PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
سرمربی تیم ملی هندبال مردان گفت: از اینکه در ایران هستم و هدایت تیم ملی هندبال را برعهده دارم خوشحالم.
وویوویچ: سبک هندبال ایران به هیچ کدام از کشورهای اروپایی شباهت ندارد

کیهان ورزشی-

وسلین وویوویچ مونته‌نگرویی که با عقد قراردادی از اسفند ۱۴۰۰ هدایت تیم ملی هندبال مردان ایران را به عهده گرفت در نشست خبری خود اظهار کرد: متوجه شدم چقدر خبرنگارها به هندبال علاقه مند هستند. واقعا خوشحالم که در ایران هستم. از فدراسیون و هیات اجرایی فدراسیون تشکر می‌کنم. به هر حال با وجود اینکه یک مربی حرفه ای هستم با آن ذهنیت وارد ایران نشدم و با رابطه احساسی وارد شدم. فردی هستم که وقتی احساس خوبی از فرد متقابل می‌گیرم می توانم این حس محبت را به طرف مقابلم منتقل کنم.

وویوویچ در پاسخ به این‌ سوال که هندبال ایران را در چه جایگاهی می‌بیند و چه انتظاری از هندبال ایران دارد افزود: نکته اول این است که زمان کمی در ایران بودم که بخواهم واقعیت هندبال ایران را بگویم. در اولین ورودم از اصفهان دیدن کردم حالا هم امکانات تهران را دیدم. ایران امکانات خوبی دارد. یکی از بزرگترین مزایای هندبال ایران این است که رئیس فدراسیون با انگیزه است و به هندبال علاقه مند است. با هوشی که داشته یک قدم فراتر برداشت و من را انتخاب کرد که مزیت بزرگی است.

وی گفت: متاسفانه بازی‌های آسیایی لغو شد و برای کشورهای اسلامی هم برنامه مشخصی نداریم. باید به یک تورنمنت برویم تا در موردش بگویم و اینکه جایگاه هندبال ایران کجاست. از گروه اول اردو رضایت دارم و گروه دوم هم امروز وارد اردو شدند. بعد می‌توانم ارزیابی کنم.

وویوویچ در مورد اینکه توقعی فدراسیون هندبال ایران از او چیست، گفت: واقعا تنها قولی که از من خواسته اند این بوده که با تمام توان کار کنم. رزومه‌ام همه چیز را می‌گوید که می‌توانم کار مثبتی را برای تیم‌ها انجام دهم. در مسابقات هانگژو قرار بود برای بهترین شدن بجنگیم اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است. زمان زیادی تا آن مسابقات داریم و می‌خواهم برنامه خوبی برای آن داشته باشیم تا بتوانیم در آن‌ پیشرفت کنیم. نمایش ما در جهانی باید نشان دهد که پیشرفت کرده ایم.

وسلین در ادامه در پاسخ به این سوال که زمانی که پیشنهاد فدراسیون هندبال مطرح شد چه انگیزه‌ای داشتید که ایران را انتخاب کردید، گفت: اول خواهش می‌کنم عذرخواهی نکنید. خودم دیروز در ترافیک گیر کردم و نیم ساعت دیر به تمرین رسیدم. واقعا خیلی در مورد سوال تان از من پرسیده‌اند که انگیزه ات چیست وقتی همه چیز را برده‌ای؟ ولی من تا حالا با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه بین انتخابم میان دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی که ندارد، دومی را انتخاب می‌کنم. چون اگر در اولی افتخاری کسب نکنی فاجعه است اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنی خیلی کارت دیده می‌شود.

وی در خصوص دستیارانش در تیم ملی هندبال ایران گفت: ببینید بحث این نیست که یک باره از آسمان آمده باشم و همه چیز را تغییر دهم. من خیلی می‌توانم از دستیارانم یاد بگیرم. کسی که بگوید دیگر نیازی به یادگیری ندارد خیلی بی عقلی است. من به آنها و آنها به من می‌آموزند. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم آنها هم به من احترام می‌گذارند. این رفتار متقابل است.

سرمربی تیم هندبال ایران در خصوص مشکلات مربوط به حضور لژیونرها در تیم ملی، تصریح کرد: من شاید اطلاعات بیشتری از سایر تیم ها دارم‌. در اسلوونی از ۲۰ بازیکن ۱۸ نفر لژیونر بودند. اسپانیا، فرانسه و آلمان هم همین شرایط را دارند و ایران به نسبت آنها لژیونر کمتری دارد و حدود ۱۵ نفر هستند.

وسلین گفت: من کار لژیونرها را رصد می کنم و با آنها در تماس هستم و می‌دانم انگیزه بازی در تیم ملی و دفاع از نام کشور و پرچم خود را دارند. بازیکنی که با تمام وجود علاقه دارد برای کشورش بازی کند درهای تیم ملی را برای آنها باز می‌گذارم‌.

وی گفت: من کاری به معیارهای سرمربیان قبلی ندارم. همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و باتجربه را قبول ندارم. معیار من فقط بازیکن خوب و بد است. اگر ارزیابی کنم هر کسی جزو بازیکن خوب باشد در تیم ملی جا دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان ورزشی مبنی بر این که سبک و سیاق هندبال ایران به کدام کشور اروپایی شباهت دارد، گفت: تا جایی که می دانم به هیچ کدام شباهت ندارد و متفاوت است. در کل باید بگویم بر اساس آنچه در لیگ دیدم هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. در بحث سرعت و ریتم بازی، آمادگی جسمانی و تکنیک‌ها و آرامش در حمله باید کار کرد تا پیشرفت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه خواسته‌هایی از فدراسیون دارید تا تیم را جهانی کنید گفت: برای این موضوع کلیدی ترین موضوع، رابطه خوب و تنگاتنگ بین رئیس فدراسیون و سرمربی است که برقرار است. شرایط تمرینی که هست همیشه می‌تواند بهتر شود. من به مشکلات اقتصادی آگاهم و می‌دانم که کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کند. هیچ فدراسیونی آنقدر پیشرفت نکرده است و معتقدم که باید حمایت‌ها باشد.

وسلین در خصوص اینکه پیش از این در تیم ملی ایران شاهد مشکلاتی بین بازیکنان و دستیاران مربی بودیم، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و توجهی هم به این موضوعات ندارم و اهمیتی ندارد که بین سرمربی دستیارانش و لژیونرها چه گذشته است. ما و تیم ملی همه خانواده هستیم که در قالب یک تیم هستیم. من پدر این خانواده هستم و وظیفه دارم منصف باشم. اعضا هم باید بدانند حرف آخر را در خانواده پدر می زند و من این شیوه را اجرا می‌کنم‌.

سرمربی تیم هندبال کشورمان در خصوص اینکه قد بازیکنان ما در لیگ کوتاه است، گفت؛ از یک زمانی به بعد هندبال به سمت فیزیکی شدن، بازیکن قوی جثه و بلند قد پیش رفت ولی کشورهایی مثل پرتغال هلند و ایسلند بازیکنان بلند قد و قوی ندارند. شاید برتری فیزیکی و جثه و قدرت بازیکن مهم باشد ولی در مقابل ما بازیکنان تکنیکی و باهوش را داریم. بازیکنان ایران از نظر قد و جثه به اندازه کافی توانایی دارند. سه چهار بازیکن بلند قامت و قوی جثه در دفاع و داشتن بازیکنان سریع باهوش در حمله کافی است.

وی در ادامه گفت: شاید من بتوانم ۱۰ ماه هم از این موضوع گله و شکایت کنم که وضعیت جسمانی بازیکنان خوب نیست اما من اینگونه رفتار نمی‌کنم. من واقع گرا هستم و با همان ظرفیت کار را ادامه می‌دهم تا با همان ظرفیت کار را پیش ببریم.

وسلین در پاسخ به این‌ سوال که شاید همیشه مشکل تیم ملی اعتماد به نفس پایین بازیکنان بوده است، گفت: ۱۰۰ درصد نمی‌توان گفت اعتماد به نفس بالا خواهد رفت اما من چون اعتماد به نفس بالایی دارم مطمئنم که می‌توانم آن را به بازیکنانم انتقال دهم.

در وسط این نشست رئیس فدراسیون برای حضور در جلسه کمیته المپیک سالن را ترک کرد و وسلین گفت: حالا راحت‌تر حرف می‌زنیم.(با خنده)

او در ادامه در خصوص ایران گفت: این مورد که می‌گویم راجع به افراد این جلسه نیست اما ایرانی‌ها همیشه دیر به جلسه می‌رسند. از بازیکنانم می‌خواهم سر موقع به تمرین بیایند و نمی‌خواهم این موضوع را داشته باشند. قبل از اینکه به ایران‌ بیایم دید متفاوتی از ایران داشتم که ایران چگونه است. حتی الان خانواده و دوستانم از من می‌پرسند چطوری در ایران‌ وقت می‌گذرانی؟ واقعیت دفعه اول که به کشورم برگشتم، پسرم قرار بود در فرودگاه به دنبالم بیاید دیر رسید و خودم به خانه رفتم دیدم همسرم هم غذا آماده نکرده گفتم اگر اینگونه است بروم جایی که شرایطش خیلی بهتر از اینجا است.

وی در ادامه گفت: از غذاهای ایرانی قیمه را دوست داشتم اما برنج نمی‌خورم. شیرینی و مرغ و میوه‌های ایران خیلی خوب است. اگر ترافیک نبود ایران خیلی جای ایده‌آلی بود.

وسلین در خصوص مبلغ قراردادش گفت: شاید با مبالغ اروپا متفاوت باشد ولی از مربیان داخلی بیشتر است.

برچسب ها: هندبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار