PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
شاگردان «دراگان اسکوچیچ» در اولین دیدار تدارکاتی خود در مسیر حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کانادایی می‌روند که بعد از ۳۶ سال توانست دوباره به جام‌جهانی صعود کند.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی پیش از حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۱۵ خرداد میهمان کانادا خواهد بود. در ادامه این گزارش با این تیم جوان بیشتر آشنا خواهیم شد.

ماجراجویی قرمزها با نسل طلایی خود بعد از ۳۶ سال غیبت در گروه F با بلژیک، مراکش و کرواسی خواهد بود که این گروه را به جنگ ستارگان تبدیل می‌کند. در اینجا  می‌توانید با این گروه بیشتر آشنا شوید.

اولین بازی رسمی کانادا در تاریخ ۷ ژوئن ۱۹۲۴ میلادی برابر تیم ملی فوتبال استرالیا برگزار شد که با برتری ۳ بر ۲ استرالیا همراه بود.

این دومین حضور قرمزها بعد از انتظاری ۳۶ ساله برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. پیش از این کانادا فقط یک بار توانسته در سال ۱۹۸۶ به جام جهانی صعود کند و نتوانست به مراحل بالاتر راه یابد.

کانادا توانسته ۲ بار در سال های ۱۹۸۵ و ۲۰۰۰ به مقام قهرمانی جام طلایی کونکاکاف دست یابد.

لقب تیم ملی فوتبال کانادا قرمزها است که به دلیل وجود رنگ قرمز در پرچم و لوگو این تیم است.

کانادا در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۴۷۹ امتیاز در رتبه ۳۸ و هفده پله پایین تر از تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است. این تیم پس از مکزیک، آمریکا و کاستاریکا چهارمین تیم در رده‌بندی فیفا از تیم‌های منطقه کونکاکاف است.

هدایت تیم فوتبال کانادا به عهده جان هردمن ۴۶ ساله انگلیسی است که تقریبا مربی ناشناس در دنیای فوتبال بوده که توانست نام خود را در تاریخ فوتبال کانادا به خوبی ثبت کند. تیم ملی کانادا توانست صعودی تاریخی را به جام جهانی پس از ۳۶ سال داشته باشد و جان هردمن نه تنها توانست برای تیم ملی فوتبال این کشور تاریخ ساز شود بلکه به اولین مربی تاریخ تبدیل خواهد شد که هم در جام جهانی مردان و هم در جام جهانی زنان مربیگری کرده است.

قرمزها در مرحله انتخابی جام جهانی آمریکای شمالی و مرکزی نمایش دور از انتظاری و فوق العاده ای داشتند و توانستند با کسب ۲۸ امتیاز ۸ برد ۴ مساوی و ۲ باخت به عنوان تیم اول از جدول ۸ تیمی مسابقات به طور مستقیم به جام رویاها صعود کند.

بهترین بازیکن و پاسور تیم کانادا در مرحله انتخابی جام جهانی آلفونسو دیویس ۲۱ ساله پدیده جوان باشگاه بایرن مونیخ آلمان نام دارد که توانست در ۱۱ بازی ۵ گل، ۸ پاس گل و نمره ۷.۳ را کسب کند.

بهترین گلزن کانادا در این مرحله نیز سایل لارین ۲۶ ساله مهاجم باشگاه بشیکتاش ترکیه است که توانست در ۱۴ بازی ۱۳ گل را به ثمر بر ساند و نمره ۷ را در کارنامه خود ثبت کند.

دیگر بازیکن تاثیرگذار کانادا در مرحله انتخابی جام جهانی جاناتان دیوید ۲۲ ساله مهاجم باشگاه لیل فرانسه است که در ۱۶ بازی ۹ گل، ۵ پاس گل و نمره ۷.۱ را کسب کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار