PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم بارنلی در ادامه پیکارهای لیگ برتر فوتبال انگلیس در زمین خود با 2 گل مغلوب تیم لسترسیتی شد.
- دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا بین آس میلان و اینتر میلان دو رقیب همشهری بدون گل به پایان رسید تا همه چیز به مسابقه برگشت واگذار شود . چهارشنبه شب در دیگر بازی این مرحله ، یوونتوس در زمین فیورنتینا به میدان خواهد رفت . دیدارهای برگشت 18 روز دیگر برگزار خواهد شد . 
- در مرحله یک شانزدهم پیکارهای جام حذفی انگلیس ، منچستر سیتی در زمین پیتربورو با دو گل پیروز شد ، کریستال پالاس دو بر یک از سد استوک سیتی گذشت ، میدلزبورو پس از تساوی بدون گل در وقت های اضافی با یک گل خود را به تاتنهام تحمیل کرد . بازی لیورپول با نورویچ سیتی ، وستهام با ساوتهمپتون ، لوتون با چلسی چهارشنبه شب انجام می شود . 
- مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال روز شنبه، اول آوریل 2022 (12 فروردین 1401) در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های دوحه برگزار خواهد شد. تاکنون علاوه بر قطر میزبان، حضور 14 تیم دیگر در جام جهانی 2022 قطعی شده و تا پیش از قرعه‌کشی، با مشخص شدن تکلیف 15 سهمیه دیگر، حضور 30 تیم قطعی خواهد شد. دو تیم نهایی این مسابقات نیز پس از برگزاری دیدارهای پلی‌آف بین‌المللی در ماه جون مشخص خواهد شد.
- با اعلام باشگاه استقلال، وریا غفوری روز سه‌شنبه با حضور در ورزشگاه آرارات و جلسه‌ با فرهاد مجیدی، پس از عذرخواهی از سرمربی ، در تمرین  آبی‌پوشان پایتخت شرکت کرد.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان را در سال 2023 با انجام تغییراتی برگزار خواهد کرد. یکی از تغییرات مهم این است که هر کشوری می‌تواند نماینده‌های خود را آنگونه که دوست دارد به AFC معرفی کند به طوریکه جایگاه آن‌ها در جدول رده بندی در این انتخاب و معرفی معیار اصلی نخواهد بود. معمولا تیم‌های قهرمان جام حذفی و لیگ به  صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شدند و تیم‌های دوم و سوم لیگ هم راهی پلی آف ، اما در قانون جدید این اختیار به فدراسیون فوتبال یک کشور داده می‌شود که خودش نماینده‌ها را معرفی کند.
- استانیسلاو هورونا چهره شاخص کاراته جهان از اوکراین با پوشیدن لباس رزم و گرفتن اسلحه، به دیگر هموطنان خود برای جنگ علیه روسیه ملحق شد. هورونا که در بازی‌های المپیک توکیو به مدال برنز وزن 75 - کیلو رسید، مدال برنز جهان 2014 و طلای اروپا را در کارنامه خود دارد. وی همچنین از مردم اوکراین برای جنگ علیه متجاوزان روس دعوت کرد.
- فیا ، اتحادیه فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی ، در بیانیه‌ی امروز خود اعلام کرد که رانندگان روسی و بلاروسی می‌توانند با پرچم کشور بی‌طرف در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کنند . 
- فدراسيون جهانى تنيس (ITF)، فدراسيون هاى روسيه و بلاروس را تعليق و تمام رويدادهاى تنيس در اين دو كشور را لغو كرد. به اين ترتيب روسيه نمى تواند در رويدادى هاى تيمى تنيس شركت كند. روسيه مدافع عنوان قهرمانى مسابقات ديويس كاپ است و حالا اجازه حضور در اين رقابت ها را ندارد.
- فدراسیون جهانی دو و میدانی نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس از هم اکنون و تا اعلام بعدی از شرکت در تمامی رقابت‌های این رشته ورزشی محروم هستند. در بیانیه مطبوعاتی فدراسیون جهانی دو و میدانی تاکید شده است که هیچیک از ورزشکاران روس نمی‌توانند در مسابقات جهانی داخل سالن بلگراد که از 18 تا 20 مارس آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند.
- طبق اطلاعیه جدید فدراسیون والیبال ، تمامی اعضای تیم‌های ملی روسیه و بلاروس، باشگاه ها، مسئولان و ورزشکاران والیبال، والیبال ساحلی و والیبال برفی تا اطلاع ثانوی از حضور در تمام مسابقات بین‌المللی و قاره ای محروم شدند.
- در مسابقات جام حذفی امارات ، تیم شباب الاهلی در حضور کامل نوراللهی و حضور 61 دقیقه‌ای قایدی با برتری مقابل الوحده به دور بعد صعود کرد . 
- تیم گیتی پسند اصفهان با پیروزی 6-4 بر زندی بتن کلاردشت ، قهرمان لیگ برتر فوتسال فصل 1400 ایران شد.
- شرکت آدیداس رسما اعلام کرد همکاری خود را با تیم ملی فوتبال روسیه قطع کرده است . 
- کادرفنی جدید تیم‌فوتبال‌تراکتور توسط مدیرعامل این باشگاه به بازیکنان رسما معرفی شد.
- اسماعیل حیدرپور، قائم مقام باشگاه پدیده اظهار داشت: واقعا تعجب می کنم که در فدراسیون فوتبال چه می گذرد؟ نمی دانم حرفمان را باید به چه کسی بگوییم! با آقای دبیر کل  صحبت کرده ایم. فدراسیون فوتبال چرا یک بام و دو هوا؟ چرا باید پرسپولیس بدون اینکه با ما توافقی کند، پنجره اش باز شود و رضاییان، گوهری، هنانوف، صفروف و تمیروف را جذب نماید ؟
- آی‌تی‌سی شرزود تیمورف بازیکن ازبکستانی پرسپولیس صادر شد و با این شرایط وی پس از دریافت کارت بازی می‌تواند در ترکیب سرخ‌پوشان تهرانی به میدان برود.
- شب گذشته و پس از بازی هوادار - فولاد، بابک مرادی مهاجم سابق استقلال و فعلی هوادار به استودیوی برنامه شبهای فوتبالی رفت تا گفتگویی تلویزیونی را انجام دهد و حالا بر اساس گفته مسئولان باشگاه هوادار، این مصاحبه برایش گران تمام شده است. او در حالی برای مصاحبه به این برنامه رفت که باشگاه هوادار تمام بازیکنان این تیم را ممنوع المصاحبه کرده بود و حالا باشگاه هوادار اعلام کرده 15 درصد از قرارداد بابک مرادی را کم خواهد کرد تا به این شکل به قانون شکنی او واکنش نشان دهد.
- اتحادیه جهانی کشتی ، برترین ورزشکاران ماه  کشتی آزاد، فرنگی مردان و زنان را اعلام کرد. براین اساس امیرمحمد یزدانی که یکشنبه شب در جام یاشاردوغو موفق به کسب مدال طلای وزن 79 کیلوگرم شده بود، در کشتی آزاد ورزشکار منتخب ماه شد. یزدانی در طول 7 سال فعالیت حرفه‌ای صاحب 5 مدال نقره شد و این نخستین طلای آزادکار کشورمان محسوب می‌شود.
- پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه پرونده انتخابات تکواندو تمام شد یا خیر، گفت: من که دادگاه نیستم که در مورد  چیزی نظر و رای بدهم.
- در ادامه تغییرات در فدراسیون تکواندو، به نظر می‌رسد عشرت شاه‌محمدی جایگزین زهرا سروی در پست نایب رئیسی بانوان خواهد شد.نایب رئیس بانوان سابق فدراسیون کاراته در حالی که هنوز به صورت رسمی انتخابش رسانه‌ای نشده است، در جلسه ستاد برگزاری سه تورنمنت بین‌المللی تهران نیز حاضر شد تا به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.
- پرسپولیس در بازی با مس رفسنجان از مرز 900 گل زده در لیگ گذشت. سرخپوشان ایران با پیروزی سه بر یک برابر مس رفسنجان، تعداد گل‌های خود در این مسابقات را به عدد 901 رساندند‌. کامیابی‌نیا زننده نهصدمین گل پرسپولیس در ادوار لیگ برتر بود.
- زاهدی، معاون سازمان وظیفه خبر داد : آخرین لیست تیم ملی برای تعویق قانونی خدمت سربازی شامل حسینی، قلی‌زاده، صیادمنش، نیازمند و سرلک هستند یزدانی و مرادمند بازیکنان استقلال با مشاوره غلط الان به مشکل خورده‌‌اند ، این دو بازیکن مگر افتخار جهانی یا آسیایی دارند که از «سرباز قهرمان» استفاده کنند؟ مرادمند و یزدانی به یگان‌ها اعلام حضور نکرده‌اند، طبق قانون غایب محسوب می‌شوند و دیگر نمی‌توانند در لیگ بازی کنند یا اشتغالی داشته باشند.
- فدراسیون جهانی دو و میدانی ورزشکاران روسی را از حضور در مسابقات محروم کرد ، در بیانیه مطبوعاتی این فدراسیون تاکید شده است که هیچیک از ورزشکاران روس نمی‌توانند در مسابقات جهانی داخل سالن بلگراد که از 18 تا 20 مارس آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار