PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

_ چند روز پیش  خبر استعفای مهدی مهدوی کیا از مدیریت کمیته فنی فدراسیون فوتبال منتشر و بلافاصله حسن کامرانی فر این خبر را تائید کرد. فدراسیون فوتبال هم در اولین اقدام نام میرشاد ماجدی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را به عنوان جایگزین مهدوی کیا به فیفا ارسال کرده است.
_ تیم استقلال با گل وقتهای اضافی ارسلان مطهری با پیروزی یک بر صفر مقابل پیکان به مرحله بعدی جام حذفی کشور راه یافت ، این بازی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران و به قضاوت بیژن حیدری برگزار شد.
_ حکیم زیاش از فوتبال ملی و تیم ملی مراکش خداحافظی کرد.
_ پالمیراس برزیل با پیروزی 2 بر 0 برابر الاهلی مصر به فینال جام باشگاه‌های جهان صعود کرد.
_ یحیی گل محمدی مربی پرسپولیس در تصمیمی فوری در نامه ای به باشگاه از عدم نیاز خود به مهدی شیری مدافع راست تیمش خبر داد.
_ میلاد جهانی مهاجم ذوب آهن با عقد قراردادی 1.5 ساله رسما به سپاهان پیوست.
_ متاسفانه با خبر شدیم ساعاتی پیش شاهرخ سیفی بازیکن اسبق تیم ملی جوانان و باشگاه شاهین پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری (دیابت)  دار فانی را وداع گفت.روحش شاد، یادش گرامی
_ شکایت سایپا در دیوان حکمیت ورزشی CAS علیه فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پیکان مردود اعلام گردید. سایپا به پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله صد میلیونی  CAS و حق الوکاله وکلای پرونده نیز محکوم گردید.
_ با اعلام باشگاه استقلال؛ مالیات‌های حقوق و عملکرد سال مالی ۹۸ - ۹۹ این باشگاه پرداخت و تسویه مالی مذکور اخذ گردید.
_ فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد رسما برای نامزدی یورو 2032 نامه ای به یوفا فرستاده است ، آتزوری بعد از جام جهانی 1990 تاکنون به تنهایی میزبان تورنمنت مهمی نشده است.
_ شهر فجیره امارات طی روزهای 29 بهمن تا یکم اسفند میزبان نخستین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان است.در این رابطه فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد مراسم اهدای جوایز برندگان بزرگ جدید جهان ( Grand Winners) در حاشیه این رقابتها برگزار خواهد شد. مراسم «بهترین‌ها» روز یکشنبه اول اسفند برگزار  و از 12 کاراته کای برتر دنیا از جمله ذبیح الله پورشیب تجلیل خواهد شد.
- با اعلام باشگاه اتلتیکوی مادرید ، دنیل واس خرید جدید این تیم در جریان دیدار مقابل بارسلونا (4_2) دچار آسیب‌دیدگی شده و حدود یک ماه نیم دور از میادین خواهد بود.
_ به گزارش تلگراف، کورت زوما به اتهام حیوان‌آزاری احتمالا مورد تحقیق و بازرسی از سوی پلیس بریتانیا قرار خواهد گرفت، در بریتانیا، مجازات جرم حیوان‌آزاری شش ماه الی پنج سال حبس است. در صورتی که دادگاه، کورت زوما در ماجرای آزار دادن گربه مقصر بداند، ممکن است این بازیکن تیم ملی فرانسه به اشد مجازاتِ این جرم محکوم شود.
 _ در جدیدترین رده بندی باشگاه های جهان ، پرسپولیس بدون تغییر نسبت به رده بندی گذشته در جایگاه اول ایران و چهارم آسیا قرار گرفت اما در رده بندی جهانی شاگردان گل محمدی با یک پله سقوط در رده 99 جهان ایستادند. استقلال صدرنشین لیگ ایران هم بدون تغییر در رده دوم ایران قرار گرفت و در آسیا جایگاه هشتم را برای خودش حفظ کرد. شاگردان مجیدی در رده بندی جهانی جهش خوبی داشتند و با 5 پله صعود به رده 179 جهان رسیدند.
 _ مهدی ترابی با توجه به بیماری‌اش تمرینات این هفته تیمش را از دست خواهد داد. تیم پرسپولیس روز شنبه تمرین سبکی انجام می دهد و به مشهد می‌رود که باز هم درصورت حضور احتمالی ترابی در تمرینات فشاری به او نخواهد آمد.
 _ محسن منصوری، استاندار تهران گفت :  دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت ملی اداره می‌شوند و برای مشکلات‌شان به استانداری گزارشی داده نمی‌شود.  این دوتیم در حال خصوصی سازی هم هستند اما در حال حاضر و تا پیش از خصوصی سازی، ما این آمادگی را داریم که زمین‌های فوتبال داخل استان را در اختیار این دو باشگاه قرار دهیم تا به طور موقت مشکل زمین تمرین آن‌ها حل شود.
_ در ادامه پیکارهای جام حذفی ایتالیا ، اینترمیلان بادو گل از سد تیم رم گذشت ، در فرانسه و از این سری بازیها تیم موناکو هم با دو گل بر آمیان فائق آمد.
_ در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های فوتبال جهان به میزبانی عربستان روز چهارشنبه تیم های الهلال و چلسی انگلیس به مصاف هم خواهند رفت . 
_ در لیگ برتر فوتبال انگلیس این نتایج رقم خورد : نیوکاسل 3 - اورتون یک ، وستهام یک _ واتفورد صفر ، بارنلی یک _ منچستریونایتد یک 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار