PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن اعضا به برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته در ۶ شهریور ۱۴۰۱ رای دادند.
کیهان ورزشی- 

مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون ها در آکادمی ملی المپیک در حالی آغاز شد که حسین المسلم و حیدر فرمان که قرار بود به عنوان میهمانان خارجی در این مجمع شرکت کنند به دلیل مشکلات جوی موفق به پرواز از کویت به تهران نشدند و در این جلسه حضور ندارند.

حضور برخی روسای فدراسیون ها به صورت وبینار در مجمع

کیکاووس سعیدی در آغاز مجمع بیان کرد: خیر مقدم می گویم. امروز سالروز آزادی خرمشهر است. مجمع کمیته ملی المپیک با حضور اعضا و هیات اجرایی  وزیر ورزش و رییس آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. تعدادی از اعضا چون در کشور حضور ندارند به صورت وبینار رای می دهند.

کمیته ملی المپیک پس از صحبت های سعیدی کلیپی پخش کرد اما با توجه به اینکه مجمع با برق اضطراری آغاز شد، تنها یک مانیتور در داخل مجمع کلیپ را نمایش داد.

راه ارتباط خبرنگاران با مجمع قطع شد!
 
 در حالی که کلیپ در حال پایان بود، مانیتورها خاموش شد. از آنجا که خبرنگاران در محل دیگری غیر از سالن اصلی مجمع نشسته بودند و از طریق  مانیتور مجمع را پوشش می دادند، راه ارتباطی خود با مجمع را از دست دادند.

از آنجا که برق اضطراری روشن بود، گفته می شود علت قطع مانیتورها به علت قدرت پایین برق اضطراری است.

از طرفی اینترنت هم آنتن دهی بالایی ندارد و خبرنگاران برای پوشش مجمع با مشکل ارسال خبر مواجه هستند.

قطع و وصل مانیتورها و نبود برق معضل جدی مجمع کمیته ملی المپیک

کیکاووس سعیدی  پس از اینکه دوباره مانیتورها روشن شد، اعلام کرد: به علت شرایط جوی اجازه پرواز با جت اختصاصی را به حسین المسلم دبیر کل شورای المپیک آسیا ندادند و حضور او در ایران لغو شد.

انتخاب تاریخ مجمع انتخاباتی  برعهده هیات اجرایی است اما آقای صالحی امیری درخواست کرد که مجمع تصمیم گیری کند. در این لحظه دوباره مانیتورها قطع شد و خبرنگاران موفق نشدند ادامه صحبت های سعیدی را پوشش دهند.

تاریخ جدید انتخابات در مجمع پیشنهاد شد

نصراله سجادی در مجمع کمیته ملی المپیک گفت:  نظر من این است که اگر انتخابات بیستم برگزار شود، مشکلات زیادی در فاصله ۲ هفته تا اعزام به بازی ها کشورهای اسلامی ایجاد می کند و زحمات همه فدراسیون ها و ورزشکاران دچار مشکل و بحران می شود. نظر من این است بیستم نباشد و ۳۰ مرداد هم نباشد. پیشنهاد من این است در شش یا هفت شهریور مجمع انتخاباتی برگزار شود و مشکل خاصی هم پیش نمی آید.

دست بلند کردن‌ها خوب نبود

 آرش میراسماعیلی در مجمع کمیته، خاطرنشان کرد: در جلسه پیش انتخابات تعرفه نبود و دست بلند کردن‌ها خوب نبود چون شاید رای دوستان چیز دیگری بود. یک ماهی که به بازی‌های کشورهای اسلامی مانده و ما قرار است ما پرقدرت حاضر شویم، انتخابات قطعا تاثیر خواهد داشت. از ۲۰ تیر تا ۳۰ مرداد هیچ فرقی ندارد. اجازه دهیم تیم‌ها با خیال راحت در مسابقات شرکت کنند. حتی اگر انتخابات ۷ شهریور باشد باز هم اتفاقی نمی‌افتد.

صدیقی رییس فدراسیون ووشو همچنین پرسید:  اعضای هیات اجرایی در مجمع رای می دهند یا خیر؟ از طرفی چرا برگه‌های آرا دارای شماره است که سعیدی و هیچ کسی دیگر پاسخی ندادند.

همچنین عزیزی، رئیس فدراسیون گلف گفت: در ابتدا این سوال را دارم که آیا برای روز انتخابات به صورت ویبنار رای اخذ می شود؟ اگر خیر، همین جا مشخص شود.

او افزود: وضعیت ریاست ۶ فدراسیون در هاله‌ای از ابهام است و ما باید این را لحاظ کنیم. اگر شرایط به گونه ای شد که نسبت ورزشکاران المپیکی و غیر المپیکی به هر دلیلی در انتخابات به خطر افتاد، چه باید کرد؟ نباید آنقدر سر مرز حرکت کنیم که انتخابات به خطر بیفتد.

سعیدی در این‌باره گفت: اساسنامه می گوید رای فدراسیون المپیکی ( ۲۹ فدراسیون و ۶ ورزشکار) باید بر سایر اعضا قالب باشد.

آغاز رای گیری و پیشنهاد صالحی امیری برای شمارش آرا

رای گیری برای تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد، در این لحظه صالحی‌امیری پیشنهاد داد که آرا در اختیار پولادگر نماینده وزارت ورزش قرار بگیرد و شمارش آرا با نظارت وی و خسروی وفا انجام شود.

علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهارداشت: از همفکری، هماهنگی و اینکه وزیر هیچ دخالتی در کمیته نداشت تشکر می‌کنم. ما سری قبل برای ۱۱ و الان برای ۱۰ نفر رای‌گیری می‌کنیم. من این پیشنهاد را دارم یک رئیس فدراسیون به هیات اجرایی اضافه شود.

این موضوع از سوی رئیس کمیته ملی المپیک مورد موافقت قرار نگرفت.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ ۶ شهریور

در پایان این مجمع رای گیری انجام شد که حاضرین به تاریخ ۶ شهریور برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک رای دادند. ۶۰ رای (۵۷ عضو حاضر و ۳ رای وبیناری) برای تعیین روز برگزاری انتخابات وجود داشت که ۱۵ نفر به تاریخ ۲۰ تیرماه رای دادند و ۴۱ نفر تاریخ ۶ شهریور را برگزیدند. ۴ رای نیز مخدوش بود.

این خبر از ساعت ۱۱ و ۱۹ دقیقه بروز شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار