PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در ادامه بازیهای دور برگشت لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ، منچسترسیتی با اسپورتینگ صفر بر صفر شدند ، رئال نیز به با نتیجه سه بر یک از سد پاری سن ژرمن گذشت . به دنبال لیورپول و بایرن در شب گذشته ، تیمهای منچستر سیتی و رئال با کسب این نتایج صعود کردند. رئال در بازی رفت 1- 0 مغلوب تیم پاریسی شده بود . 
- بازیهای دور تازه لیگ فوتبال اروپا هم استارت خورد و در دو بازی ، ابتدا فرانکفورت در خاک اسپانیا 2 - 1 تیم بتیس را شکست داد ، لیون نیز در زمین پورتو ، با حضور 80 دقیقه ای مهدی طارمی برای تیم پرتغالی ، یک بر صفر به برتری رسید . 
- روز جمعه پیکارهای هفته 21 ، لیگ دسته اول فوتبال ایران طبق این برنامه انجام خواهد شد : آرمان گهر با استقلال خوزستان ، خیبر با مس شهربابک ، خوشه طلایی با پارس جنوبی ، شمس آذر با شهرداری آستارا ، سایپا با ویستاتوربین ، ماشین سازی با مس کرمان ، ملوان انزلی با رایکا ، شاهین بوشهر با شهرداری همدان ، استقلال ملاثانی با قشقایی 
- سی و دومین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در گروه مردان که با حضور 189تکواندو کار از کشورهای افغانستان، ازبکستان، هند، عراق، ایران، اردن، قزاقستان، عمان، پاکستان، تاجیکستان، امارت و تیم پناهندگان در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید. ایران با کسب 7 مدال طلا، یک نقره و 935 امتیاز عنوان نخست را کسب کرد، ازبکستان با یک طلا، نقره و 192 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و آذربایجان با دو نقره و 124 امتیاز سوم شد، هند نیز با یک برنز و 37 امتیاز چهارم شد. 
- رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با صدور حکمی، حسین دوام را به عنوان سرپرست معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس، منصوب کرد.
- با اعلام باشگاه فجر سپاسی شیراز؛ علی‌اصغر کلانتری از هدایت این تیم برکنار و مهرزاد معدنچی به عنوان جانشین وی انتخاب شد. 
- پس از 20 سال همکاری با پوما ، از ژانویه 2023 شرکت آدیداس تأمین کننده جدید تیم ملی فوتبال ایتالیا خواهد بود.
- تیم ملوان نیروی دریایی بندر انزلی قاطعانه به مرحله پلی آف لیگ دسته یک بسکتبال ایران صعود کرد.نتایج ملوان در دور برگشت مرحله دوم : ملوان بندر انزلی 83 - خانه بسکتبال تبریز 62 ، ملوان بندر انزلی 89 - مقاومت کرمانشاه 63 ، خانه بسکتبال کرمانشاه 74 - ملوان بندر انزلی 66
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری سومین جلسه کارگروه صدور مجوز حرفه ای باشگاه های فوتبال آسیا را برگزار کرد. در بخشی از این جلسه ، کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون های ایران و تاجیکستان تا برطرف شدن نقص ها و دریافت رضایت از سوی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا به حالت تعلیق درآورد. پیش از این کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون ایران به استقلال و پرسپولیس مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا صادر کرده بود ولی AFC بعد از بررسی های لازم مجوز هر دو باشگاه را لغو کرد و این دو تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 محروم شدند.
- پس از منتفی شدن حضور تیتو اوکلو، مهاجم تیم ملی سودان در شهرخودرو، وی در تمرینات پیکان شرکت کرد تا در صورت پاسخ مثبت کادرفنی این تیم با خودروسازان قرارداد ببندد.
- محمدرضا ساکت با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ؛ ضمن اعتراض به حضور تماشاگر در دربی، اعلام کرد که باشگاه سپاهان نیز آمادگی میزبانی از تماشاگران در نقش جهان را دارد.
- با اعلام فدراسیون جهانی هندبال، تمامی تیم‌ها، مقامات، داوران، مدرسان و کارشناسان روسیه و بلاروس تا اطلاع ثانوی از شرکت در رویدادها و فعالیت‌های این فدراسیون محروم شدند.
- سید محمد ناطم الشریعه با عقد قرارداد سه ساله ، هدایت تیم ملی فوتسال عراق را در دست گرفت . 
- از سوی دانشگاه «دانکوک یوگین» کره جنوبی، درجه دکترای افتخاری علوم به «چانگ وون چو» رییس فدراسیون جهانی تکواندو اعطا شد. این دکترا به دلیل تقدیر از تلاش های دکتر چو در توسعه جهانی تکواندو و صلح از طریق ورزش که در راستای اصول دانشگاه بر پایه صداقت و خدمت است به وی تعلق گرفت.
 - باشگاه سالزبورگ اتریش در واکنش به باخت هفت گله مقابل بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا ، با انتشار تصویر مشهور هوادار برزیلی غمگین پس از باخت 7 - 1 مقابل آلمان در جام جهانی 2014 نوشت: "همیشه پای آلمانی‌ها در میان است!
- فیفا اعلام کرد که تیم‌های ملی صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر ، باید تا یک ماه پیش از آغاز بازی‌ها، ترکیب اصلی 30 نفره خود را اعلام کنند. به عبارتی اسکوچیچ تا تاریخ 20 اکتبر 2022 (28 مهر 1401) وقت دارد که 30 نفر اصلی تیم ملی کشورمان را مشخص کند. البته فیفا اجازه داده که در صورت کرونا گرفتن بازیکنان، تغییرات به صورت نامحدود انجام شود.
- رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که با وجود پرداخت 20 درصد از قراردادهای بازیکنان همچنان تحت فشار اعضای تیم بود پاداش آنها را واریز کرد تا بتواند کمی از زیر فشار انتقادات خارج شود.
- بایرن مونیخ به اولین باشگاه تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در مرحله حذفی به مرز 200 گل می‌رسد.
- روبرت لواندوفسکی در دیدار مقابل سالزبورگ طی 22 دقیقه موفق به ثبت هتریک شد ، این ستاره لهستانی بایرن مونیخ اولین بازیکنی تبدیل شد که در 7 فصل متوالی از مرز 40 گل عبور می کند. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار