PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- با اعلام «حسن کامرانی‌فر»، مجمع انتخاباتی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس فدراسیون، هشتم شهریورماه برگزار می‌شود.
- سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان تیم‌ملی فوتبال ایران باید در اولین دیدار دوستانه خود بعد از راه یابی به جام جهانی برابر تیم ملی اروگوئه قرار گیرد. یک خبرنگار اروگوئه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات فدراسیون فوتبال اروگوئه، این دیدار قرار است روز شنبه 21 خرداد ساعت 17 به وقت محلی در ورزشگاه 60 هزار نفری سنتناریو برگزار شود. اروگوئه در جام جهانی قطر با تیم‌های غنا، کره جنوبی و پرتغال هم‌گروه شده است. 
- عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قطعی شد.
- جشن اهدای جوایز و جام دهمین قهرمانی استقلال در لیگ فوتبال ، دوشنبه شب پس از آخرین بازی برابر نفت مسجد سلیمان ( 0 - 0 ) در ورزشگاه آزادی با حضور تمامی اعضای این تیم توسط مهرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ، فولادگر معاون وزیر ورزش و آجرلو مدیرعامل باشگاه استقلال برگزار شد . 
- علی دایی مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و همچنین سرمربی دو تیم یاد شده ، قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر را تبریک گفت .
- علیرضا بیرانوند ، سنگربان ملی پوش ، در حال مذاکره با سران باشگاه پرسپولیس در آستانه پیوستن دوباره به تیم سابق است . 
- اردوی تیم ملی فوتبال ایران در آغاز فیفادی طبق برنامه از نهم خرداد با حضور بازیکنان دعوت شده در مرکز ملی آغاز شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ قرار بود از ساعت ۱۸ تمرین سبک و کوتاهی را پشت درهای بسته برگزار کنند.
- تست های پزشکی رایان گراونبرخ امروز انجام خواهد شد و قرارداد پنج ساله او با بایرن‌مونیخ امضا می‌شود.
- تیم ویداد کازابلانکا مراکش با برتری مقابل الاهلی مصر قهرمان فصل 2021/22 لیگ قهرمانان آفریقا شد.
- مصاف پیکان با مس رفسنجان از بازیهای هفته 29 لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه یک بر یک به پایان رسید . 
- در آغاز هفته پایانی رقابت های لیگ برتر ، تیمهای نساجی و تراکتور در ساعت 18,30 روز سه شنبه به میدان خواهند رفت .
- طبق اعلام مقامات فوتبال لالیگا ، لیگ فصل آتی این کشور روز 23 مرداد شروع خواهد شد ، سوپرکاپ طی روزهای 21 تا 25 دی ، فینال جام حذفی روز 9 اردیبهشت و تعطیلات شرکت در جام جهانی 18 آبان تا 8 دی انجام می شود . 
- تیم استقلال با تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان، فصل جاری لیگ برتر فوتبال را بدون شکست خاتمه داد و از این حیث یک رکورد جدید را ثبت کرد چرا که پیش از این هیچ تیمی موفق به انجام این کار نشده بود. با این تساوی، 68 امتیازی شدند و بیشترین امتیاز در یک فصل از بازی‌های لیگ برتر را کسب کردند. پیش از این پرسپولیس در دو مقطع و سپاهان در یک مقطع (لیگ 18 تیمی) 67 امتیاز کسب کرده بودند. بیرانوند، لک و نیازمند پیش از این رکورد 17 کلین شیت در طول یک فصل را ثبت کرده بودند که حسینی با 18 بازی بدون گل خورده، رکوردار جدید فوتبال ایران در این زمینه نام گرفت.
- روبرت لواندوفسکی در کنفرانس مطبوعاتی تیم ملی کشورش برای دیدار مقابل ولز در لیگ ملتهای اروپا رسما اعلام کرد دیگر خواهان بازی برای بایرن مونیخ نیست و ابراز امیدواری کرد باشگاه هر چه زودتر برنامه جدایی اش را فراهم و نسبت به این موضوع مقاومت نکند.
- تیم میلان قهرمان لیگ ایتالیا اولین بازی تدارکاتی خود را در تاریخ 16 ژوئیه در آلمان مقابل کلن برگزار خواهد کرد.
- برنامه مسابقات رولان گاروس ، در تنیس روز سه شنبه اعلام شد و دیدار نادال و جوکوویچ آخرین مسابقه در نوبت شب خواهد بود. این دیدار از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران آغاز می‌شود.
- باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد کورنتین تولیسو پس از 5 سال حضور در تابستان از این تیم جدا خواهد شد.
- با اعلام باشگاه استقلال این تیم به احترام مردم آبادان، جشن قهرمانی اش در برج میلاد رو کنسل کرد و در شروع فصل آتی و همزمان با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی استقلال جشن را برگزار می‌کند.
- اتحادیه کاراته آسیا از تعویق رقابت‌های قهرمانی این قاره برای مرتبه سوم خبر داد و اعلام کرد این مسابقات از 26 تا 30 آذر به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می شود. ابتدا قرار بود این پیکارها اردیبهشت سالجاری برگزار شود اما به اواخر تیر و سپس به 5 تا 9 مرداد به تعویق افتاد تا اینکه اعلام شد این مسابقات آذر ماه سالجاری در ازبکستان انجام خواهد شد.
- گل محمد صلاح به منچستر سیتی، به عنوان بهترین گل لیگ برتر در فصل به پایان رسیده انتخاب شد.
- تيم فوتبال بانوان ليون يک هفته بعد از قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا، با برترى مقابل پاري سن ژرمن ، يک هفته مانده به پايان ليگ فرانسه ، قهرمانى خود را تثبيت كرد.
 - سه تیم فولام ، بورنموث و ناتینگهام فارست به لیگ جزیره صعود کردند.
- تیم آلمریا قهرمان لالیگای 2 شد و همراه با وایادولید نایب قهرمان به لالیگا صعود کردند. تیم سوم صعود کننده از طریق پلی‌آف مشخص خواهد شد که در آن تیم های تنه ریف با لاس‌پالماس و خیرونا با ایبار در نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت .
- در دیدار پلی‌آف لیگ فرانسه، سن اتین پر افتخار ترین تیم لیگ فرانسه در ضربات پنالتی مغلوب اوسر شد و به لیگ دسته 2 سقوط کرد. اوسر بعد از سال‌ها به سطح اول فوتبال فرانسه بازگشت.
- در پایان مسابقات کاراته قهرمانی اروپا، ترکیه میزبان این رقابت ها با کسب 7 مدال طلا و مجموع 9 مدال قهرمان شد، کروواسی با دو طلا و مجموع چهار مدال دوم و اسپانیا با یک طلا و مجموع پنج مدال در جایگاه سوم قرار گرفت.
- پس از تیمهای لچه و کرمونسه ، باشگاه مونزا نیز به عنوان تیم سوم به سری آ صعود کرد .
- نصر شعبان داور والیبال از کشور مصر در سن 57 سالگی درگذشت .
- مسابقه پلی آف فوتبال برای راهیابی به جام جهانی قطر بین کشورهای اسکاتلند و اوکراین روز سه شنبه در ساعت 23.30 انجام خوهد شد.برنده این بازی باید با ولز دیدار کند . قبلا تیمهای لهستان و پرتغال صعود کرده بودند .
- روز چهارشنبه در آغاز رقابت های انتخابی فوتبال زیر 23 سال آسیا ساعت 17.30 تیمهای امید ایران و امید قطر به مصاف خواهند رفت در بازی دیگر تیمهای ازبکستان و ترکمنستان ساعت 20 به میدان می روند. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها