شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کیهان ورزشی-


محمد احمدزاده، پیشکسوت فوتبال ایران پیرامون موضوع مورد بحث کیهان ورزشی درباره نقش رسانه ها در اصلاح ورزش کشور گفت: با مواضع مجله کیهان ورزشی درباره رسانه ها کاملا موافق هستم .بنده همانطور که می دانید رانندگی می کنم و اغلب مواقع  پشت فرمان ماشین هستم و به دلیل آنکه بیش از دیگر رسانه ها به رادیو دسترسی دارم،  اغلب برنامه های رادیویی را می شنوم. چه رادیو و چه تلویزیون بیش از آنکه به  فکر خدمت رسانی به ورزش باشند به دنبال  کار خودشان هستند و  تعارف تکه پاره می کنند و کارشناسانی را می آورند تا به جای آن که حقایق را به مردم بگویند دل عوامل برنامه  و به خصوص مجری را به دست آورند.  این کارشناسان به «به به، چه چه» کردن می پردازند تا بعدها باز هم دعوت شوند.گاها می بینیم که مجری خودش کارشناس می شود! این مسائل حال آدم را بهم می زند.

وی اضافه کرد: در همین ماجرا ی فدراسیون فوتبال و برکناری رئیس آن، انتقادات فراوانی  به رسانه ها دارم. حدود یک سال قبل وقتی که قرار شد  انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود بنده در یک برنامه تلویزیونی صراحتا گفتم که  این افراد هیچ کدامشان به درد فوتبال نمی خورند اما در این مدت تلویزیون چقدر  به این مسائل پرداخت. آیا آنها قبل از آن که  فوتبال به  این روز بیفتد روشنگری های لازم را  انجام دادند؟خیر.  متاسفانه آنها صداقت لازم را در بیان واقعیت  های ورزش از خود نشان ندادند. یک مورد دیگر که جای نقد فراوان دارد  مسئله حق پخش تلویزیونی است.  کدام رسانه و کدام برنامه رادیویی و تلویزیونی در این سالها به ماجرای حق پخش تلویزیونی پرداخته است؟ مگر این را قبول نداریم  که با پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها، بسیاری از مشکلات آنها حل و فصل  خواهد شد؟ پس چرا آنها به حوزه ورود نکردند؟  این نشان می دهد که برای آنها منافع خودشان در اولویت قرار دارد. یک مثال برای شما می زنم.  اگر  جام جهانی 1986 مکزیک را به یاد داشته باشید، آن روزها هنگام پخش مسابقات، یک سایه را وسط زمین می دیدید.  دلیل آن، ساعت  برگزاری مسابقات بود. در آن مقطع  مسابقات را ساعت دوازده ظهر برگزار می کردند و بازیکنان  بزرگی چون مارادونا و ... مجبور بودند در آن ساعت به زمین بروند. می دانید چرا؟ زیرا  مسابقات در مکزیک برگزار می شد و آنها  برای آن که بتوانند حق پخش کشور های اروپایی را در اختیار بگیرند ساعت مسابقات را به گونه ای طراحی کردند که در اروپا بیننده داشته باشند .این نشان می دهد که در تمام دنیا منافع ورزش در اولویت قرار دارد، بر عکس اینجا .

احمدزاده در پایان گفت: برای برنامه سازان صداوسیمای ما این موضوع اهمیتی ندارد که چه بر سر جامعه می آید .بنده  بالاترین مدرک مربیگری را دارم  اما 5 سال است که پشت فرمان ماشین هستم و رانندگی می کنم ،آیا یک نفر از این آقایان بنده را به عنوان کارشناس قبول دارد و اگر داشته  است چرا هیچ گاه از نظراتم استفاده نکرده است؟  بحث خودم را مطرح نمی کنم و فقط مثال آوردم  که بدانید برای آنها کارشناس بودن متر و معیار دیگری دارد. از فدراسیون فوتبال هم هیچ کس سراغ امثال ما را نمی گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها