PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
ورزشکاران روسیه می‌توانند در پارالمپیک ۲۰۲۲ زمستانی چین شرکت کنند.
کیهان ورزشی-

به نقل از سرویس رسانه‌ای کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC)؛  در پی واکنش‌ها به حمله نظامی روسیه به اوکراین این کمیته به ورزشکاران روسی و بلاروسی اجازه شرکت در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2022 پکن را داده است اما فقط به عنوان ورزشکاران بی طرف. بر این اساس ورزشکاران این دو کشور با پرچم پارالمپیک در بازی‌های زمستانی رقابت خواهند کرد و در جدول مدال‌ها هم قرار نخواهند گرفت.

ورزشکاران روسیه و بلاروس با پرچم IPC  در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

پس از پایان بازی‌های پارالمپیک زمستانی پیش‌رو، کمیته بین‌المللی پارالمپیک قرار است میزبان مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای باشد تا در مورد اینکه آیا رعایت پیمان آتش‌بس المپیک، الزامی برای عضویت در IPC است یا خیر و آیا عضویت کمیته پارالمپیک روسیه و کمیته پارالمپیک بلاروس تعلیق یا فسخ می‌‌شود یا خیر. IPC همچنین تا اطلاع ثانوی هیچ رویدادی را در دو کشور مذکور برگزار نخواهد کرد.

از سوی دیگر، اوکراین با وجود تردیدهای جدی در مورد اینکه آیا این کشور می‌تواند کاروانی را به بازی‌های زمستانی بفرستد، می‌تواند طبق برنامه در این بازی‌ها به رقابت بپردازد. IPC تأیید کرد که یک تیم کامل متشکل از 20 ورزشکار و 9 راهنمای اوکراینی به پایتخت چین سفر کرده‌اند و می توانند طبق برنامه‌ریزی اولیه در این رویداد ورزشی شرکت کنند.

بازی‌های پارالمپیک 2022 در پکن از 2 روز دیگر به مدت 9 روز برگزار می‌شود.
برچسب ها: روسیه ، پارالمپیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار