PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
هفته ماقبل آخر لیگ دسته اول فوتبال آلمان با پیروزی‌ تیم‌های فوتبال بایرلورکوزن و بوروسیا دورتموند ادامه پیدا کرد.
کیهان ورزشی-
در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌سوم، هفته ماقبل پایانی بوندس‌لیگا، امروز (شنبه) از ساعت 18 چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های بوروسیا دورتموند و بایرلورکوزن برابر رقبا به برتری رسیدند.

بایرلورکوزن که سردار آزمون را از ابتدا تا دقیقه 64 در ترکیب داشت، میزبان خود هوفنهایم را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. لورکوزن در حالی 3 امتیاز آخرین بازی خارج از خانه‌اش را کسب کرد که گل اول را هم دریافت کرده بود. جورجینیو روتر در دقیقه 22 گل نخست را برای هوفنهایم به ثمر رساند. پس از او پاتریک شیک کار را برای لورکوزن به تساوی کشاند. هوفنهایم تنها 2 دقیقه بعد با گلزنی کریستوف بائوم‌گارتنر دوباره از حریف خود جلو افتاد و تا دقیقه 73 هم تیم پیروز میدان بود تا اینکه موسی دیابی مجدداً نتیجه را مساوی کرد. پس از او پاتریک شیک دومین گل خود را در دقیقه 76 به ثمر رساند و در نهایت لوکاس آلاریو بازیکنی که به جای سردار آزمون به میدان رفت، در دقیقه 1+90 گل چهارم تیم میهمان را هم زد.

لورکوزن با این نتیجه و با توجه به باخت 4 بر یک فرایبورگ رده چهارمی در بازی همزمان برابر یونیون برلین، 61 امتیازی شد تا جایگاه خود را را در رده سوم جدول تثبیت کند. آزمون و یارانش حتی اگر هفته آخر شکست بخورند هم این جایگاه را از دست نخواهند داد چرا که فاصله‌شان با فرایبورگ به 6 امتیاز افزایش یافت و اختلاف آنها با لایپزیگ رده پنجمی که یک بازی کمتر انجام داده نیز 7 امتیاز است.

دورتموند نیز امروز در خانه تیم گروتر فورث که سقطش قطعی شده است با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. یولیان برانت دو بار در دقایق 26 و 72 و فلیکس پاسلاک برای دورتموند گلزنی کردند و یسیچ انگانکام در دقیقه 70 تنها گل گروتر فورث را به ثمر رساند. در دیگر بازی همزمان تیم کلن در خانه با نتیجه یک بر صفر به ولفسبورگ باخت.

امشب از ساعت 21 یک بازی دیگر در بوندس‌لیگا برگزار می‌شود که در آن هرتابرلین میزبان ماینتس خواهد بود.

در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ قهرمان زودهنگام رقابت‌ها با 75 امتیاز صدرنشین است، دورتموند با احتساب امتیازات پیروزی امروزش با 66 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لورکوزن 61 امتیاز هم سوم است. هر سه تیم سهمیه لیگ قهرمانان گرفته‌اند اما تکلیف سهمیه چهارم آلمان در لیگ قهرمانان که هنوز 4 مدعی دارد (فرایبورگ، لایپزیگ، یونیون برلین و کلن) هنوز مشخص نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار