PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی سنگال پس از تساوی 0 - 0 در وقت های معمولی و اضافی ، با ضربات پنالتی 4 - 2 بر تیم مصر ، در فینال مسابقات فوتبال جام ملتهای آفریقا پیروز شد و برای اولین بار برسکوی قهرمانی این پیکارها تکیه زد.
- در جنگ دو لیورپولی در فینال جام ملتهای آفریقا ، با آنکه سادیو مانه ، پنالتی دقیقه 7 تیم ملی سنگال را به هدر داد اما تیمش در ضیافت پنالتی ها بر تیم محمد صلاح (مصر) غلبه کرد و سرود قهرمانی سرداد. کامرون میزبان بازیهای امسال با شکست بورکینافاسو در پنالتی ، سوم شد. مصری ها با 7 قهرمانی پرچمدار فوتبال آفریقا هستند.
- در ادامه رقابتهای جام حذفی انگلیس این نتایج به دست آمد : لیورپول 3 - کاردیف سیتی یک ، ناتنگهام 4 - لستر یک ، بورنموث صفر - بورهام فود یک 
- در بازیهای لیگ باشگاهی فوتبال اروپا ، له ورکوزن در زمین دورتموند 5 - 2 فاتح شد تا بایرن مونیخ آسوده خاطر به صدرنشینی اش در بوندس لیگا ادامه دهد. سایر نتایج : لورین 2 - لانس صفر ، ترویس صفر متز صفر ، نیس صفر کلرمونت یک ، استراسبورگ یک نانت صفر ، ریمس 5 - بوردو صفر ، رن 2 - برست صفر ، لیل یک - پاری سن ژرمن 5 ، وولفسبورگ 4 - گرتور فورت یک ، بولونیا صفر - امپولی صفر ، ونیز صفر - ناپولی 2 ، سامپدوریا 4 - ساسولو صفر ، اودینزه 2 - تورینو صفر ، یوونتوس 2 - ورونا صفر ، والنسیا صفر - سوسیه داد صفر ، بارسلونا 4 - اتلتیکو مادرید 2 ، بتیس صفر - ویارئال 2 ، رئال مادرید یک ، گرانادا صفر
- دانی الوز ، مدافع برزیلی بارسا در مصاف با اتلتیکو از مسابقات لالیگا ، در یک شب خاطره انگیز ، یک پاس گل داد ، یک گل زد و درنهایت با دریافت کارت قرمز ، از زمین اخراج شد تا تیمش ده نفره شود.
- رضا کرملاچعب بازیکن نیم فصل اول استقلال ملاثانی با قراردادی 2/5 ساله به پدیده خراسان پیوست.
- تیم کاراته مازندران با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره، 2 برنز و مجموع 7 مدال، عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش دختران و پسران(انتخابی تیم ملی بزرگسالان) یادواره سردار شهید سید محمد حجازی را از ان خود کرد. تهران با 3 مدال طلا، یک نقره، 2 برنز و مجموع 6 مدال نایب قهرمان شد و تیم قم با 2 طلا، یک برنز و مجموع 3 مدال عنوان سوم را بدست آورد. البرز، کرمان، گیلان، فارس، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، آذربایجان‌ غربی، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، کردستان، زنجان و همدان نیز عناوین بعدی را کسب کردند.
-   باشگاه تراکتور؛  با تیم مس رفسنجان بر سر انتقال مهدی کیانی به توافق رسید و قرارداد این بازیکن به صورت رسمی با تیم تبریزی منعقد خواهد شد.
- صالح حردانی که با امضای قراردادی به تیم فوتبال استقلال پیوست، روز یکشنبه در محل تمرین آبی‌پوشان حضور یافت.مدافع - هافبک جدید استقلال در اردوی اخیر تیم ملی  در دیدار با امارات به میدان رفت. از طرفی ، عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی مدنظر استقلال نیز طبق اعلام این باشگاه  به ایران آمد تا قراردادش را با آبی‌پوشان نهایی کند.
-  ساعت 17/15 عصر روز دوشنبه در ورزشگاه سیرجان ، فینال سوپرجام ایران بین پرسپولیس و فولاد خوزستان ، قهرمانان لیگ و جام حذفی ، با قضاوت اکبریان انجام خواهد شد. این آخرین قضاوت اکبریان در فوتبال رسمی خواهدبود.
- تیم فوتبال نساجی در یک دیدار دوستانه به مصاف سپاهان می‌رود. شاگردان ساکت الهامی قرار است در ورزشگاه نقش جهان به میدان شاگردان نویدکیا بروند. اعضای تیم نساجی روز با 2 دستگاه اتوبوس راهی اصفهان می‌شوند. قرار است اعضای این تیم بلافاصله بعد از بازی راهی تهران شده و برای دیدار با پرسپولیس آماده شوند.
- یک مقام رسمی فوتبال  درباره آخرین وضعیت دریافت مطالبات علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس طبق حکم قطعی کمیته استیناف که حدود پنج ماه قبل صادر شد، باید مطالبات حدود 2/5 میلیاردی بیرانوند را پرداخت کند و به همین دلیل نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات زمستانی ، قرارداد بازیکن جدیدی را ثبت کند.
- در مسابقه فینال فوتسال جام ملتهای اروپا ، تیم پرتفال با برتری 4 - 2 مقابل روسیه بر سکوی نخست ایستاد.
- الهلال عربستان با نتیجه 6 - 1 تیم الجزیره امارات را برد و به نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان صعود کرد و حریف چلسی شد.
- پزشک تیم فوتبال پرسپولیس  اعلام کرد؛ احسان پهلوان به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی قرار دارد.
- در بازی رده بندی مسابقات فوتسال جام ملتهای اروپا ،اسپانیا 4 - 1 اوکراین را برد و  سوم شد.
- در هفته بیست و دوم سوپرلیگ فوتبال یونان تیم آاک در روزی که میلاد محمدی در دقیقه 79 اخراج شد ، انصاریفرد و حاج صفی نیز به ترتیب 17 و 9 دقیقه درمیدان حاضر بودند ، در مصاف خانگی  سه بر صفر آپولون را مغلوب کرد .
- سامانتا کر ستاره افسانه‌ای فوتبال استرالیا و تیم چلسی توانست با 7 گل زده عنوان بهترین گلزن رقابت‌های فوتبال زنان جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.
- در مسابقه فینال فوتبال زنان جام ملتهای آسیا به میزبانی هندوستان ، تیم چین با نمایشی خیره‌کننده در نیمه دوم، از دقیقه 68 تا 93 گل‌های خورده نیمه نخست برابر کره جنوبی را جبران و برای نهمین‌بار قهرمان آسیا شد تا بعد از 16 سال دوباره بر جایگاه نخست تکیه زند ، جیالی تانگ ( 68)، لین یان ژانگ (72) و ژیائو یوئی (93 ) گلزنان چین بودند. کره بعد از 31 سال همچنان در حسرت قهرمانی ماند.
- سامانتا کر ، از استرالیا با ده گل زده ، بهترین گلزن جام ملتهای فوتبال زنان آسیا در هندوستان شد .
- محمدامین درویشی مهاجم جنوبی تیم فوتبال پیکان با عقد قراردادی به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه شد.
- مهدی هاشمی‌نسب مربی فصل گذشته تیم فوتبال فولاد خوزستان که با جدایی نکونام از این تیم جدا شده بود مجددا به این تیم بازگشت.
- با تغییر رنگ شهر تهران از نظر شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز، صرفا مشاغل گروه یک شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری امکان فعالیت در این شهر را دارند.
- ایرج حصیبی از مسئولان سابق دوومیدانی به علت کهولت سن در رامسر درگذشت. حصیبی در گذشته مسئول انجمن دوومیدانی مدارس کشور بود. او سال‌ها به عنوان مسئول کمیته مسابقات دوومیدانی فعالیت کرد و در مسابقات برون مرزی سرپرست تیم ملی بود. وی همچنین کارشناس و  گزارشگر این رشته مهیج بود. یادش گرامی ، روحش در آرامش .
- «ارسلان کاظمی» و «سجاد مشایخی» به دلیل مثبت شدن تست COVID-۱۹، در تمرینات تیم ملی حضور نخواهند داشت این در حالیست که تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی جام جهانی 2023 آماده می‌شود۰
- نهمین دوره مسابقات تکواندو آزاد ترکیه G2 در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان و بخش کیوروگی طی روزهای 19 تا 24 بهمن در آنتالیا برگزار می شود. بر این اساس، حافظ مهدوی، منصور ناطقی و زهرا صمدیان داوران بین المللی تکواندو ایران هستند که در این رویداد قضاوت خواهند کرد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها