PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- روز سه شنبه - 9 فروردین - بازیهای فینال دو گروه مرحله پلی آف فوتبال منطقه اروپا برای راهیابی به جام جهانی 2022 قطر طبق برنامه زیر انجام خواهد شد ، فینال سوم بین ولز با برنده اسکاتلند با اوکراین برگزار می شود ، فاتحان سه دیدار نهایی مسافران جام جهانی خواهند شد . : مقدونیه شمالی با پرتغال ، لهستان با سوئد ( ولز با برنده اسکاتلند با اوکراین)
- در بازیهای دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی قطر از منطقه آمریکای جنوبی اکوادور با آرژانتین و بولیوی با برزیل مصاف خواهند داد . 
- دیدارهای حساس دور برگشت مرحله پلی آف منطقه آفریقا برای راهیابی پنج تیم به جام جهانی ، طبق این برنامه انجام می شود : سنگال با مصر ، نیجریه با غنا ، الجزایر با کامرون ، مراکش با جمهوری دمکراتیک کنگو و تونس با مالی 
- قاره آسیا نیز به استقبال بازیهای دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی می رود ، روز سه شنبه ایران با لبنان در ساعت 16 به میزبانی مشهد ، امارات با کره جنوبی ، سوریه با عراق ، ژاپن با ویتنام ، عمان با چین و عربستان با استرالیا مبارزه خواهند کرد. تاکنون کره ، ایران ، ژاپن ، عربستان به جام جهانی صعود کردند ، استرالیا برای پلی آف انتخاب شد ، تکلیف تیم سوم گروه دوم پس از پیکارهای روز سه شنبه مشخص می شود . 
- همزمان با برپایی پیکارهای پلی آف ، سه شنبه شب شاهد چند دیدار تدارکاتی فوتبال در سراسر جهان خواهیم بود که گل سرسبد این بازیها مصاف هلند با آلمان خواهد بود در سایر بازیها ، اسپانیا با ایسلند ، انگلیس با ساحل عاج ، ترکیه با ایتالیا و فرانسه با آفریقای جنوبی به میدان می روند .
- با اعلام مدیر رسانه ای تیم ملی ، مهدی طارمی به دلیل عدم آمادگی بازی با لبنان را ازدست داد . 
- با اعلام فدارسیون فوتبال، قرار بود بازی دوستانه تیم امید و پرسپولیس در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار شود اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها، محل برگزاری بازی تغییر کرد و این بازی ساعت 15 طبق قرار قبلی در زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال انجام می شود. حضور رسانه ها در این بازی بلامانع است و خبرنگاران و عکاسان می توانند پس از هماهنگی با روابط عمومی فدراسیون فوتبال این بازی را پوشش دهند.
- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان ، اولین دیدار تدارکاتی در سال و قرن جدید را روز سه شنبه ۹ فروردین مقابل تیم ون پارس برگزار خواهد کرد. مصاف شاگردان تارتار با تیم دسته دومی ون پارس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و پشت درهای بسته انجام می شود . 
- رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز پنج شنبه ۱۸ فروردین آغاز می شود و سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان به عنوان تنها نمایندگان ایران در این پیکارها، به مصاف رقبا می روند. ساعت برگزاری دیدارهای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر اعلام شد . ۱۸ فروردین : سپاهان - پاختاکور، ساعت ۲۱:۴۵ ، ۲۱ فروردین : سپاهان – الدحیل، ساعت ۲۱:۴۵ ۲۶ فروردین : سپاهان – التعاون، ساعت ۰۰:۴۵ ، ۳۰ فروردین: سپاهان – التعاون، ساعت ۰۰:۴۵ ، ۲ اردیبهشت: سپاهان - پاختاکور، ساعت ۲۱:۴۵ ، ۶ اردیبهشت: سپاهان – الدحیل، ساعت ۲۱:۴۵
- عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد با توجه به بهبود شرایط کرونایی، به جای 8 هزار بلیت، 12500 بلیت برای دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان به فروش خواهد رفت و برای نخستین‌ بار بعد از شیوع کرونا نیمی از ورزشگاه با حضور تماشاگران پر خواهد شد.
- اعضای تیم ملی جشن تولد کوچکی برای «کریم انصاری‌فرد» برگزار کردند و یکی از بازیکنان کیک را به صورت این بازیکن زد. ظاهراً شیئی در کیک وجود داشت که باعث آسیب دیدگی چشم انصاری‌فرد شد. خوشبختانه آسیب جدی و عمقی به چشم انصاری‌فرد وارد نشده اما این بازیکن راهی بیمارستان شده و بخشی از صورت وی بخیه خورد.
- جورجیو کیلینی مدافع یوونتوس در پایان فصل این تیم را ترک خواهد کرد و به لیگ MLS خواهد رفت.
- با اعلام رسانه های ایتالیایی ، روبرتو مانچینی در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه مقابل ترکیه اعلام کرد ، آلساندرو فلورنزی مدافع تیمش به دلیل مشکلات جسمانی در دیدار فردا شب غایب خواهد بود.
- تیم السیلیه با برتری 5-4 مقابل الوکره فاتح مسابقات فوتبال کاپ قطر شد . امید ابراهیمی زننده گل چهارم الوکره بود. 
- وحید امیری هافبک نفوذی تیم ملی فوتبال ایران به علت مصدومیت همراه تیم ملی تمرین نکرده است . 
- تیم هندبال مردان ایران برابر قطر با نتیجه دو بر صفر و در ضربات پنالتی به برتری رسید و با این پیروزی عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
- استفانو پیولی، سرمربی ایتالیایی میلان به عنوان بهترین سرمربی ماه مارس سری‌آ انتخاب شد.
- تیم ملی فوتسال اردوی تدارکاتی خود در سال جاری را با هدایت شمسایی در کمپ تیمهای ملی آغاز کرده است. کشورمان در یک بازی دوستانه  به مصاف تیم افغانستان رفت که این دیدار با تساوی دو - دو خاتمه یافت .
- ماجدی ، سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا قرار است بانوان کشورمان برای تماشای دیدار تیم ملی مقابل لبنان وارد ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد شوند، اظهار داشت: دوستان در مورد حضور هواداران در ورزشگاه هماهنگی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ به عمل می‌آورند و امیدواریم بهترین اتفاق رقم بخورد. وی در مورد اینکه بعد از بازی با لبنان اسکوچیچ همچنان کنار تیم ملی است، گفت: به اسکوچیچ ایمان داریم. امیدواریم در آینده هم با وی همکاری کنیم. اطمینان دارم اسکوچیچ یکی از مربیان خوبی است که تاکنون با تیم ملی همکاری کرده است.
- یاپ استام، وس براون، لوئیس ساها، رونی جانسون و بلومکویست به دیه گو فورلان، پاتریس اورا، میکائیل سیلوستره، جان اوشی و کارل بوبورسکی برای بازی روز 21 می مقابل لیورپول به منچستر خواهند پیوست.
- باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا به زودی قرارداد قرضی آنتوآن گریزمن را دائمی خواهد کرد.
- با اعلام خوزه لوئیز سانچز ، ادن هازارد وینگر بلژیکی رئال مادرید به دلیل آسیب‌دیدگی اخیرش تا پایان فصل قادر به همراهی کهکشانی ها نیست . 
- حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در مصاحبه با رسانه‌های محلی مشهد گفت : نظر فدراسیون فوتبال حضور بانوان در بازی ایران- لبنان می باشد . با توجه به تاکید فیفا نظر ما بر حضور آقایان و بانوان در کنار هم به عنوان تماشاگران بازی ملی ایران لبنان است.
- اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار با لبنان گفت : در بازی با لبنان برای جبران شکست مقابل کره به میدان می رویم ، می خواهیم حسن ختام خوبی داشته باشیم . 
- لورن کوشیلنی مدافع سابق آرسنال و تیم ملی فرانسه در ۳۶ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد . 
- شجاع خلیل‌زاده به دلیل مصدومیت دیدار مقابل لبنان را از دست داد و به همین دلیل او امروز اردو تیم ملی را ترک کرد و عازم قطر شد.
- با حکم شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نازنین ادبی اسکیت باز رشته سرعت به علت مصرف ماده ممنوعه "اسیپرونولاکتون" ۱۳ ماه از تمامی فعالیت های ورزشی محروم شد.
- بازیهای مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف ، نتایج زیر رقم خورد ؛ کانادا 4 - جامائیکا صفر ، السالوادور یک - کاستاریکا 2 ، آمریکا 5 - پاناما یک ، هندوراس صفر - مکزیک یک 
- در صفحه رسمی ، فیفا صعود به جام جهانی را به اعضای تیم ملی کانادا تبریک گفت ، کانادا پس از ۳۶ سال به جام جهانی راه یافت.
- با پیروزی 4 بر صفر کانادا و صعود این تیم به جام جهانی تیم‌های صعود کرده به جام جهانی به 20 تیم رسید.
- اگر اتفاق خاصی رخ ندهد حکم نهایی پرونده استراماچونی پنجشنبه هفته جاری صادر می‌شود. استقلالی‌ ها امیدوارند این حکم به نفع آنها باشد اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. در آن سو استراماچونی هم تقریباً مطمئن است که رای پرونده به نفع اوست و استقلالی‌ها باید همه پول قرارداد دو ساله به علاوه غرامت دیرکرد را بپردازند.
- مایل سویلار گلر باشگاه بنفیکا به رم پیوست ، این بازیکن از فصل آینده شاگرد مورینیو خواهد بود.
- تیم امید ایران در دیداری تدارکاتی برابر نساجی با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. احمد شریعت‌زاده، آریا یوسفی، علی صادقی، حسین نخودکار و فردین رابط برای شاگردان مهدی مهدوی‌کیا گلزنی کردند.
- هواداران الجزایری در صف‌هایی طولانی در انتظار خرید بلیت دیدار برگشت الجزایر مقابل کامرون در مقدماتی جام‌جهانی 2022 می‌باشند.
- تراشتگن و اینیاکی پنیا دروازه بانان بارسلونا در فصل 2022/23 خواهند بود، بارسلونا راهی برای فروش نتو پیدا خواهد کرد.
- خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در پاسخ به سوالی در خصوص منتفی شدن سوپرلیگ گفت : نه، اصلا این طور نیست. ما به همراه یوونتوس و رئال مادرید همچنان در سوپر لیگ حضور داریم و منتظر سایر باشگاه ها هستیم. باشگاه های انگلیسی و آلمانی منتظرند تا ببینند آیا سوپر لیگ فرمت جدیدی خواهد داشت یا خیر.
- باشگاه استقلال اعلام کرد ستاد ملی مبارزه با کرونا با درخواست این باشگاه در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه موافقت کرده و دیدار روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین این تیم مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.
- تیم استقلال روز پنجشنبه ۱۱ فروردین در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ویستا توربین تهران می‌رود.
- استوو پنداروفسکی رئیس جمهور مقدونیه شمالی در واکنش به پیروزی تیمش مقابل ایتالیا و مصاف پیش‌رو برابر پرتغال، در صفحه‌ی توییتری خود نوشت: «رونالدو آماده باش، بعدی تويی!» گفتنی است که در راند پایانی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا، سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه تیم ملی پرتغال در ورزشگاه دراگائو میزبان مقدونیه شمالی است. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار