PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیمهای پرتغال و لهستان با پیروزی های مشابه دو بر صفر برابر مقدونیه شمالی و سوئد ، صعود خود را به جام جهانی قطر جشن گرفتند. در دوبازی نهایی مرحله پلی آف اروپا ، پرتغال با دو گل برونو فرناندز از سد مقدونیه شمالی گذشت و لهستان نیز با گلهای له واندوفسکی و زینلسکی با همین نتیجه بر سوئد فائق آمد. در منطقه اروپا برنده بازی ولز با تیم پیروز اسکاتلند و اوکراین ، فینال سوم را انجام خواهند داد تا سومین تیم این قاره از راه پلی آف مسافر جام ۲۰۲۲ لقب بگیرد . 
- با صعود تیم های ملی پرتغال و سنگال در انتخابی جام جهانی 2022
 تیم ملی کشورمان که امیدوار به قرارگیری در سید دوم بود، به صورت قطعی در سید سوم قرار گرفت. پرتغال با پیروزی مقابل مقدونیه شمالی در سید اول ایستاد تا دانمارک به سید دوم برسد.
- ازیبن ۳۲ تیمی که قرار است در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مصاف دهند تاکنون پرواز تیمهای ایران ، کره جنوبی ، عربستان و ژاپن از آسیا ، برزیل ، اکوادور ، آرژانتین و اروگوئه از آمریکای جنوبی ، قطر (میزبان) ، آلمان ، دانمارک ، بلژیک ، فرانسه ، کرواسی ، اسپانیا ، صربستان ، سوئیس ، انگلیس ، هلند ، پرتغال ، لهستان از اروپا ، کامرون ، مراکش ، تونس ، سنگال ، غنا از آفریقا ، کانادا از کونکاکاف به مرحله نهایی این رقابتها حتمی شده است .‌ دوسهمیه مستقیم دیگر به کونکاکاف مربوط می شود اما برای تصاحب سه سهمیه پلی آف ، مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی با تیم پنجم آسیا ، دیدار نماینده اقیانوسبه با تیم چهارم کونکاکاف و مسابقه ولز با برنده بازی اسکاتلند و اوکراین سرنوست ساز خواهد بود .
- کامرون با زدن گل دقیقه ۱۲۴ در خانه الجزایر، با نتیجه ۲-۱ به برتری رسید و به لطف گل زده بیش‌تر در خانه حریف، راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.
- پس از حذف مصر توسط سنگال ، کارلوس کی‌روش با انتشار متنی در صفحات اجتماعی از فدراسیون و هواداران مصری خداحافظی کرد.
- تونس با پیروزی یک بر صفر در دو دیدار رفت و برگشت مقابل مالی راهی جام جهانی قطر شد.
- کریستیانو رونالدو به ششمین بازیکن تاریخ پس از آنتونیو کارباخال، لوتار ماتئوس، لوئیجی بوفون، رافا مارکز و لیونل مسی تبدیل شد که ۵ دوره مختلف جام جهانی را تجربه خواهد کرد.
- مراکش با پیروزی پرگل در دیدار برگشت مقابل جمهوری کنگو به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد.
- در دورپایانی مسابقات منطقه آسیا برای راهیابی به جام جهانی این نتایج رقم خورد. مهمترین حادثه برتری یک بر صفر امارات مقابل کره و انتخاب این تیم برای بازی پلی آف با استرالیا بود . نتایج بازیهای دور آخر : ایران ۲ - لبنان صفر ، امارات یک کره جنوبی صفر ، عراق یک سوریه یک ، عربستان یک - استرالیا صفر ، ژاپن یک - ویتنام یک ، عمان ۲ - چین صفر 
- در بازیهای دوستانه فوتبال در سراسر جهان نتایج زیر به دست آمد : هلند یک آلمان یک ، اسپانیا ۵ - ایسلند صفر ، کرواسی ۲ - بلغار یک ، فرانسه ۵ - آفریقای جنوبی صفر ، ولز یک چک یک ، اتریش ۲ - اسکاتلند ۲ ، ترکیه ۲ - ایتالیا ۳ ، انگلیس ۳ - ساحل عاج صفر ...
- در بازیهای دور آخر آمریکای جنوبی برای صعود به جام جهانی این نتایج به دست آمد : پرو ۲ پاراگوئه صفر ، ونزوئلا صفر کلمبیا یک ، بولیوی صفر - برزیل ۴ ، شیلی صفر - اروگوئه ۲ ، اکوادور یک - آرژانتین یک 
- پرو با قرار گرفتن در مکان پنجم آمریکای جنوبی ، رقیب تیم پنجم منطقه آسیا در بازی پلی آف برای راهیابی به جام جهانی شد . 
- با برپایی دور پایانی منطقه کونکاکاف تکلیف دوسهمیه مستقیم و همچنین سهمیه پلی آف آنها مشخص خواهد شد : پاناما با کانادا ، جامائیکا با هندوراس ، مکزیک با السالوادور و کاستاریکا با آمریکا
- در پیکارهای دور برگشت مرحله پلی آف منطقه آفریقا ، این نتایج به دست آمد : سنگال یک مصر صفر (۳-۱ با پنالتی) ، نیجریه یک غنا یک ، الجزایر یک کامرون ۲ ، مراکش ۴ - دمکراتیک کنگو یک ، تونس صفر مالی صفر 
- درمصاف سنگال با مصر (۳-۱) ، تیم مصر تحت مربیگری کارلوس کی روش مربی سابق ایران ، با پنالتی نتیجه را به حریف واگذار کرد و از رسیدن به جام جهانی قطر محروم ماند.محمد صلاح در این دیدار ، ضربه پنالتی خود را خراب کرد .
- پس از استعفای برناردو رزنده فدراسیون والیبال فرانسه آندره‌آ جیانی را به عنوان سرمربی این تیم تا المپیک 2024 معرفی کرد.
- دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی، فردا به همراه تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال راهی دوحه خواهند شد تا در قرعه‌کشی جام جهانی شرکت کنند.
- جورجو کیلینی با بازی مقابل ترکیه به رکورد 116 بازی برای تیم ملی ایتالیا دست یافت و مشترکاً با آندره‌آ پیرلو به پنجمین بازیکن با بیشترین بازی برای آتزوری تبدیل می‌شود.
- زمان و ساعت مسابقات تیم فولاد ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به وقت ایران اعلام شد : 18 فروردین: فولاد - الغرافه، ساعت 21:45 ، 21 فروردین: فولاد – شباب الاهلی، ساعت 21:45 ، ۲۵ فروردین: فولاد – آهال، ساعت 21:45 ، 29 فروردین: فولاد – آهال، ساعت 21:45 ، 3 اردیبهشت: فولاد - الغرافه، ساعت 00:45 ، 7 اردیبهشت: فولاد – شباب الاهلی، ساعت 00:45
- دیدار دوستانه دو تیم گل‌گهر و فجرسپاسی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
- تیم پرسپولیس در دیداری تدارکاتی با نتیجه 3 بر 1 برابر تیم امید ایران شکست خورد. گل پرسپولیس را مهدی عبدی وگلهای تیم امید را امیرعلی صادقی، حسین زواری و یوسف سلامی به ثمر رساندند. 
- در بازی دوستانه تاجیکستان با قرقیزستان هنانوف و صفروف هر دو از باشگاه پرسپولیس اخراج شدند .
- عبدالله بوما خبرنگار فرانسوی مدعی شده است ، سران پاری سن ژرمن در صورت داشتن پیشنهاد مناسب از نیمار و مسی این دو بازیکن را حفظ نخواهند کرد ، اگر چه دستیابی به این دو بازیکن دشوار است اما فروش آن ها می تواند راه را برای تمدید قرارداد کیلین امباپه هموار کند.
- با اعلام اسپورت ، جدایی مارتین بریتویت از بارسلونا در تابستان امسال قطعی است و این مهاجم دانمارکی در برنامه های فصل آینده ژاوی جایی ندارد .
- ویکتور اوسیمن از ناپولی به عنوان بهترین بازیکن ماه مارس سری آ ایتالیا انتخاب شد.
- حسن اشجاری به‌عنوان سرمربی جدید چوکای تالش در لیگ دسته دوم انتخاب شد. قبل از این نظرمحمدی مربی چوکا و اشجاری هدایت سپیدرود را برعهده داشت . 
- دستورالعمل انتخابات کمیته ملی المپیک اسفند ماه در مجمع عمومی به تصویب رسید . سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر گفت: با توجه به تصویب آیین‌نامه، کار ترجمه دستورالعمل انتخابات توسط واحد بین‌الملل کمیته ملی المپیک انجام و این آیین‌نامه ۲۸ اسفندماه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال شد. فعلا پاسخی از سوی IOC دریافت نشده است. 
- حمید خوشخوان داور قدیمی فوتبال ایران درگذشت.خوشخوان که در دوره قضاوتش یکی از داوران ملی فوتبال ایران بوده ، در83 سالگی به دیار باقی شتافت. در کارنامه پربار حمید خوشخوان سابقه قضاوت در دو دربی نیز دیده می‌شود که اولین آن در سال 62 بود. استقلال در آن مسابقه که پرتماشاگرترین دربی تهران بود با تک گل پرویز مظلومی پیروز شد. مرحوم خوشخوان در سال 68 و در 51 سالگی باز هم دربی تهران را قضاوت کرد و مسن‌ترین داور دیدار استقلال - پرسپولیس شد. در آن بازی نیز پرسپولیس با تک گل رضا عابدیان از سد استقلال گذشت.
- فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با ارسال نامه‌هایی به باشگاه‌های لیگ برتری، لیگ دسته‌های اول، دوم، سوم و لیگ بانوان اعلام کردند در هفته آینده این رقابت‌ها، تیم‌های میزبان می‌توانند از ظرفیت ۳۰ درصدی ورزشگاه‌هایشان برای حضور هواداران استفاده کنند.
- مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان و فولاد مبارکه سپاهان روز جمعه ۱۲ فروردین به جای ساعت ۱۹ در ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی آبادان آغاز می شود. دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر از روز 12 فروردین آغاز می شود و تا روز 16 فروردین ادامه خواهد داشت.  

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها