PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

 خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:  

- تیمهای لیون ، فرانکفورت ، وستهام ، بارسلونا ، آتالانتا ، رنجرز ، براگا ، لایپزیگ توانستند با غلبه بر حریفان به مرحله یکچهارم نهایی لیگ فوتبال اروپا راه یابند . در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی این نتایج رقم خورد : اسپارتاک با لایپزیگ (لغو) ، ستاره سرخ ۲- رنجرز یک ، موناکو یک - براگا یک ، له ورکوزن صفر - آتالانتا یک ، گالاتاسرای یک - بارسلونا ۲ ، لیون یک - پورتو یک ، وستهام ۲ - سویا صفر ، فرانکفورت یک - بتیس یک 
- مهدی طارمی و سردار آزمون مهاجمان شاخص تیم ملی فوتبال ایران و دو عضو باشگاه های پورتو و له ور کوزن با شکست تیمهایشان مقابل لیون و آتالانتا از ادامه بازیهای لیگ اروپا بازماندند.
- در مسابقات لیگ کنفرانس فوتبال اروپا نتایج زیر رقم خورد : رن ۲ - لستر یک ، آلکمار ۲ - بوده ۲ ، رم یک - ویتسه آرنهم یک ، لاسک ۴ - اسلاواپراگ ۳ ، فاینورد ۳ - پارتیزان بلگراد یک ، مارسی ۲ - بازل یک ، آیندهوون ۴ - کپنهاگن صفر ، پائوک ۲ - خنت یک ، فاینورد ۳ - پارتیزان بلگراد یک 
- تیم اورتون در ادامه بازیهای لیگ برتر انگلیس با نتیجه یک برصفر از سد تیم نیوکاسل گذشت . 
- درهفنه بیست و سوم پیکارهای لیگ برتر فوتبال ایران ، شهرآورد پایتخت بین تیمهای پرسپولیس با استقلال به میزبانی ورزشگاه آزادی و به قضاوت سید علی ، یک بر یک به پایان رسید ، ابتدا علی نعمتی برای پرسپولیس و سپس ژستد برای استقلال گلزنی کردند ، بعد از گل تساوی استقلال ، گل محمدی سرمربی پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت ، کارت قرمز دریافت کرد . در سایر دیدارهای این روز فولاد و آلومینیوم با نتایج مشابه یک بر صفر از سد فجر سپاسی و تراکتور گذشتند و مصاف سباهان با گل گهر بدون گل خاتمه یافت.
- یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از پایان مسابقه پراز حواشی شهرآورد پایتخت ، طی پیامی در استوری خود نوشت : خداحافظ! این برای چندمین بار در فصل اخیر است که وی از سمت خود استعفا می دهد.
- مصاف برگشت گالاتاسرای با بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی ۲-۱ به سود بارسا و صعود این تیم همراه بود که در دقایق پایانی هنگامی که یوردی آلبا از تیم اسپانیایی قصد داشت اوت دستی انجام دهد با پرتاب شئی و بطری از سوی تماشاگران تیم میزبان همراه شد ، دلیل این اعتراض وقت کشی های مکرر آلبا بود.
- در مصاف استقلال با پرسپولیس در لیگ برتر ، عدم حضور کریم باقری از مشاوران کادرفنی قرمزپوشان بر روی نیمکت ذخیره ها سئوال برانگیز بود ، وی همین سمت را در تیم ملی فوتبال ایران دارد و همکار اسکوچیچ و هاشمیان محسوب می شود . 
- باشگاه ملوان صدرنشین لیگ دسته اول با انتشار ویدئوی صحنه قبل از به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش پارس جنوبی جم نسبت به اشتباه کمک داور اول این دیدار معترض شد. در این ویدئو و در صحنه فریز شده توسط باشگاه ملوان به وضوح مشخص است که بازیکن پارس جنوبی جم میلیمتری در شرایط آفساید قرار دارد و اشتباه کمک داور اول در این صحنه و عدم اعلام خطای آفساید منجر به دریافت گل توسط تیم ملوان شده است.
- قرار است جلسه رسیدگی به پرونده انضباطی دیدار پرسپولیس و استقلال در نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۱ برگزار شود. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا پنجم فروردین تعطیل است.
- با گلی که رودی ژستد به تیم فوتبال پرسپولیس زد طلسم عدم گلزنی بازیکنان خارجی استقلال در دربی بعد از 53 سال شکسته شد.
- از سوی وحید شمسایی ، اسامی ملی‌پوشان دعوت شده ب اردویه تیم ملی فوتسال اعلام شد : سالار آقاپور، محمدحسین درخشانی، حمزه کدخدایی، سعید مومنی، مهدی کریمی، مسعود یوسف، سعید احمدعباسی، میثم خیام، محمدرضا سنگ‌سفیدی، بهزاد رسولی، امیر خون‌جهان، هیل جامدی، سجاد بابایی، شهاب طالبی، مرتضی عزتی، بهروز عظیمی، علیرضا ابوالقاسمی‌پور، مهدی اسدشیر، مسعود عباسی، سینا ممبینی، سعید ممبینی، علیرضا رفیعی‌پور، عرفان محمدبانی، مسلم اولادقباد، کامبیز گمرکی، مهدی دهقان‌نژاد، علی اکرمی، علیرضا جوان، باقر محمدی، علی مروتی، مهدی عامری، اسماعیل حسن‌زاده و حسین طیب
- شاهین بهرامی ملی‌پوش‌ سابق بوکس ایران که سال ۲۰۱۶ در عضویت تیم ملی ایران بوده‌ ، چند سالی است در بوکس حرفه‌ای روی رینگ می‌رود. وی روز ۲۷ فروردین در ایروان‌ به مصاف قهرمان ارمنستانی می‌رود، بهرامی تاکنون در چهار مبارزه حرفه‌ای روی رینگ رفته که صاحب دو پیروزی با ناک‌‌اوت برابر نمایندگان روسیه و تایلند و دو شکست از تایلند و چین بوده است. وی برای‌ رسیدن به کمربند قهرمانی باید هشت مبارزه برگزار کند.
- اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : بارها به این مساله اشاره کردم که تا سال 2023 قراردادم با تیم ملی ایران پابرجاست. وقتی کارتان را به بهترین نحو انجام می‌دهید طبیعی است که پیشنهاداتی داشته باشید. کاری که در اینجا انجام دادیم فوق‌العاده بود و فکر می‌کنم مردم هم با من در این زمینه هم نظر باشند. 
- یورگن کلوپ مربی آلمانی به رکورد 100 پیروزی خارج از خانه با تیم لیورپول انگلیس رسید.
- هری کین مهاجم گلزن تاتنهام به پنجمین گلزن در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.
- پس از مشخص شدن چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا، دور جدیداین رقابت ها روز جمعه 27 اسفند ساعت 14:30 قرعه کشی خواهد شد ،. هیچ محدودیتی در این مرحله وجود ندارد و مسیر تیم‌ها(نیمه‌نهایی) نیز مشخص می شود.
- توماس توخل مربی آلمانی چلسی با برتری در دیدار با لیل فرانسه به رکورد 32 پیروزی در 50 بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا رسید و از زیدان که پیش از این با 31 پیروزی بهترین آمار را در اختیار داشت عبور کرد.
- در چهار مسابقه باقی مانده از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه مس با ذوب آهن ، شهرخودرو با نساجی ، نفت مسجدسلیمان با هوادار و پیکان با صنعت نفت به مصاف هم خواهند رفت . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار