PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۷۱۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کیهان ورزشی-

مارکار آقاجانیان دستیار سابق کارلوس کروش در تیم ملی فوتبال ایران، درباره جایگاه اخلاق در فوتبال حرفه ای دنیا و تفاوت آن با فوتبال کشورمان گفت: مسئله این است که وقتی صحبت از باشگاه حرفه ای می شود آن حرفه ای گری باید درابعاد مختلف باشد به ویژه  در دوبخش فنی و اخلاقی. بازیکنی که در یک باشگاه معتبر دنیا عضویت دارد باید در یک چار چوب مشخص حرکت کند و آن چارچوب در قراردادی که بین آن بازیکن و باشگاه مورد نظر بسته شده مشخص شده است.ما در دنیا موارد فراوانی را سراغ داریم که باشگاه های بزرگ با بازیکنان خود حتی ستارگان نامی خود به دلیل بی انضباطی برخورد کرده اند. 

وی افزود: در خاطرات علی دایی خوانده  بودم که  می گفت وقتی در باشگاه بایرن مونیخ عضویت داشته مسئولان باشگاه بازیکنان را چک می کردند تا بدانند  بازیکن در زمانی که تمرین ندارد اوقات خود را  چگونه می گذراند. آنها با بازیکنان  متخلف به نوعی  برخورد می کنند که اعتبار باشگاهشان  زیر سوال نرود. درواقع اصول اخلاقی مورد نظر باشگاه های بزرگ دنیا، نشات گرفته از اعتبار آن باشگاه هاست یعنی در یک باشگاه بزرگ مدیران نگران اعتبار آن برند و آن نام هستند و ضمنا این را در نظر می گیرند که اگر بازیکن یا مربی  بخواهد با اعتبار آن باشگاه بازی کند کنار گذاشتن او هر هزینه ای که داشته باشد مهم نیست. آنها خیلی وقت است که به این  شرایط رسیده اند. 

آقاجانیان گفت: ما می گوییم فوتبالمان حرفه ای است و بازیکنانمان مدعی هستند که حرفه ای رفتار می کنند اما سربزنگاه ها مشخص  می شود که برای ما اصول اخلاقی هیچ  اهمیتی ندارد.  بازیکن پول حرفه ای می گیرد اما گاهی فراموش می کند که زیر ذره بین  قرار دارد و الگوی جامعه است.زمانی که شما دربرابر یک بی انضباطی  مماشات کنید  کار از دستتان خارج می شود و دیگر نمی توانید مجموعه تان را بر اساس اصول اخلاقی پیش بیرید و مجبورید تا دوگانه عمل کنید.بنده در سال هایی که آقای کروش سرمربی تیم ملی بود از نزدیک می دیدم که چقدر به اصول اخلاقی پایبند است.  به طورمثال ما به یک کشور رفتیم تا مسابقه ای را انجام دهیم. پس از مسابقه ایشان گفت  که رختکن را تمیز کنید و حتی  یک دستمال کاغذی روی زمین نباشد. سپس اعلام کرد که این سخت گیری او به خاطر نام ایران است.ایشان اجازه نمی داد در فضای تیم ملی بی انضباطی صورت بگیرد. مثال های زیادی هست  که نشان می دهد ایشان چقدر به اصول اخلاقی پایبند بود. همین رفتارها در باشگاه های بزرگ دنیا ودر تیم ها ی ملی بسیاری از کشور ها دیده می شود اما متاسفانه  برای ما دراولویت قرار ندارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
0
دم کروش گرم
تیم فعلی ثمره زحمات و دوراندیشی او بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار