PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
زبان سرخ / نکند ایـن سکــوت علامت رضایت اســت؟!

بیشتر مسابقات سوپرلیگ بسکتبال ایران همیشه با حاشیههای داوری همراه بوده است، البته این معضل مربوط به امروز و دیروز نیست و سالهای سال است که این دور باطل ادامه دارد. درستی این جمله کلیشهای که «داوران جزو اقشار زحمتکش، محترم ومظلوم جامعه ورزش هستند » بر کسی پوشیده نیست چرا که داور هم مثل هر انسان و هر ورزشکاری ممکن الخطا است و احتمال اینکه اشتباه سهوی داشته باشد، وجود دارد اما خدای ناکرده نباید شائبه سوتهای جهت دار قوت بگیرد. در مرحله پلی آف و نیمه نهایی علنا شاهد بودیم که برخی از آقایان به نیت تصفیه حساب و بریدن سرِ تیمها پا به میدان مسابقه گذاشتند و اتفاقا بعضی جاها در پیشبرد هدف خود موفق هم شدند،هرچند سرنوشت برخی مسابقات هم آن طور که میخواستند نشد و...!

نکته جالب توجه، سکوت فدراسیون در این خصوص است. در محافل غیررسمی بحث جانبداری فدراسیون جدید از یکی دوتیم، مطرح و صحبتهایی درخصوص اینکه جواد داوری باید دِینش را به کسانی که در انتخابات برایش سنگ تمام گذاشتند ادا کند زمزمه میشود. ما چون هیچ سندی در این خصوص نداریم، قاعدتا نمیتوانیم صحت و سقم آن را ثابت کنیم اما میخواهیم خطاب به آقایان فدراسیون نشین بنویسیم که اجازه ندهید (حداقل در مرحله فینال) جریان «ناسالم» روی داوری اثر بگذارد و با این عرضاندام ودر نظر گرفتن منافع شخصی، با سرنوشت تیمها و هوادارانشان بازی شود. شما که کمتر از 24 ساعت، علیه شهرداری گرگان، نظم آوران سیرجان و ذوب آهن اصفهان رای صادر میکنید و در سایت و صفحه اینستاگرامیتان عکس «چکش عدالت» میگذارید، اعتراض هواداران به بیعدالتی در داوری را نمیبینید یا خودتان را به خواب زده اید؟ نکند این سکوتتان علامت رضایت است؟!

پی نوشت: فریدون سلیمیان، سرپرست کمیته داوران فدراسیون در گفت وگو با برنامه «جهان ورزش» رادیو ورزش، همه چیز را گل و بلبل توصیف کرد و اظهاراتی داشت که نتیجه گیری از آن را به عهده شما مخاطبین عزیز واگذار میکنیم:«هر روزی که مسابقه برگزار میشود کوبل داوری ما مسابقه قبلی را آنالیز میکند و آن چیزی که برای سلامت داوری است انجام میدهد تا اشتباهات کمتری در مسابقات باشد و سعی میکند مسابقه با سلامت برگزار شود! سعی میکنیم داورانی انتخاب کنیم که حساسیت روی آنها نباشد و این طور نیست که به دلخواه باشگاهها داور انتخاب کنیم! داوران ما با باشگاهها مشکل ندارند و وقتی داوری را انتخاب کنیم دیگر آن را تغییر نمیدهیم!»

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار