PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- مسابقات لیگ های فوتبال اروپا پی گیری شد و در مهمترین بازیها این نتایج به دست آمد : هافن هایم یک - بایرن مونیخ یک ، منچستر یونایتد 3 - تاتنهام 2 ، ویا رئال یک - سلتا ویگو صفر ، میلان یک - امپولی صفر ، سامپدوریا یک - یوونتوس 3 ، گلادباخ 2 - هرتا صفر ، ترویس یک - نانت صفر - بازیهای لیگ برتر فوتبال ایران ادامه یافت و در سه دیدار باقی مانده این نتایج رقم خورد : هوادار یک - مس رفسنجان یک ، تراکتور یک - فولاد 2 ، فجر سپاسی صفر - شهرخودرو یک 
- باتوجه به کسب نتایج خوب در فصل گذشته و همچنین نیم فصل اول لیگ امسال ، رسول خطیبی ، با شروع بد در نیم فصل دوم ، به صورت توافقی با بخشیدن مبلغ زیادی از مطالبات خود ، از سرمربیگری تیم آلومینیوم اراک استعفا داد.
- بازی اول فینال لیگ برتر والیبال ایران بین تیمهای شهداب یزد و پیکان تهران برگزار شد که با برتری سه بر صفر یزدی ها همراه بود (25 - 22 - 25 - 20 ، 30 - 28 ). اگر در مسابقه دوم ، باردیگر شهداب به برتری برسد ، عنوان قهرمانی به نماینده یزد خواهد رسید . در صورت برتری پیکان در دیدار دوم ، بازی سوم برگزار می شود . 
- تیم ملی تیراندازی با کمان ایران برای شرکت در کاپ آسیا عازم تایلند شد . 
- ورزشکاران قایقرانی بادبانی کشورمان در مسابقات بین المللی ماده آینمیست پاکستان شرکت خواهند کرد.
- تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا با غلبه بر تایلند (28 - 21) به دومین پیروزی خود در این رقابتها دست یافت . ایران در دو دیدار قبلی به قزاق باخت اما هندوستان را مغلوب کرده بود . این بازیها 16 تا 23 اسفند به میزبانی قزاقستان انجام می شود . 
- دو بازی اول ، فینال و رده بندی لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران مساوی شد . فینال : گروه بهمن 70 - شیمیدرقم 59 ، گروه بهمن 63 - شیمیدر 67 ، رده بندی : پالایش نفت آبادان 71 - اکسون تهران 83 ، پالایش نفت آبادان 62 - اکسون 54 
 - تیم قعر نشین نفت آبادان در ادامه بازیهای لیگ برتر بسکتبال رده مردان ایران با نتیجه 86 - 84 تیم صنایع هرمزگان را شکست داد . 
- تیم فنرباغچه در هفته بیست و سوم لیگ والیبال ترکیه با استفاده از سعید معروف و محمد موسوی مقابل تیم سورگون سه بر یک پیروز شد . این تیم ، اکنون در جدول عنوان دوم را دراختیار دارد.
- فدراسیون جهانی کاراته اسامی نفراتی که موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات "ورلد گیمز" شدند را اعلام کرد. بر این اساس، بهمن عسگری ، ذبیح‌الله پورشیب ، سجاد گنج‌زاده در مردان و حمیده عباسعلی در زنان از کشورمان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند.  مسابقات "ورلد گیمز" با حضور هشت کاراته‌کا برتر در رنکینگ هر وزن و در دو بخش کاتا و کومیته از تاریخ 16 تیر سال 1401 در "بیرمنگهام" آمریکا برگزار می‌شود. 
- با تغییر رنگ شهر تهران از نظر شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در وضعیت نارنجی، صرفا مشاغل گروه سه شامل: انجمن های ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی)، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، تکواندو (سالنی)، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک (سالنی)، هاکی (سالنی) کاراته (سالنی)، کبدی (سالنی)، کشتی (سالنی)، کونگ فو و هنرهای رزمی (سالنی)، نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی)، ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زورخانه‌ای (سالنی) امکان فعالیت در پایتخت را نخواهند داشت.
- باخ ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مدعی شده است که این یک "استدلال پوچ و بی ارزشی است که بگویید ممنوعیت‌های اعمال شده بر ورزشکاران روسی و بلاروسی سیاسی کردن ورزش است. کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته توصیه کرد که همه ورزشکاران روسیه و بلاروس از مسابقات بین‌المللی در هر جایی که ممکن است محروم شوند. 
- بازیکنان لیورپول ، پیراهن‌های خود در بازی مقابل نوریچ در اف‌ای‌کاپ را به نفع جنگ زدگان اوکراین به حراج گذاشتند.
- مجمع انتخاباتی کنفدراسیون بوکس آسیا صبح روز شنبه 21 اسفند در امان - اردن برگزار شد و حسین ثوری رئیس فدراسیون ایران به مدت چهار سال به عضویت هیات رئیسه این کنفدراسیون درآمد.
- طی حکمی ، محمد جماعت به عنوان مدير رسانه اى تیم ملى فوتبال انتخاب شد.
- سازمان لیگ فوتبال که طی اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت برگزاری دربی به 17:30 خبر داده بود، به اشتباه روز برگزاری این بازی را جمعه اعلام کرد ؛ درحالیکه این بازی طبق قرار قبلی در روز پنجشنبه 26 اسفند برگزار خواهد شد.
- در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال امارات تیم شباب الاهلی در حضور کامل احمد نوراللهی و مهدی قایدی مقابل الوصل با نتیجه 2 بر 0 شکست خورد.
- پس از جدایی رسول خطیبی ، از سمت مربیگری آلومینیوم اراک ، عبدالصمد مرفاوی ، بازیکن و مربی اسبق استقلال هدایت این تیم را بر عهده گرفت . 
- کریستین رونالدو از منچستر با زدن سه گل به تاتنهام ، تعداد هت تریک های خود را در دوران حرفه ای ملی و باشگاهی به عدد 59 رساند . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار