PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
وزیر ورزش و جوانان گفت: اختصاص ۲۷ صدم درصد به ورزش در روزهای پایانی سال گذشته خبر خوبی بود.
کیهان ورزشی- 

سید حمید سجادی در نشست نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: جلسه فوق العاده‌ای بود و در آن مطالب بسیار خوبی بیان شد و من از ابتدا 28 نکته ارزشمند که فوق‌العاده حساس، ریزبینانه و استراتژیک بود به یادگار برداشتم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تشکیل چنین نشستی، بیان کرد: این جلسه آغاز تعاملات بیشتر مجموعه ورزش و جوانان با فراکسیونهای تخصصی از جمله فراکسیون فرهنگی، اجتماعی و راهبری و نقطه عطفی برای همکاری بیشتر با هدف مدیریت بهتر و تسریع در برنامه‌های توسعه‌ای است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تاکید اعضاء فراکسیون راهبردی درخصوص دیپلماسی ورزشی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این موضوع را به عنوان یکی از دغدغه‌ها برای ورزش کشور می‌دانم. ما در داخل کشور 235 گونه ورزش را مدیریت می‌کنیم و در دنیا بیش از 2 هزار سازمان بین المللی وجود دارد که در حوزه ورزش کار می‌کند.

سجادی در ادامه سخنانش کرسی‌های بین المللی کسب شده توسط ورزشی‌ها در کشورمان را مورد توجه قرار داد وگفت: هم‌اکنون حدود 430 کرسی بین المللی توسط حدود 360 نفر برای کشورمان به دست آمده است، اما تنها کسب این جایگاه‌های بین المللی مهم نیست بلکه باید بررسی کنیم چنین کرسی‌هایی چه دستاورد و چه خروجی برای ورزش کشورمان دارد.

وی این نکته را مورد تاکید قرار داد که باید از این کرسی‌ها در شرایط کنونی به نفع کشور با برپایی اردوهای داخلی، پذیرفتن میزبانی و برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی بهره‌برداری کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به زیرساخت‌های علمی ایران در حوزه ورزش اشاره و در این ارتباط توضیحاتی را در خصوص مرکز بین المللی آموزش در تکواندو و تیراندازی ارائه کرد و بهره برداری بهینه از این امکانات را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ورزش‌های ملی کشورمان و برنامه‌ریزی درجهت توسعه بین‌المللی آنها بیان کرد: فدراسیون جهانی زورخانه‌ای در کشور فعال است و در نظر داریم دفتر توسعه منطقه ای آن را در یکی از مناطق آزاد مثل قشم و کیش راه‌اندازی کنیم که دراین راستا مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی از تلاش‌های نمایندگان مجلس در تخصیص 27 صدم درصد به ورزش قدردانی کرد و گفت: اختصاص این مبلغ در روزهای پایانی سال خبر خوبی برای این مجموعه بوده است. با اختصاص این مبلغ یک رنسانس برای ورزش کشور به وجود خواهد آمد و ما خواهیم توانست بسیاری از درخواست‌های به حق نمایندگان مجلس را به سرانجام برسانیم و با تزریق این منابع من مطمئن هستم در اتمام پروژه‌ها نیز روسفید خواهیم شد.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در کشور نیز گفت: ما میراث‌دار یک سری پروژه‌های نیمه تمام هستیم که بالای 20 سال سن دارد و از اعضاء فراکسیون راهبردی می‌خواهم تا برای تعیین تکلیف آنها به ما راهکار و مشورت دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 6 هزار پروژه نیمه تمام داریم که یک هزارو 100 مورد آن تعطیل است و هیچ پیمانکاری روی آن کار نمی‌کند که در صورت تخصیص 27 صدم درصد خواهیم توانست بسیاری از مشکلات در حوزه زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام را رفع کنیم.

سجادی در پایان سخنانش درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای جام جهانی فوتبال، خاطرنشان کرد: ستادی برای جام جهانی در کشور به ریاست مخبر، معاون اول تشکیل شده است که ما هم عضو آن هستیم. برای این رویداد مهم بیشتر وزارتخانه‌ها درگیر هستند تا ان‌شاءالله از این مسابقات مهم که در همسایگی ایران در حال رخ دادن است به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار