PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
رئیس فدراسیون کشتی گفت: بودجه ورزش احتیاج به افزایش 5 برابری دارد و نزدیک به 70 درصد هزینه فدراسیون‌ها با ارز خارجی است.
کیهان ورزشی- 

جلسه اعضای فراکسیون راهبری مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی و بیش از 20 نفر از اعضای این کمیسیون از جمله قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس و فریمان، منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و ...، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، و معاونت های مختلف این وزارتخانه برگزار شد، علیرضا دبیر بعنوان نماینده فدراسیون های ورزشی حضور داشت.

دبیر در این جلسه گفت: از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمک های وزارت ورزش و جوانان قدردانی می کنم اما نکته مهم این است که ورزش رابطه ی مستقیمی با اقتصاد دارد و به هر اندازه که در ورزش سرمایه گذاری کنیم به همان اندازه در نتایج تیم های ما در میادین ورزشی تأثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: ما و تمامی فدراسیون های ورزشی نزدیک به 70 درصد از مخارجمان با ارز خارجی است. در واقع افزایش 15 تا 20 درصدی بودجه ورزش، پاسخگوی نیازهای ما نیست و این بودجه حداقل نیاز به افزایش 5 برابری دارد.

دبیر در ادامه صحبت های خود گفت: یک نکته دیگر اینکه اکثر برنامه های فدراسیون های ورزشی اعم از اعزام به مسابقات تدارکاتی و بین المللی و حضور در رقابت های رسمی تا شهریورماه است  و اگر بودجه فدراسیون ها حداکثر تا تیرماه داده شود می توانند برگزاری اردو ها و اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی را به صورت بهتری انجام دهند.

وی اظهار داشت: مورد دیگر در مورد شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، چراکه فدراسیون ها بابت اماکن خودشان و خیلی از اماکن های کوچکشان در سراسر کشور باید اجاره پرداخت کنند و مربیان به جای اینکه در باشگاه های خود شاگرد تربیت کنند به دنبال فراهم کردن هزینه اجاره هستند. در مورد شرکت توسعه قانونی در مجلس تصویب شد که اگر اصلاح شود دست وزارت ورزش و شرکت توسعه را برای کمک به فدراسیون ها در این زمینه باز می کند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان با بیان اینکه خرج کردن در ورزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: صحبت هایی را به نمایندگی از فدراسیون های ورزشی در این جلسه مطرح کردم اما در مورد کشتی، ورزش ملی و اول کشور باید بگویم که ما 112 قهرمان جهان و المپیک داریم که این عزیزان نزدیک به 300 مدال جهان و المپیک را برای ورزش کشور به ارمغان آورده اند. کشتی نگین ورزش ایران است و ما هرچقدر که به این ورزش رسیدگی کنیم نتایج آن را در رقابت های المپیک، جهانی و بین المللی می بینیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار