PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۷۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- ویتالی کلیچکو، شهردار کیِف پایتخت اوکراین که قهرمان سابق بوکس جهان است، برای دفاع از کشورش مقابل تهاجم نیروهای روس لباس رزم به تن کرد.
- در شروع دور جدید رقابتهای فوتبال در لیگ های اروپا این نتایج به دست آمد : میلان یک - اودینزه یک ، ساوتهمپتون 2 - نورویچ سیتی صفر ، مون پولیه 2 - رن 4 ، هافن هایم 2 - اشتوتگارت یک ، جنووا صفر - اینتر میلان صفر ، له وانته 3 - الچه صفر
- ورزشگاه آلیانز آرنا برای محکوم کردن حملات روسیه به اوکراین به رنگ پرچم این کشور درآمد.
- با اعلام باشگاه تراکتور تبریز ، سولدو از سرمربیگری این تیم برکنار شد.
- گل فرنکی دی یونگ هافبک بارسلونا به عنوان بهترین گل دور برگشت مرحله حذفی لیگ اروپا در مسابقه با تیم ناپولی ایتالیا انتخاب شد. (4 - 2)
- با اعلام دادگاه CAS، نتیجه نهایی پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال از این باشگاه جهت بررسی بیشتر، به تاریخ 11 فروردین سال 1401 موکول شد.پیش از این یکبار دیگر به دلیل مشابه تاریخ صدور رای تغییر یافته بود.
- از سوی کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس ، تمرین روز جمعه تعطیل اعلام و به بازیکنان استراحت داده شد.
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد قطر میزبان بازی پلی آف آسیا برای راهیابی به جام جهانی 2022 خواهد بود. قرار است تیم های رده سومی گروه اول و دوم انتخابی جام جهانی 2022 در دوحه به مصاف هم بروند تا تکلیف نیم سهمیه آسیا برای راهیابی به جام جهانی مشخص شود. ای اف سی همچنین اعلام کرد بازی نماینده آسیا با نماینده آمریکای جنوبی برای راه یافتن به جام جهانی 2022 نیز به میزبانی قطر برگزار می شود.
- فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که بازی های این هفته سری آ در اعتراض به جنگ اوکراین با 5 دقیقه تاخیر آغاز می شود.
- مرحله یک هشتم نهایی لیگ فوتبال اروپا قرعه کشی شد: رنجرز با ستاره سرخ بلگراد ، براگا با موناکو ، پورتو با لیون ، آتالانتا با بایر لورکوزن ، سویا با وستهام ، بارسلونا با گالاتا سرای ، لایپزیگ با اسپارتاک مسکو ، رئال بتیس با آیتتراخت فرانکفورت (بازی های رفت و برگشت 19 و 26 اسفند برگزار می شود) . 
- فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ به پاریس منتقل شد. طبق تصمیم یوفا، این بازی در تاریخ 28 می (7خرداد 1401) در ورزشگاه استادو فرانس انجام خواهد شد.
- شیرزود تمیروف بازیکن 23 ساله ازبکستانی و سابق باشگاه پاختاکور با باشگاه پرسپولیس به توافق نهایی دست یافت. تمیروف قابلیت بازی در پست مهاجم و وینگر را داراست. ترانسفر مارکت اطلاعات این بازیکن را آپدیت نکرده و تمیروف بازیکن آزاد محسوب می شود.
- هادی ساعی رئیس جدید فدراسیون تکواندو گفت : با هدف صرفه جویی در هزینه ها ، مسابقات بین المللی را درتهران به جای کیش برگزار خواهیم کرد ، در ضمن هیچ پولی در حساب فدراسیون نیست . 
- با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023، همزمان با تقویم فوتبال اروپا و کشورهایی مانند ایران و به صورت فصل 2023 - 2024 از پاییز آغاز و در بهار سال بعد به پایان می رسد. این بدان معناست که در پایان فصل جاری لیگ برتر، به هیچ تیمی سهمیه آسیایی نمی رسد و سهمیه ایران در پایان لیگ بعدی مشخص می شود.
- دربازیهای مرحله یکچهارم نهایی لیگ برتر والیبال این نتایج رقم خورد : پاس گرگان صفر - سپاهان 3 ، پیکان 3 - شهرداری ارومیه صفر ، لبنیات هراز آمل 2 - فولاد سیرجان 3 ، مس رفسنجان 2 - مقاومت شهداب یزد 3
- دومین مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی روز یکشنبه با تیم سوریه خواهد بود .
- پیکارهای تیمی پینگ پنگ قهرمانی جهان که قرار بود در فروردین 1401 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا در چین لغو و شش ماه بعد طی روزهای 8 تا 17 مهر ماه انجام خواهد شد . 
- در ادامه مسابقات پارا تیراندازی با کمان قهرمانی جهان در امارات تیم کامپوند کشورمان با ترکیب رمضان بیابانی و هادی نوری توانست با پیروزی 145 بر 143 مقابل استرالیا ، بر سکوی نخست قرار بگیرد . 
- به خاطر شروع جنگ روسیه علیه اوکراین ، تمامی مسابقات بین المللی که قرار بود در این دو کشور برگزار شود ، لغو شد جایزه بزرگ فرمول یک ، المپیاد شطرنج و ... ازجمله این رقابتها محسوب می شوند . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار