیپاس برای دومین سال متوالی به فینال گرند اسلم اوپن استرالیا راه یافت.
- بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور، وضعیت محدودیت و تعطیلی فعالیت رشته‌های ورزشی به گونه‌ای است که شدیدترین محدودیت ها در 7 شهر با وضعیت قرمز اعمال می شود و در 43 شهر از جمله تهران، شاهد ممنوعیت فعالیت مشاغل ورزشی گروه 3 هستیم.
 - مراسم اولین سالگرد درگذشت مهرداد میناوند صبح روز جمعه با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از پیشکسوتان فوتبال در قطعه نام آوران بهشت زهرا تهران برگزار شد.
- با کمال تاسف و تاثر با خبر شدیم ، همسر مرحوم عزت جان ملکی مدافع سابق تیم ملی و استقلال دارفانی را وداع گفت ۰ این مصیبت را به علی جانملکی پسرش و نوه اش ، امیرمهدی جانملکی مدافع تیم نساجی تسلیت گفته ، خودرا در اندوه ایشان و خانواده سهیم می دانیم ۰
- ایران با صعود به جام جهانی مبلغی حدود 12 میلیون دلار پاداش از فیفا دریافت خواهد کرد. این رقم با قیمت فعلی دلار معادل 324 میلیارد تومان خواهد بود.
- تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دیدار نهایی برابر تاجیکستان با نتیجه 9 بر 0 پیروز شد و عنوان قهرمانی مسابقات ک افا 2022 را از آن خود کرد. نسترن مقیمی، فرشته کریمی(3 گل)،سارا شیربیگی(2گل)،نسا احدی،سحرپاپی و مهسا علی مددی در فینال گلزنی کردند . 
- در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 ، در منطقه کونکاکاف ، تیم آمریکا توانست تیم السالوادور را یک بر صفرشکست دهد.
- دنیل واس ، مدافع راست دانمارکی والنسیا در انتقالی 2/5 میلیون یورویی با قراردادی تا سال 2023 به اتلتیکومادرید پیوست.
- کالوم چمبرز مدافع انگلیسی آرسنال در انتقالی آزاد با قراردادی 3/5 ساله به استون ویلا ملحق شد.
-6 رافائل نادال در دیدار نخست از مرحله نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا با پیروزی سه بر یک مقابل متئو برتینی به فینال این رقابت‌ها راه یافت.
- رابین گوزنس، مدافع چپ آلمانی آتالانتا به تیم اینتر میلان پیوست.
- مسابقه دو تیم هوادار تهران و استقلال از هفته شانزدهم لیگ برتر ساعت 17 روز جمعه 15 بهمن در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. دیدار تیم های پیکان تهران و استقلال از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم ساعت 17 روز سه شنبه 19 بهمن در ورزشگاه پاس قوامین تهران انجام خواهد شد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها