PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۷۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
وزیر ورزش و جوانان از اقدام رییس فدراسیون کشتی در تامین زیرساخت های لازم برای ورزش و تفریح ملی پوشان کشتی تقدیر کرد.
کیهان ورزشی-

 سید حمید سجادی در مراسم افتتاح فاز دوم بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، گفت: دیشب دیدار صمیمانه ورزشکاران با ریاست محترم جمهور بود که از فرمایشات استاد بنا استفاده کردیم و ورزشکاران نیز با رییس جمهور مردمی خودشان صمیمانه صحبت کردند و آقای دکتر رییسی نکات لازم را با دقت یادداشت کردند. پیشکسوتان نسل قدیم آقایان حسن روشن پشت میکروفن رفتند، دو سه نفر از مربیان مثل آقای عطایی کار قشنگی کردند و وقت خود را به ورزشکاران دادند. جلسه بسیار خوبی بود. امروز مطالب را دسته بندی کردم و نامه ای روی آن گذاشتم تا خواسته های عزیزان و دستورات رییس جمهور یک به یک پیگیری شوند.

سجادی ادامه داد: ۱۲ تا از نامه های ورزشکاران را امروز خواندم. بدون استثنا خواهان تحصیل، شغل و معیشت و بیمه بودند. معیشت ورزشکاران مورد تاکید رییس جمهور بود و در جلسات بعدی انشاالله پیگیری شود و دیگر کسی مشکلی بابت معیشت مطرح نکند.

وی خاطرنشان کرد: دبیر فاز دوم را به سرانجام رساندند. خیلی از عزیزان و خود آقای دبیر در این پایگاه ماندند و در تعطیلات عید کار کردند. استخر ۴ فصل، رستوران و امروز هم فاز دوم راه اندازی شد. دوستانی که با الفبای بازسازی آشنا باشند کیفیت کار را می دانند. تمام امکانات رفاهی برای ورزشکاران را اینجا دیدم که تبدیل به احسن شده است و واقعا از آقای دکتر دبیر تشکر می کنم که آنچه شایسته نام ایران و برکت نام شهداست انجام شده است.

سجادی تصریح کرد: آقای دبیر گفت آرزوی من قهرمانی کشتی در المپیک است. اختلاف ما در رشته ای مثل چوگان با دنیا فاصله زیادی داریم و فقط ۶ هیات استانی در کشور فعال هستند در حالی که ۳۵۰۰ سال است حداقل ما چوگان داریم و به استناد برخی ما ۵ هزار سال این رشته را داریم. چوگان بازان می گویند این رشته ورزش نیست بلکه نهضت عطیم و یک میراث فرهنگی هستیم که بخشی از آن بازی ورزشی آن است. چوگان در سال ۲۰۱۷ به نام ایران ثبت شد و بخشی در قره باغ هم به اسم آذربایجان ثبت شد. چوگان به عنوان میراث فرهنگی ایرانیان در یونسکو ثبت شده است نه یک رشته ورزشی. آیا ما نمی توانیم کشتی را به عنوان میراث فرهنگی ثبت کنیم؟ فرض کنید کشتی چند سال بعد به هر دلیلی از المپیک حذف شود، آیا می توانند این میراث را از ما بگیرند؟ بروید ببنید از دیرباز در تاریخ ما به کشتی چطور نگاه می کردند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در سال های دور وقتی در یک حکومتی، حکام از اداره جامعه ناتوان می شدند به کشتی روی می آوردند و با واژه فتوت جامعه را کنترل و مدیریت می کردند. ما امروز چقدر در اداره جامعه به فتوت و ترویج جوانمردی نیاز داریم؟ پس کشتی هم بخشی از میراث فرهنگی جامعه ما بوده است. کشتی با بیش از ۳۰۰ مدال جهانی و المپیک و خیلی از افتخارات دیگر بماند، امیدوارم خدا به ما نیرو بدهد این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کنیم.

سجادی در پایان گفت: اهتمام ویژه امروز باعث فخر کشتی شده و کشتی مایه فخر ورزش ایران است. از وزیر گردشگری دعوت کردم از ورزشگاه آزادی و این ۲ خانه کشتی بازدید کنند تا میهمانان خارجی برای بازدید ورزشی از ورزشگاه آزادی و کمپ تیم های ملی کشتی بازدید داشته باشند. قرار است از اردیبهشت بودجه فدراسیون های ورزشی تزریق شود. به آقای دبیر قول می دهم بودجه کشتی عقب نیفتد. چند رویداد مهم در پیش دارید و امیدوارم مثل همیشه موفق و سربلند باشید. امیدوارم باز هم شاهد این مراسمات باشیم و ما بیاییم و افتتاح کنیم. پروژه دیگر هم آقای دبیر قول داد بزودی افتتاح شود.
برچسب ها: حمید سجادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار