PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- آیت اله رئیسی ، رئیس جمهور کشورمان شامگاه جمعه با جمعی از ورزشکان ، مربیان و مدیران ورزش دیدار کرد و گفت : ورزش از جلوه های غرور و هویت ملی است . در این مراسم پیراهن شماره 8 تیم ملی فوتبال به وی اهدا شد.
- با اعلام AFC ، تیم فولاد خوزستان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، باید در ساعت 21/45 روز جمعه 14 بهمن‌ ماه به مصاف الفیصلی عربستان برود که هنوز میزبان این مسابقه مشخص و اعلام نشده است.
- تیمهای استقلال - هوادار در دیداری تدارکاتی به تساوی یک - یک رسیدند، کوین یامگا برای آبی‌پوشان و روح‌الله باقری برای شاگردان عنایتی گلزنی کردند.
- چین جایگزین روسیه در لیگ ملتهای والیبال شد. در حالیکه بنظر می‌رسید تونس به جای روسیه در لیگ ملتها حضور خواهد یافت، اما اکنون نام چین به جای روسیه برای حضور در این رقابت‌ها اعلام شده است.
- پس از دهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فوتبال فرانسه ، یک ستاره به لوگوی این تیم اضافه خواهد شد. 
- اعلام رأی دادگاه بین المللی حکمیت ورزش در‌ مورد پرونده تعلیق جودو ایران، برای چهارمین بار به تعویق افتاد. دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش جمعه نهم اردیبهشت با ارسال ایمیلی به فدراسیون جودو کشورمان، زمان اعلام رأی نهایی دادگاه حکمیت را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد. در ایمیل IJF آمده است: «با توجه به حساسیت پرونده و نیاز به بررسی بیشتر برای داوران، زمان اعلام رأی نهایی یک ماه دیگر تمدید شد.»
- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال پیروزی 7-0  پورتو برابر تیم پورتیمونزه  در لیگ فوتبال این کشور را شک برانگیز تشخیص داده و تحقیقات خود را در رابطه با این دیدار آغاز کرده است.
-  رالف رانگنیک با قراردادی تا سال 2024 سرمربی تیم ملی اتریش شداو تا پایان فصل همچنان سرمربی منچستر خواهد بود ، وی علاوه بر سرمربیگری اتریش، از فصل آینده به عنوان مشاور باشگاه منچستریونایتد نیز کارش را ادامه خواهد داد.
- محمد صلاح مهاجم مصری تیم لیورپول انگلیس از سوی FWA کشور انگلستان، به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ انگلیس انتخاب شد.
- اسکار مینگسا و مارتین برایثویت از بارسلونا ، به دلیل ابتلا به کرونا بازی این تیم مقابل مایورکا را از دست خواهند داد.
- سامان قدوس مهاجم ملی پوش کشورمان ، به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، دیدار دوشنبه شب مقابل منچستریونایتد را از دست داد.
- با گلزنی مقابل چلسی ، کریس رونالدو در این فصل لیگ جزیره 17 گل شده و در جدول گلزنان در رده دوم قرار گرفت؛ همچنین هیچ بازیکنی با این سن (37 سال) نتوانسته است این تعداد گل را در این لیگ به ثمر برساند.
- آنسگار کناوف زودهنگام‌ترین گل تاریخ باشگاه آینتراخت فرانکفورت آلمان  در لیگ اروپا را در ثانیه 49 بازی مقابل وستهام انگلیس  به‌ثمر رساند.
-  تیم منتخب ساواته ایران به منظور شرکت در مسابقات کاپ آزاد جهانی بلغارستان، وارد صوفیه شد. این رقابت ها طی روزهای 10 و 11 اردیبهشت سالجاری در شهر پلوودیو برگزار خواهد شد.  در جریان این رقابت ها، مطابق با تفاهم انجام شده بین فدراسیونهای ساواته ایران و بلغارستان، یک مسابقه حرفه ای Savate Pro بین سیدمهدی حسینی مدال آور جهانی ساواته ایران و حریف سرشناس کامرونی برگزار می‌شود.
- تیم باریچ اسانس ایران در پنجمین بازی خود در مسابقات والیبال بانوان آسیا سه بر صفر مغلوب کوانیش وی سی قزاقستان شد . 
- تیم شهرداری گرگان سومین بازی مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال برابر تیم ذوب آهن اصفهان را 92 - 59 با برتری پشت سر گذاشت تا برای قهرمانی ، تنها محتاج یک برد دیگر باشد ، روز یک شنبه ساعت 20/15 ، چهارمین مسابقه دو تیم در تهران انجام خواهد شد .
- در ادامه بازیهای لیگ های باشگاهی اروپا ، تیمهای استراسبورگ و پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه 3-3 مساوی شدند ، در بوندس لیگای آلمان ،  اونیون برلین و گرتور فورت تن به تساوی 1-1 دادند ، بازی سویا با کادیز در لالیگا هم یک بر یک خاتمه یافت . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها