شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در طول 11 ماه گذشته اخطارهای شفاهی و کتبی به عزیزی خادم داده شده بود.
کیهان ورزشی-

 احسان اصولی درباره اتفاقات فدراسیون فوتبال و عزل عزیزی خادم، عنوان کرد: هیات رئیسه به خاطر اختیاری که اساسنامه داده این موضوع را مطرح کرد. همه اشکالاتی که هیات رئیسه می‌دید انباشته می‌شد، حتی در مقطعی به خصوص تصویب اساسنامه دیدیم که صحبت از پیام تبریک بود اما بعد مشخص شد کذب است و چنین تاییدیه‌ای از فیفا نیامده و باید اساسنامه را به تصویب شورای مجلس اسلامی می‌رساندیم. ایران قول داده بود اساسنامه‌ای که به تصویب رسیده و رئیس فدراسیون هم معرفی شده است را به تایید مجلس برساند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی با فیفا انجام شده یا خیر، گفت: تا 10 اسفند مهلت بود به همین دلیل شب گذشته و امروز با نمایندگان مجلس گفت‌وگویی داشتیم و قرار شد هر چه زودتر با هماهنگی دوستان این موضوع در دست بررسی قرار بگیرد. ما از فیفا درخواست مهلت خواهیم کرد تا فوتبال ملی دچار مشکل نشود.

عضو هیات رئیسه افزود: دومین موضوعی که بر این تصمیم ما تاثیر داشت و باعث شد تا روز گذشته اتفاق بیفتد بحث صعود تیم ملی بود. چون ما درگیر صعود به جام جهانی بودیم دوستان هیات رئیسه گفتند مباحث را جدی رصد می‌کنند و تذکرات داده شده اما بعد از صعود این موضوع بررسی شود تا تغییرات در صعود تاثیری نداشته باشد. هیات رئیسه این ملاحظات را داشت تا این اقدام شکل گرفت. این اقدام به تعبیر خیلی‌ها جدید و بدیع بود که می‌تواند در حوزه ورزش، فدراسیون‌ها و حتی خارج از ورزش هم رخ دهد تا مسیر انحرافی اصلاح شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اساسنامه به نظر می‌رسد هیات رئیسه قدرتمند است، خاطرنشان کرد: بله این موضوع در اساسنامه تایید و اختیاری است که داده شده و هیات رئیسه مشروعیت خود را از مجمع گرفته است. از روز گذشته که تصمیم قطعی شد بازتابی که از مجمع گرفتیم مثبت بود. مجمع هم همراهی می‌کند تا کار انجام شود و به سمت برگزاری انتخابات برویم.

اصولی همچنین درباره زمان برگزاری مجمع، اظهارداشت: در جلسه قبل هیات رئیسه اردیبهشت را به عنوان تاریخ مجمع انتخاب کردیم. اردیبهشت مجمع را داریم و براساس مصوبات جلسه عزل موقت را در دستور خواهیم داشت. وقتی این دستور تایید شود وارد پروسه انتخابات خواهیم شد. ما بلافاصله این کار را انجام خواهیم داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شما مخالفت خود را قبلا گفته بودید و آیا این هشدار را به عزیزی خادم داده بودید که از اختیار هیات رئیسه استفاده می‌کنید، گفت: با همکارانم و 2 فردی که اضافه شدند بحث ما روی عزل بود و هماهنگی روی مستدلات. در طول 11 ماه گذشته اخطارهای شفاهی و کتبی داده شده بود و به او گفته بودیم به اشتباه می‌رود و ما طبق اساسنامه عمل خواهیم کرد. شاید روی عزل بحثی نبود اما گفته بودیم از تمام ظرفیت اساسنامه استفاده می‌کنیم تا فدراسیون و مجموعه مدیریت فوتبال را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در مسیر سالم باشد تا اتفاقی که برای استقلال و پرسپولیس رخ داد تکرار نشود.

وی افزود: دوستان در خاطرشان هست گفته بودند مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها حل شده و دیدیم این اتفاق درست نبود و شاهد حذف این 2 باشگاه بودیم. همین را احتمال می‌دادیم برای تیم ملی هم رخ دهد که به موقع عمل کردیم تا رخداد ناپسند رقم نخورد.

اصولی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اول اعلام شد سراجی سرپرست شده و بعد میرشاد ماجدی معرفی شد، آیا توافقی نداشتید با عزل عزیزی خادم چه کسی سرپرست می‌شود؟، تصریح کرد: مجاری اطلاع‌رسانی فدراسیون مشخص هستند، مانند سایت و اعضای هیات‌رئیسه که از قول آنها گفته شود قابل اطمینان است. از دوستان عزیز خبرنگار سوال دارم که منبعشان برای استفاده از این اخبار چه بوده؟ بحث ما درباره عزل بود و بعد با اجماع نظر همه اعضای هیات رئیسه با لحاظ جمیع موضوعات یک تصمیم گرفتیم و میرشاد ماجدی که از چهره‌های شناخته شده فوتبال است انتخاب شد. او عضو کمیته مسابقات کافا است و سالها در حوزه‌های ورزشی و فنی کار کرده بنابراین جمع‌بندی همه اعضا او بود. نه تنها این خبر را (سرپرست شدن سراجی) بلکه خبرهای دیگری هم دیدیم که منتشر شد اما صحبتی در این زمینه نداشتیم. خواهش من این است اخبار از منابع موثق باشد. اتفاقا سوال من هم بود و بعد بررسی کردیم که اینها گمانه‌زنی اصحاب رسانه بوده است.

وی درباره اینکه میرشاد ماجدی از 8 رای چند رای گرفته، گفت: به صورت اجماعی و کامل رای کسب کرد.

اصولی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، در پایان افزود: از مردم می‌خواهم دعای خیرشان بدرقه راه ما باشد و از اصحاب رسانه تقاضا دارم به ما یاری برسانند و بر عملکرد ما نظارت کنند. اگر هر مشکلی هست با ما در میان بگذارند. ما امده‌ایم تا روش‌های اشتباه را اصلاح کنیم و در جهت توسعه این ورزش پرهوادار قدم برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار