PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
سرمربی پرسپولیس گفت: در مورد اتفاقات امسال یک کتاب می توان نوشت.
کیهان ورزشی-

 پس از گذشت دو شب از نمایش ضعیف پرسپولیس برابر سپاهان و قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم، امشب یحیی گل‌محمدی روی خط برنامه شب های فوتبالی حاضر شد و درباره شرایط تیم پرسپولیس صحبت کرد. او همچنین ضمن تکذیب خبر درخواست غرامتش از باشگاه، درباره جلسه با رضا درویش نیز توضیحاتی ارائه داد.

 سرمربی پرسپولیس درباره خریدهای ناموفق پرسپولیس و همچنین مصدومیت وحید امیری و عیسی آل‌کثیر نیز توضیح داد و گفت ادامه همکاری با سیدجلال حسینی منوط به تصمیم خود این بازیکن است.

 
* اولین متهم عدم نتیجه گیری من هستم
گل‌محمدی در ابتدای صحبت هایش گفت: شرایطی که الان وجود دارد، شرایط سختی است و خودمان هم در این شرایط سختی زیادی را تحمل می‌کنیم. خصوصا هوادارانمان که من به همه حق می‌دهم ناراحت باشند. به هر حال پرسپولیس پنج بار قهرمان لیگ شده و به قهرمان نشدن عادت ندارند. جا دارد از آنها عذرخواهی کنم و مسئولیت تمام مسابقات و نتیجه نگرفتن با من است و شکی نیست که تصمیمات سرمربی در این نتیجه گیری تاثیر دارد. این عدم نتیجه گیری اولین نفری که متهم می‌کند، سرمربی است.

 

* سنگ اندازی زیادی برای قهرمانی ما شد
او افزود: ولی برای گرفتن ششمین قهرمانی سنگ اندازی زیادی برای ما اتفاق افتاد و مشکلات زیادی از شروع فصل داشتیم که برای قهرمان پنج دوره لیگ برتر، این مشکلات واقعا عجیب و غریب و باورنکردنی بود. اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی بیشترش برای پرسپولیس بود. در سالی که گذشت، ما ۳ مدیرعامل داشتیم. هر سه مدیرعامل تا آنجا که توانستند زحمت کشیدند و جا دارد از آنها تشکر کنم. اما زحماتی که کشیده شده، در کل کافی نبوده است.

 
* به مدیریت استقلال تبریک می‌گویم
گل‌محمدی تصریح کرد: رجوع می‌کنم به صحبت‌های آقای شکوری که گفت به ما اجازه نمی‌دادند بازیکن گران قیمت بخریم و این فقط برای تیم ما بود. تیم استقلال چیزی که توانست خیلی خوب مدیریت کند، مدیریت فضای رسانه‌ای، مجازی و داوری و انضباطی و برنامه سازمان لیگ بود. اگر بخواهیم تبریک به تیم استقلال بگوییم، باید به مدیریت مجموعه بگوییم. البته اعضای تیم و بازیکنان و مربیانشان هم زحمت زیادی کشیدند تا قهرمان شوند. مسائلی که گفتم در تیم ما انجام نشد. من آدمی نیستم که بهانه جویی کنم اما مسائلی که گفته می‌شود، مشکلات زیادی برای تیم ما ایجاد می‌کند. از شروع فصل هم دیدید دو سالی که من اینجا بودم ما ۸-۹ بازیکن ملی یا در سطح ملی از دست دادیم.

 
* پرونده ها نبود فضا بهتر می‌شد
سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: گرفتن بازیکن برای تیم ما که این همه مشکلات مالی دارد و ارکانی که اجازه نمی‌دادند بازیکن بگیریم، واقعا کار سختی بود. این تیم بدهی زیادی داشت به آقای کالدرون و برانکو و… و این مسائل مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد. اگر این پرونده‌ها وجود نداشتند راحت‌تر کار می‌کردند و فضای بهتری را می‌ساختند.

 
* به هیچ وجه از پرسپولیس شکایت نخواهم کرد
وی در خصوص شایعاتی که پیرامون استعفا و یا درخواست غرامت او مطرح می‌شد توضیح داد: بحث من بودن یا نبودن من اصلا مهم نیست. بحث این است که پرسپولیس همیشه باید قهرمان شود و پرسپولیس نباید ضرر کند. از طرف من یک سری صحبت‌هایی به وجود آمد که یحیی از باشگاه غرامت خواسته. یک فضای آلوده و سمی ایجاد کردند که ذهن هواداران را مشوش کنند. در این فضا از عصبانیت هواداران سو استفاده می‌کنند. جا دارد از هواداران بخواهم هوشمندانه نگاه کنند. من دو سال قرارداد دارم و اگر بدترین اتفاق برای من رخ دهد من از پرسپولیس شکایت نخواهم کرد و قرارداد سال بعد را نمی‌خواهم؛ مثل خیلی مربیان که باعث شدند با این اتفاق ما مشکلات زیادی داشته باشیم. من سه بازی دیگر در لیگ برتر دارم و تمرکزم روی آن بازی ها است.

 
* بعد از پایان لیگ باشگاه مختار به تغییر است
گل‌محمدی در مورد جلسه با درویش عنوان کرد: ما یک ساعتی در خدمت ایشان بودیم و از خودشان هم بپرسید من دستشان را برای تغییرات احتمالی باز گذاشتم. از ایشان خواستم تمرکزشان روی این سه بازی آینده باشد و بعد باشگاه مختار است در مورد اینکه ادامه همکاری با من داشته باشد یا نه تصمیم گیری کند. حرف و حدیث زیادی روی کادر من به وجود آوردند اما آنها سالم و متعهد هستند و این حرفهایی که در فضای مجازی به وجود آمده، حاصل یک عده آدم مریض است که دنبال منافع شخصی خودشان در این تیم هستند. واقعا برای آنها متاسفم.


* باشگاه اقدامی برای محرومیت من نکرد
او درباره محرومیتش از حضور روی نیمکت پرسپولیس گفت: من سه بازی است که بالا نشستم و متاسفانه هیچ اقدامی از طرف باشگاه برای اینکه محرومیت کم شود، انجام نشده است. شاید وقت ندارند اما من واقعا گله‌مند هستم.

 
* وقتی نمی‌توانی حقت را بگیری، عصبانی می‌شوی
گل‌محمدی در خصوص عصبانیتش در شهرآورد که باعث محرومیتش شد توضیح داد: می‌توانم یک کتاب در مورد اتفاقات امسال بنویسم اما وقتی برای تیم بزرگ پرسپولیس مربیگری می‌کنی و در شرایطی هستی که میدانی که نمیتوانی حقت را از فوتبال بگیری، عصبانی می‌شوی. امسال یکی دو بار این اتفاق افتاد که یکی شهرآورد بود و حتی نیم فصل من استعفا هم دادم و تصمیم به کناره گیری گرفتم اما من در همه این موارد از خودم گذشتم. وقتی یک مربی استعفا می‌دهد آینده کاری اش به خطر می‌افتد اما من به خاطر بچه‌ها و تیم این تصمیم را گرفتم تا تلنگر بخورند و به مشکلات بچه‌ها رسیدگی کنند. اگر هم دوباره برگشتم فقط به خاطر هواداران بود که تجمع کردند و ناراحت شدند و شرمنده آنها شدم.

 
* اندازه یک بازیکن خارجی بقیه تیم ها بازیکن نگرفتیم
وی درباره بازیکنانی که در نقل و انتقالات جذب شده‌اند گفت: یک سال و نیم پنجره ما بسته بوده؛ در زمانهایی که ما می‌توانستیم بازیکن بخریم پنجره بسته بود. ما بازیکن خریدیم اما ۴ ماه پنجره بسته شد و فقط می‌آمدند و تمرین می‌کردند. من بر اساس بودجه باشگاه و شرایطی که برای باشگاه وجود داشت، بازیکن خریدم. از نظر من بازیکنان داخلی بهترین بازیکنان لیگ بودند. سه بازیکن خارجی ما ۳۵۰-۴۰۰ هزار دلار شد و اندازه یکی از بازیکنان خارجی سایر تیم‌ها نتوانستم بازیکن بخریم. بحث مبلغ قرارداد را می‌گویم؛ هرچقدر پول بدهید همان قدر آش می‌خورید. وقتی بودجه باشگاه اجازه نمی‌دهد بازیکن باکیفیت بخرید که در حد یک تیم قهرمان باشد مجبور می‌شوید این بازیکنان را جذب کنید. ما به این بازیکنان در پست هایمان احتیاج داشتیم. بازی در لیگ ایران سخت است و آنها بازیکنان جوان هستند و با بازی بیشتر شاید در سالهای آینده به درد بخورند. ما حتی پول آب معدنی هم نداشتیم. ما همه این بحث‌ها را از یک هوادار گرفتیم و جا دارد از او تشکر کنم که چقدر به تیم ما کمک کرد.

 
* مشکلات دروازه ما از جدایی رادو شروع شد
او در خصوص مشکلات خط دروازه پرداخته بیان کرد: ما مشکلاتی در بحث دروازه‌بان داشتیم. مشکلات ما از جایی شروع شد که رادوشوویچ رفت. دلیل رفتنش را هم کسی توضیح نداد و نگفت یک دروازه‌بان که می‌توانست خیلی مشکلات دروازه بانی ما را حل کند، چرا جدا شد؟ ما با حضور او خیالمان راحت شد. با رفتن او خیلی مشکلات ما شروع شد و خیلی اتفاقاتی که افتاد حاصل رفتن اوست. حس رقابت از بین رفت و بازیکن در درون دروازه احساس تنهایی می‌کند و این چیزهایی است که ممکن است در دروازه ما به وجود آمده باشد. در آن مقطع نمی‌توانستیم دنبال یک دروازه‌بان تاپ برویم و در آن مقطع رفتیم دنبال دروازه‌بانی که بتواند کمکمان کند و احمد گوهری توانست فسخ کند و ما رفتیم با او قرارداد ببندیم و چقدر خوشحال شدیم و هستیم که توانستیم دروازه‌بان دوم جذب کنیم.


* آل کثیر دیر برای جراحی اقدام کرد
گل محمدی در مورد مصدومیت عیسی توضیح داد: او در سخت‌ترین شرایط به ما کمک کرد و با دست شکسته و انگشت شکسته به ما کمک کرد. نمیدانم چطور از او تشکر کنم اما او خیلی دیر اقدام به جراحی کرد. برایش آرزوی موفقیت دارم.

 
* به زور از امیری نخواستم بازی کند
او سپس درباره مصدومیت وحید امیری گفت: وحید امیری ده روز پرفشار با ما تمرین کرد و خیلی عادی و سرحال بود. وقتی هم رفت در بازی این اتفاق در یک آن برایش رخ داد. من به زور از بازیکن نخواستم که بازی کند. ما دکتر داریم و وحید ده روز تمرین پرفشار انجام داد و با آمادگی خوب وارد زمین شد. مصدومیت او عمیق بود و نتوانست ادامه دهد اما خوشحالم که می‌تواند به جام جهانی برسد.

 
* آینده سیدجلال به خودش بستگی دارد
گل‌محمدی درباره آینده سیدجلال عنوان کرد: من با سیدجلال دو سه بار صحبت کردم و اینکه بخواهد تمدید کند یا نکند را خودش باید تصمیم‌گیری کند. هر تصمیمی بگیرد انجام می‌دهیم. نمی‌دانم تصمیم او چیست اما همه می‌دانیم با این سن و سال بالا چقدر به تیم ما کمک کرد و واقعا یک کاپیتان مقتدر برای تیم ما بود و هست و باید ببینیم تصمیم او چقدر بود.

 
* لیستی به باشگاه نداده‌ام
سرمربی پرسپولیس درباره اخباری که پیرامون جذب پورعلی گنجی و بیرانوند مطرح می‌شود گفت: من هیچ لیستی به باشگاه ندادم و از لیست من هیچکدام از بازیکنانی که مطرح می‌شود، درست نیست. این صحبت‌ها بیشتر شایعه است و قطعا آقای بیرانوند و پورعلی گنجی در سطح تیم ملی هستند و بودنشان در پرسپولیس برای ما هم جذاب و باعث افتخار است اما واقعا نمیدانم در آینده کدام بازیکنان وارد تیم خواهند شد.

 
* در مورد یک مهره سوخته صحبت نمی‌کنم!
او در واکنش به اظهارات رسول پناه گفت: ایشان یک مقطعی در پرسپولیس بودند و با تصمیماتشان باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ما شدند. من زیاد در مورد یک مهره سوخته فوتبال صحبت نمی‌کنم. من دوباره یک شکایتی تنظیم کردم که فردا ارائه میکنم و ایشان باید پاسخگو باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار