ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۷۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
کیهان ورزشی-

دو تیم پرطرفدارپایتخت امروز(پنج شنبه) در حالی برای نود و هشتمین بار برابر هم صف آرایی می کنند که این مصاف را باید یکی از حساس ترین بازی های این دو تیم دانست.
استقلال و پرسپولیس با فاصله زیاد با رقبا رقابت سختی برای قهرمانی دارند که در این بین استقلال با شش امتیاز اختلاف از رقیب خود پیشی گرفته و حاشیه امنیت خوبی دارد.
در این دیدار اگرچه استقلال با فاصله امتیازی خوب از شرایط بهتری برخوردار است اما از دست دادن امتیازات این دیدار می تواند ضمن کم شدن فاصله شش امتیازی آرامش را از اردوی این تیم دور کند.
از سوی دیگر پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی پیاپی اگر سودای قهرمانی مجدد دارد باید از این میدان دست پر خارج شود. این شرایط اگرچه حکایت از احتیاط آبی ها و اشتیاق سرخ ها دارد اما فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پیش از شروع بازی از برنامه قطعی برای پیروزی سخن گفت. او حتی اعتقاد دارد با پیروزی در این میدان هم نمی توان سرود قهرمانی سر داد و باید تا قطعی شدن آن دست از تلاش برنداشت. یحیی گل محمدی نیز از تدابیر ویژه برای پیروزی و کم کردن فاصله سخن گفت. سرمربی پرسپولیس بهتر از هرکس می داند که اگر از این فرصت برای کم کردن فاصله بهره نبرد باید با فتح جام خداحافظی کند و دل به معجزه ببندد.
با همه این ها آنچه چون همیشه بر این بازی سایه خواهد انداخت احتیاط فراوان است. احتیاطی که نباختن در این بازی را حتی مهم تر از فتح جام قلمداد می کند.
به لحاظ فنی پرسپولیس با این که با ثبات بیشتر بازیکنانش در میدان روبروست اما با حریفی رودر رو می شود که در فصل جاری سایه سنگین کادر فنی اش را به چشم می بیند و اگرچه نه چندان زیبا اما حسابشده و فکورانه بازی می کند.
به طور قطع جدای از حوادث درون زمین و اشتباهات فردی که در این مصاف به شدت تاثیرگذار است آنچه تعیین کننده تیم پیروز میدان است هوشیاری و آرامش بازیکنان است که باید از روی نیمکت به آنها منتقل شود.
استقلال  در طول فصل با دفاع تیمی منسجم نشان داده حتی پس از جدایی دو مدافع سربازش این کار را خوب بلد است. پرسپولیس هم که در خط حمله با مشکل جدی روبروست، برای حل این ضعف چشم به مردان میانی دونده و طراحش دارد. بدون تردید تیمی برنده این بازی خواهد بود که در این دو بخش بهترین عملکرد را داشته باشد. استقلال خوب بلد شده تا با استفاده از کمترین فرصت بهترین بهره را برده و از آن دفاع کند و پرسپولیس هر گاه مردان میانی گره گشای خود را موفق دیده به راحتی به سه امتیاز رسیده است.
آخرین شهرآورد پایتخت در قرن حاضر دو نکته مهم قابل ذکردیگر به همراه دارد. حضور محدود تماشاگر که پس از مدت ها قرار است سکوهای سرد را گرم تر کند و داوری سید مهدی سیدعلی که باید امیدوار بود او با قضاوت خوب هم بر کیفیت بازی بیافزاید و هم اجازه حاشیه سازی های پس از بازی را ندهد.
چون همیشه این مصاف هم هیاهوی بسیاری را پیش از شروع در کنار خود دارد که امیدواریم در انتها برای هیچ ذکر نشود. بازی زیبا و تماشاگر پسند دو تیم می تواند عیدی خوبی به هواداران فوتبال باشد.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار