PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
اژدهای « قالتاقیسم فوتبال» هفت سَر است!

ساده اندیشی است که تصور شود جریان ضد ورزش و فرصت طلب و بعضا مشکوکی که کیهان ورزشی از آن به " قالتاقیسم” ورزش یاد می کند، فقط در وجود یک یا دو عنصر مدیر نما و دو یا سه قلم به دست مطبوعاتی و میکروفون دار” سیما”یی و یکی دو شبکه تلویزیونی خلاصه می شود و با عزل یک مدیر و حذف یک مجری و تغییر نام یک برنامه و کارهای دم دستی و سطحی از این دست ، سر این افعی شرور به سنگ کوبیده و شرش از سر ورزش گرفتار این کشور کم خواهد شد. این واقعیتی است که در سال های اخیر حسابی در ارکان ورزش نفوذ کرده و فربه وقوی شده و می شود گفت به عنوان اصلی ترین مانع پیشرفت ورزش ، مصالح و منافع ملی را قربانی اغراض و اهداف شخصی خود کرده است. کیهان ورزشی با توجه به عملکرد مخرب وهمچنین رفتارهای ریاکارانه علی رغم میل باطنی خود صفت و نام دیگری جز این مناسب این جریان نیافته است.

جامعه ورزش و همه دلسوزان و خیرخواهان وکسانی که دغدغه فساد زدایی و اصلاح وضعیت امروز ورزش - که البته حاصل عملکرد ها و بی توجهی های مدیریت های قبلی ورزش خاصه در این شش هفت ساله اخیر است- را دارند باید سخت این جریان را جدی بگیرند و آنی از آن غفلت نکنند، چرا که در این صورت این جریان مخرب و قالتاق دوباره در قیافه های دیگر و صرفا با تغییر نام و نام خانوادگی مدیر نمای دیگری سر برمی آورد و با لابی گری و مجاب کردن! اکثریت محترم مجامع انتخاباتی و کمک بازوان و همپالکی های خود در جاهای مختلف خاصه در رسانه ها و به ویژه در سیما- که قرار بود دانشگاه باشد امادر حال حاضر با چند برنامه ورزشی کاملا هماهنگ وهمراه ، تحت پوشش” یار دوازدهم”!! جریان قالتافیسم در ورزش عمل می کنند- مناصب حساس ورزش علی الخصوص فوتبال نگون بخت رابه تسخیر خود در می آورند و به نام فوتبال وبهانه در پیش بودن شرایط حساس- مثل حضور درجام جهانی- یکسره به دنبال اهداف و اغراض و ماموریت های اقتصادی و تجاری و فرهنگی وحتی سیاسی خود می روند و... خلاصه کماکان چون سد سکندر مانع تعالی و پیشرفت ورزش پرظرفیت و فوتبال مستعد ما می شوند و مصالح ورزش و منافع ملی را قربانی اهداف باندی و جریانی خود که گاه ضد فرهنگی واعتقادی و از حیث سیاسی، بازی در زمین دشمنان این آب و خاک هم هست، می کنند.اگر بخواهیم منظور روشن و کاملا بدیهی خود را- که طبق معمول فقط کسانی که خود را به کری و کوری زده اند متوجه نمی شوند- ملموس تر و عینی تر بیان و با مثال همراه کنیم ، توجه خواننده گرامی رابه همین ماجرای اخیر و مبارزه ای که با قالتاقیسم رخنه کرده در مدیریت فوتبال شروع شده، جلب می کنیم.

در این ماجرا افراد ورسانه ها و کارشناسانی که از قانون شکنی وخودکامگی و تخلفات مختلف و هنجار شکنی های فرهنگی وهرهری مسلکی و رفتار ضد ملی و انقلابی و قبح زدایی اخلاقی و ترویج بی بند و باری و اباحه گری و زشتکاری ها و مفاسد و تشویق وجایزه دادن به خلافکاران و مفسدان وباندبازی و سپردن پست های حساس به عناصر گمنام و مجهول الهویه و بعضا بدسابقه وبله قربان گو و سلب استقلال عمل از کمیته های فدراسیون و حتی کادر فنی و مربیگری تیم ملی و پرونده سازی و پاپوش دوزی برای اعضای هیات رئیسه و ...فدراسیون فعلی فوتبال به تعجب و تنگ آمده بودند، بعد از روشن شدن ماهیت واقعی مسئولان آن که سعی می کردند به لطف تریبون های یکطرفه ومفصلی که " سیما” در اختیار آنها قرار داده بودو پنهان شدن پشت شعارهای ارزشی و انقلابی وملی واعتقادی مثل عدالت و خدمت و مردم وادعای وقیحانه گام زدن در مسیر شهدا و...! به کار خود ادامه دهند ، حجت بر ایشان تمام شد و دریافتند که اگر به این جریان مخرب وضد فرهنگ ملی و اعتقادی رخنه کرده در فوتبال بیش از این امان دهند دست به قبح شکنی های بزرگتر و اعمال منکرانه وسیعتر می زند و بنابراین با زدن مهر” باطل شد” بر چهره و عملکرد و کارنامه ایشان با صراحت به وظیفه حرفه ای و ملی وتکلیف شرعی خود عمل کردند و... اما وقتی موضوع بالا گرفت و به اصطلاح شهر شلوغ شد! افراد وباندهایی که از نظر مرام و مسلک و رفتار و اهداف خودشان هم جزو جریان " قالتاقیسمِ” ضد ورزش هستند خود را وسط انداخته وبرای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرند و ماجرا را به نفع خود تمام کنند نقش و ژست مخالف و خیرخواه ومصلح را گرفته و از طریق ابزار در اختیار- و باز اینجا متاسفانه بعضی از رسانه ها و در کمال تاسف برخی از شبکه ها و برنامه های تلویزیونی- و انتقاد از وضع مدیریتی سعی کرده و می کنند که بیشتر از پیش” دیده”! شوند وهمین چند روزه برای خود سابقه ورزشی و فوتبالی و مدیریتی و مبارزاتی! دست و پا کنند و خلاصه زمینه را برای تسخیر مناصب مدیریتی فوتبال فراهم آورند و... بالاخره همانطور که خیلی جاها از جمله در سیما اجازه ندادند تغییرات اصلاحی از تغییر یک مجری و تغییر نام یک مجری تجاوز کند و موجب شدندهمان تفکر و روال و روند و رویکرد ادامه داشته باشد، اینجا هم قصد دارند فقط نام مسئولان فدراسیون تغییر و همان تفکر و روال و روند و رویکرد قالتاق منشانه وضد ورزش ومغایر ارزش های فرهنگی تداوم پیدا کند!

البته این افراد و باندهای فرصت طلب راکه این روزها مصلح و انقلابی شده اند و درباره لزوم تغییر وتحولات در مدیریت فوتبال یقه می درانند،اهالی ورزش به ویژه آنها که مسائل و اتفاقات ورزش را از نزدیک تر پیگیری می کنند خوب می شناسند و رفتارهای خودخواهانه و مخرب آنها را در باره فوتبال ایران و بعضی از تیم های پرطرفدار در ذهن و حافظه خود دارند و می دانند یا بعضا بر خلاف قول و قرار های قبلی ، هنگام تقسیم غنیمت ، پست های قول داده شده به آنها سپرده نشده و یا بعضی از آنها برای تطمیع و چرب کردن سبیل برخی از رسانه ها و خبرنگاران به نفع همین فدراسیون ، سفره های چرب وچیلی افطاری پهن و برای اینکه صواب اطعامشان کامل شود در پایان مهمانان محترم را با هدایای نقدی بدرقه می کردند! و... با این همه و با توجه به سوابق وتجربیات ناخوشایندی که از فریبکاری اژدهای هفت سر جریان فریبکار و قدرت طلب ورزش داریم، عرض می کنیم لازم است این روزها همه کسانی که دلشان برای ورزش و فوتبال و بالاتر ومهمتر از آن فرهنگ و سلامت جامعه می سوزد ودرقبال تهاجم به اینها- که هدف و برنامه همیشگی دشمنان این سرزمین و بدخواهان این مردم است- احساس مسئولیت می کنند ، همچنین مسئولان ارشد ورزش کشور و شخص وزیر محترم ورزش سخت هشیار باشند و با قاطعیت و درایت به گونه ای عمل و مدیریت کنند که فراتر از رفت و آمد افراد وتغییر نام و نام خانوادگی مدیران گامی بلند برای قطع کردن دستان جریان مخرب ورزش برداشته شود و اقدامی ریشه ای و ماندنی صورت بگیرد.ان شاءا...

* سیدمحمدسعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار