PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۷۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد 3 مدل خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.
کیهان ورزشی- 

به نقل از فارس، حسین قربانزاده در مورد خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد که به شرح زیر است: 

* استقلال و پرسپولیس استانداردهای حسابداری و مدیریت مالی منسجم ندارند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: صرف نظر از واگذاری آنها، این دو تیم حتما باید در بورس درج نماد شوند تا شفاف شوند. در استقلال و پرسپولیس مطالبه شفافیت اولویت دارد.

وی افزود: ما در سازمان خصوصی سازی مدام با مدیران عامل این دو تیم، مدیران سازمان بورس و سازمان حسابرسی جلسه داریم، این دو تیم استانداردهای حسابداری را‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نمی‌کنند و مدیریت مالی منسجم ندارند و قطعا باید در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند و ترکیب سهامداری آنها هم باید مشخص شود.

* طرح 3 مدل واگذاری استقلال و پرسپولیس

قربان‌زاده گفت: البته موضوع سیت‌بندی این دو تیم و اینکه برخی اپراتورهای تلفن همراه یک سیت یا دو سیت شامل 17 یا 34 درصد می‌خواهند هم مطرح است، اگر سهامدار بخواهد یک سیت یا دو سیت را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد، درواقع نمی‌تواند از هوادار درآمد کسب کند و این آغاز منازعه با دولت خواهد بود. یک مدل دیگر هم پیشنهاد شده است که شرکت تعاونی سهام عام استقلال و پرسپولیس تشکیل شود و هواداران عضو تعاونی شوند.

وی تصریح کرد: مدل دیگر هم پیشنهاد شده است که ترکیب سهامداری از پیشکسوتان و مدل پیمان مدیریت است‌ که شرکت تعاونی مالک 15 درصد می‌شود و ادامه قرارداد در قالب پیمان مدیریت خواهد بود که البته هم وزارت ورزش و هم باشگاه‌ها با این موضوع مخالف هستند‌.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این دو تیم تا پایان بهمن‌ماه درج نماد شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار