PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

_ در ادامه بازیهای جام حذفی ایتالیا پنج شنبه شب تیم یوونتوس به مصاف ساسولو خواهد رفت ، در هفته بیست و چهارم لیگ انگلیس نیز آرسنال با وولورهامپتون و آرسنال با لسترسیتی روبرو خواهندشد.
_ پس از جدایی اکبر محمدی ازسمت مدیرعاملی باشگاه پیکان ، سعید دقیقی ، دوست دیرینه محمدی هم در مقام مشاور از تیم خودرو سازان کناره گیری کرد.
_ صادق صادقی هافبک پدیده خراسان با امضای قراردادی 1/5 ساله به ذوب آهن اصفهان پیوست.  
_ محمد میری و فرزاد جعفری بازیکنان فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان با امضای قراردادی به هوادار پیوستند.
_ سعید واسعی با انتشار یک استوری معاوضه یا جدایی‌ خود از تیم تراکتور را تکذیب کرد.
_ عزیزبک آمانوف بازیکن تیم ملی ازبکستان با عقد قرارداد 2.5 ساله به استقلال پیوست.
_ احسان الوان زاده و سجاد عبدویی ۲ بازیکن فجرسپاسی شیراز پس از توافق با مدیرعامل این باشگاه، قراردادهای خود را فسخ و از جمع شاگردان علی اصغر کلانتری جدا شدند.
_ جواد نکونام سرمربی فولاد قصد دارد تیمش را در دفاع چپ و راست تقویت کند و به همین دلیل روی مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس برنامه ریزی کرده است.همچنین گفته می شود نکونام حاضر شده پاتوسی هافبک تیمش را به گل گهر بدهد و در مقابل میلاد زکی پور مدافع چپ این تیم را جذب کند.
_ فدراسیون فوتبال اعلام کرد، باشگاه تراکتور با تقدیم دادخواست‌هایی به طرفیت علیرضا منصوریان، محمد خرمگاه، علی اکبر دهقان و علی مهاجری خواسته کسر از محکوم را ارائه کرد که پس از بررسی کلیات پرونده، کمیته وضعیت بازیکنان برای هر چهار شکایت فوق قرار رد دعوی صادر کرد. به این ترتیب باشگاه تراکتور محکوم به پراخت مطالبات این 4 مربی شده است.
_ دو بازیکن تیم ملی سودان که از چندی قبل مدنظر باشگاه پدیده خراسان قرار گرفته بودند برای شرکت در تمرینات و عقد قرارداد با این تیم وارد ایران شدند.
_ آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ (ITA) روز چهارشنبه اعلام کرد که تست دوپینگ‌ حسین ساوه‌شمشکی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی 2022 مثبت شده است.ساوه شمشکی می تواند به این حکم در دادگاه حکمیت ورزشی در پکن اعتراض کند.
 - تیم چلسی انگلیس با گل لوکاکو یک بر صفر از سد تیم الهلال گذشت و رقیب پالمیراس برزیل در مسابقه فینال فوتبال جام باشگاه های جهان شد.
- دو‌ تیم چلسی و پالمیراس در فینال جام باشگاه های جهان ، روز شنبه 23 بهمن از ساعت 20 در استادیوم بن زاید امارات به مصاف هم خواهند رفت.
- عملکرد شهاب‌الدین عزیزی خادم در طول مدت حضور در قامت ریاست فدراسیون فوتبال چندان به مذاق چند عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال خوش نیامد تا آنها پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی قطر به دلیل عدم شفافیت مالی و همچنین نحوه گرفتن تأیید اساسنامه از سوی فیفا خواستار عزل وی شوند. طبق آئین نامه فدراسیون فوتبال برای عزل موقت ریاست فدراسیون فوتبال نیاز به اعلام دو سوم از این تعداد (هشت نفر از 11 نفر) است اما با وجود تلاش هایی که مخالفان رئیس فدراسیون در روزهای گذشته داشته اند، این تعداد به رسمیت نرسیده تا همه چیز به روزهای آینده موکول شود.
- با توجه به تغییرات مدیریتی در کارخانه ایرانخودر و موج این تغییرات به باشگاه پیکان هم رسید و با تصمیمی از سوی کارخانه امیر عطابخش به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی شد.
- پیکارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال از روز شنبه 23 بهمن آغاز خواهد شد ، در این هفته استقلال با ذوب آهن در تهران و پرسپولیس با نساجی در مشهد به میدان خواهند رفت.
 - سایت «عراق اسپورت» از انتخاب عبدالغنی شهد به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عراق خبر داد.
- باشگاه استقلال طبق قانون سرباز - قهرمان، با وزارت ورزش و جوانان نامه‌نگاری کرد که تا براساس حضور مدافع استقلال در اردوهای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر، این بازیکن شامل قانون یادشده شود و تا پایان فصل بتواند آبی‌پوشان را در لیگ برتر همراهی کند. وزارت ورزش نیز در صورت موافقت، با سازمان نظام وظیفه نامه‌نگاری خواهد کرد تا بازیکن استقلال بتواند شامل این طرح شود. از طرفی، یزدانی برای شرکت در آزمون دکتری نیز اقدام کرده است تا برای فصل بعد نیز از معافیت تحصیلی استفاده کند. 
- از زمان آخرین جام منچستریونایتد که لیگ اروپا بود و در فصل 2016-2017 بدست آمد، این تیم 640 میلیون پوند در نقل و انتقالات خرج کرده و هیچ جامی نبرده است.
- کریستیانو رونالدو در پنج بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده است، این بدترین آمار فوق ستاره پرتغالی از سال 2010 به حساب می‌آید.
- در المپیک زمستانی پکن ، عاطفه احمدی اسکی‌باز کشورمان در مانش دوم مارپیچ کوچک نتوانست به خط پایان برسد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 - فیفا اعلام کرد که تاکنون ۱۷ میلیون بلیت برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی هواداران درخواست شده است.
- باشگاه استقلال طبق قانون سرباز - قهرمان، با وزارت ورزش و جوانان نامه‌نگاری کرد که تا براساس حضور مدافع استقلال در اردوهای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر، این بازیکن شامل قانون یادشده شود و تا پایان فصل بتواند آبی‌پوشان را در لیگ برتر همراهی کند. وزارت ورزش نیز در صورت موافقت، با سازمان نظام وظیفه نامه‌نگاری خواهد کرد تا بازیکن استقلال بتواند شامل این طرح شود. از طرفی، یزدانی برای شرکت در آزمون دکتری نیز اقدام کرده است تا برای فصل بعد نیز از معافیت تحصیلی استفاده کند. مرادمند دیگر بازیکن استقلال نیز پرونده‌ای برای کفالت در نظام وظیفه تشکیل داده است تا کارهایش طبق روال قانونی پیش برود.
- از زمان آخرین جام منچستریونایتد که لیگ اروپا بود و در فصل 2016-2017 بدست آمد، این تیم 640 میلیون پوند در نقل و انتقالات خرج کرده و هیچ جامی نبرده است.
- کریستیانو رونالدو در پنج بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده است، این بدترین آمار فوق ستاره پرتغالی از سال 2010 به حساب می‌آید.
- در المپیک زمستانی پکن ، عاطفه احمدی اسکی‌باز کشورمان در مانش دوم مارپیچ کوچک نتوانست به خط پایان برسد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 - فیفا اعلام کرد که تاکنون ۱۷ میلیون بلیت برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی هواداران درخواست شده است.
- رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ارزش‌گذاری نهایی باشگاه پرسپولیس در جلسه‌ای ارائه شد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار