PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در دوبازی مرحله یکچهارم نهایی جام ملتهای فوتبال آفریقا تیم کامرون با زدن دو گل به گامبیا و بورکینافاسو با برتری یک بر صفر مقابل تونس به مرحله نیمه نهایی راه یافتند . روز یک شنبه در ادامه این رقابتها، مصر با مراکش و گینه استوایی با سنگال مصاف خواهند داشت . 
 - در جلسه  ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در روز سه شنبه (12 بهمن) بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
- بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، محمدرضا اخباری جانشین علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی شد.
- هواداران پرسپولیس  برای حمایت از گل‌محمدی مربی تیم مقابل مجلس دست به تجمع زدند و خواستار استیضاح حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان شدند.حدود 2 هزار نفر در این تجمع شرکت کردند که وحید قلیچ، پیشکسوت سرخپوشان نیز در این تجمع حاضر شد و از گل‌محمدی. حمایت کرد. این تجمع با دخالت نيروی انتظامی و با متفرق کردن هواداران پرسپولیس به پایان رسید.
- دفتر دادستانی فدرال بلژیک  اعلام کرد که قصد دارد 56 فرد و یک شرکت تجاریِ مظنون در پرونده گسترده فساد و کلاهبرداری در فوتبال این کشور را محاکمه کند.برادرِ مالک ايرانی يك باشگاه بلژيكی و يک مدير برنامه ايرانی كه با انتقال بازيكنان به بلژیک و افزايش چند برابری قرارداد آنها در ايران می‌شود،هم جز مظنونين می‌باشند.
- آداما ترائوره با عقد قراردادی قرضی با بند خرید از وولورهمپتون به بارسلونا پیوست.
- قرار بود اعضای تیم صنعت نفت تمرینات خود را برای بازی با تراکتور در هفته هفدهم لیگ برتر آغاز کنند اما عملی نشدن وعده‌ها برای پرداخت طلب بازیکنان مانع برگزاری این تمرین شد.
- تیماودیون ایگالو، مهاجم پیشین منچستریونایتد به الهلال عربستان پیوست.
- به احتمال زیاد شروع ادامه بازی‌های لیگ برتر از شنبه 23 بهمن ماه خواهد بود. گفتنی است در ادامه مسابقات لیگ برتر هم شاهد فشردگی بازی‌ها خواهیم بود و بیشتر مسابقات به فاصله 5 روز به 5 روز برگزار خواهد شد.
- سرپرست تیم ملی فوتبال: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کردکه از این به بعد حق نداریم اسامی مبتلایان به کرونا را اعلام کنیم چرا که این موضوع شخصی است.
- محسن بهشتی‌راد، یخ‌نورد ایرانی توانست برای اولین بار در تاریخ این رشته عنوان قهرمانی را از ورزشکاران کشور روسیه بگیرد و خود مدال طلا را بر گردن بیاویزد. در این مسابقات محسن بهشتی‌راد تنها ورزشکاری بود که توانست با زمان 6 ثانیه دیواره‌ مسابقات را صعود کند.
- مجید مرتضایی، مدرس و مربی مشهدی فوتسال ایران، به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان افغانستان انتخاب شد.
- تیم ملی هندبال کشورمان که توانست جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد ، در مرحله نیمه نهایی رقابتهای آسیا 34 - 19 مغلوب قطر شد و باید در بازی رده بندی برای کسب عنوان سوم شرکت کند.
- در مرحله یکچهارم نهایی فوتبال رده زنان جام ملتهای آسیا به میزبانی هندوستان ، استرالیا با کره جنوبی ، ژاپن با تایلند ، چین با ویتنام و تایوان با فیلی پین به میدان می روند
- در بازیهای مقدماتی فوتبال منطقه کونکاکاف برای صعود به جام جهانی قطر ، آمریکا یک بر صفر بر السالوادور ، مکزیک دو بر یک بر جامائیکا ، کانادا 2 - 0 بر هندوراس و کاستاریکا یک بر صفر بر پاناما پیروز شدند. اکنون تیمهای کانادا ، آمریکا و مکزیک با 19 ، 18 و 17 امتیاز اول تا سوم هستند.
- محمدرضا صفدریان توانست در مسابقات یخ نوردی ، دومین مدال طلا را در مجموع کمباین برای کشورمان کسب کند . او در دومادهد قبلی پنجم و ششم شده بود.
- تیم بحرین با شکست عربستان به فینال مسابقات هندبال آسیا راه یافت تا با قطر دیدار کند . بازی رده بندی بین ایران و عربستان انجام خواهد شد. 
- در مسابقات فوتسال قهرمانی اروپا ، قزاقستان 4 - 1 ایتالیا را برد ، پرتغال یک بر صفر از سد اوکراین گذشت. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار