شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
آلیسون فلیکس پس از دوران درخشانی که در دوومیدانی داشت اعلام خداحافظی کرد.
کیهان ورزشی-

آلیسون فلیکس، ستاره آمریکایی که پرافتخارترین دوومیدانی‌کار زن تاریخ المپیک است، اعلام کرد که در پایان فصل بازنشسته خواهد شد.

فلیکس ۱۱ مدال المپیک از جمله هفت طلا و هم‌چنین ۱۳ عنوان جهانی قابل توجه کسب کرده است. این زن ۳۶ ساله تابستان گذشته در پنجمین بازی‌های المپیک خود در توکیو شرکت کرد و این آخرین حضور او در این رویداد بود.

فلیکس با اعلام بازنشستگی در صفحه اجتماعی خود نوشت:  تصور نمی‌کردم که چنین شغلی داشته باشم. از این ورزش که زندگی من را تغییر داد بسیار سپاسگزارم. من همه چیزم را برای دویدن دادم و حالا به پایان راه رسیدم و کارم در این رشته تمام است. من می‌خواهم خداحافظی کنم و از افرادی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم.  

فلیکس در مواد ۱۰۰ متر، ۴×۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر و ۴×۴۰۰ متر رقابت کرد. فلیکس در طول دوران درخشان خود، چهار طلای المپیک در امدادی ۴ در ۴۰۰ متر، دو طلا در ۴ در ۱۰۰ متر و یک طلا در ۲۰۰ متر به دست آورد. او هم‌چنین ۱۰ بار قهرمان ملی ایالات متحده و پرافتخارترین ورزشکار در تاریخ مسابقات جهانی دو و میدانی با ۱۸ مدال بود.  

فلیکس که در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار مجله تایم در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱  بود دخترش کمرین را از طریق سزارین پس از ۳۲ هفته به دلیل مشکلاتی به دنیا آورد که می توانست زندگی فلیکس و او را تهدید کند.  کم‌تر از یک سال بعد، فلیکس با کسب دو طلای جهانی در دوحه، موفق‌ترین ورزشکار تاریخ مسابقات جهانی شد.

برچسب ها: دوومیدانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها