PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- پس از ماه ها انتظار و درحالیکه تکلیف سه بازی پلی آف هنوز مشخص نشده ، مراسم قرعه کشی بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی 2022 به میزبانی قطر از آسیا با حضور مقامات فیفا و چهره های برجسته فوتبال و همچنین مربیان 29 تیم راه یافته به مرحله نهایی در دوحه برگزار شد.
- درمراسم قرعه کشی جام جهانی علاوه بر چند چهره نام آشنای فوتبال ، علی دایی ، دومین گلزن برتر دنیا پس از رونالدو نیز حضور داشت . 
- طبق اعلام مقامات فیفا تقویم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر اعلام شد . مرحله گروهی : ۳۰ آبان تا ۱۲ آذر ، مرحله یک‌ هشتم نهایی : ۱۲ تا ۱۵ آذر ، مرحله یک‌ چهارم نهایی : ۱۸ و ۱۹ آذر ، مرحله نیمه نهایی : ۲۲ و ۲۳ آذر ، فینال : ۲۷ آذر
- حسن کامرانی‌فر از مقامات فوتبال ، در خصوص شایعات مربوط به تعلیق فدراسیون ایران گفت : در کنگره فیفا فقط سه کشور تعلیق شدند،اما به هر حال فیفا بابت این اتفاقات از فدراسیون فوتبال توضیح خواهد خواست ولی تا این لحظه نه ایمیلی آمده و نه صحبتی شده است. ما اینجا با رئیس و تمام اعضای فیفا و AFC هم صحبت کردیم؛ به هر حال فدراسیون فوتبال ما هم تلاش کرده که بتواند شرایط را مهیا کند. اینکه چه توضیحاتی از ما بخواهند تا این لحظه مشخص نیست اما روال فیفا اینطور است که اتفاقات کشور را رصد می‌کند و نسبت به اتفاقات گزارش خواهد خواست،موارد باید برای فیفا بررسی و تعیین تکلیف شود .
- در دوبازی شروع دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران فولاد با دو گل بر نساجی پیروز شد و سپاهان نیز با نتیجه جالب توجه 4-2 خود را به صنعت نفت آبادان تحمیل کرد .
- در مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال ، گروه بندی مسابقات بدین شرح اعلام شد . گروه اول : قطر ، اکوادور ، سنگال و هلند ، گروه دوم : انگلیس ، ایران ، آمریکا ، برنده پلی آف 3 ،گروه سوم : آرژانتین ، عربستان ، مکزیک و لهستان ، گروه چهارم : فرانسه ، پلی آف 1 ، دانمارک ، تونس ، گروه پنجم : اسپانیا ، پلی آف 2 ، آلمان و ژاپن ، گروه ششم : بلژیک ، کانادا ، مراکش و کرواسی ، گروه هفتم : برزیل ، صربستان ، سوئیس ، کامرون ، گروه هشتم : پرتغال ، غنا ، اروگوئه و کره جنوبی 
- در زمان اجرای ترانه رسمی جام جهانی2022، نام تمام تیم‌ها به همراه رنگ پرچم آن کشور در سالن به نمایش گذاشته شد.
- دیدیه دشان سرمربی فرانسه جام قهرمانی را به سالن مراسم آورد و تحویل مقامات فیفا داد . در دوره قبل فرانسه قهرمان جام جهانی شده بود . 
- تیم ملی فوتبال ایران که در قرعه کشی جام جهانی 2022 با تیم‌های انگلیس و آمریکا همگروه شده است در نخستین مسابقه باید روز دوشنبه 30 آبان به مصاف تیم انگلیس برود. بازی دوم ایران جمعه 4 آذرماه خواهد بود. این دیدار از میان تیم های حاضر در پلی آف 3 (برنده اسکاتلند - اوکراین/ولز) خواهد بود. تیم ملی کشورمان در آخرین مسابقه هم باید سه شنبه 8 آذر به مصاف آمریکا برود.  ماجدی ، سرپرست فدراسیون فوتبال گفت : هر 32 تیمی که در جام جهانی حضور دارند، برای پیروزی به میدان می‌آیند، اما در مجموع گروه ما در جام جهانی گروه نرمالی است البته به راحتی نمی‌توان از نام بزرگ انگلیس گذشت. بازی با آمریکا هم شرایط خاص خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد. احساسم این است که با برنامه‌ریزی بهتر و بازی‌های دوستانه خوب می‌توانیم شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نفع خودمان جمع کنیم. صحبت‌های اولیه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده‌ایم، با یکی از تیم‌ها هم صحبت‌های خوبی داشتیم. اما با توجه به اینکه احتمالا در گروه ما خواهد بود با آن تیم دیگر نمی‌توانیم بازی کنیم. باید ببینیم سرمربی تیم ملی چه بازی‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر دارد.
- 3 ورزشگاه میزبان بازی های ایران در جام جهانی خواهد بود . نخستین بازی ایران در ورزشگاه چهل هزار‌ نفری الثمامه برابر انگلستان برگزار خواهد شد. ورزشگاه بین‌المللی خلیفه که گنجایشی پنجاه‌هزار نفری دارد، میزبان دیدار دوم ایران در جام جهانی برابر برنده پلی‌آف اروپا خواهد بود. ورزشگاه احمد بن علی در منطقه الریان میزبان دیدار حساس ایران برابر آمریکا خواهد بود.
- واکنش ساوت گیت سرمربی انگلیس به همگروهی با ایران و آمریکا در جام جهانی : آمریکا و ایران تیم‌هایی هستند که از سال های دور باهم بازی نکردند و تیم سوم ناشناخته است اما دربی احتمالی بریتانیا را رقم می‌زند. ما باید از گروه صعود کنیم. هدف اول ما صعود از گروه است. در این شرایط، تمام افکار ما با مردم اوکراین است و باید ببنیم چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد. اکثر تیم‌های اول از گروهی که به دست می‌آورند راضی هستند. تیم‌هایی با رتبه بالا در گلدان دو وجود دارند. ایالات متحده آمریکا تیم جالبی است. آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و ما می دانیم که آنها می توانند چه توانایی هایی داشته باشند.
 - واکنش سرمربی آمریکا درباره مصاف با ایران : فکر می کنیم در گروه خوبی افتادیم. هر حریفی در جام جهانی دشوار است. بازی با انگلیس، هیجان‌انگیزی است، ایران حریف متفاوتی برای ماست که در مقدماتی عملکرد خوبی داشت و پس از آن باید منتظر باشیم تا حریف سوم خود را ببینیم. به طور کلی من از گروه راضی هستم و برای شروع هیجان‌زده هستم.ما اخیراً در یک بازی دوستانه با ولز بازی کردیم، اسکاتلند را می شناسیم . 
- گل از راه دور کریستیانو رونالدو به تاتنهام به عنوان بهترین گل ماه مارس لیگ برتر انگلیس انتخاب شد . 
- نشریه قطری «الشرق الاوسط» از درخواست ۱۷ میلیون نفر از سراسر جهان برای خرید بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در این کشور خبر داد.
- تیم‌های قطر و اکوادور بازی اول و افتتاحیه مسابقات جام جهانی 2022 را برگزار خواهند کرد. این مسابقه روز 30 آبان 1401 (21نوامبر2022) در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد.
- مربیان 29 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر در پایان مراسم قرعه‌ کشی عکس یادگاری انداختند . 
- حساب توییتری باشگاه بایرن مونیخ فرارسیدن ماه رمضان را تبریک گفت.
- شنبه شب در فوتبال اروپا شاهد این بازیها خواهیم بود : لیورپول با واتفورد ، فرایبورگ با بایرن ، له ور کوزن با هرتا ، بارنلی با منچستر سیتی ، چلسی با برانتفورد ، منچستر یونایتد با لستر ، سلتا با رئال ، دورتموند با لایپزیگ ، اتلتیکو با آلاوز ، فاینورد با ویلم 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار