PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا ، به میزبانی ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف تیم قطر رفت که این مسابقه با تساوی یک - یک خاتمه یافت. احمد در دقیقه 87 برای قطر و در ثانیه‌های پایانی شهریاری برای ایران گلزنی کردند . در دیگر بازی این گروه تیم ازبکستان یک بر صفر از سد ترکمنستان گذشت . نتایج گروه دوم : استرالیا 2 - کویت صفر ، اردن یک - عراق یک 
- بر اساس تصمیم باشگاه استقلال خوزستان و موافقت سازمان لیگ آبی‌پوشان اهواز در بازی روز پنج شنبه با خوشه طلایی ساوه از هفته سی و سوم لیگ دسته اول به دلیل همدردی با بازماندگان حادثه متروپل و احترام به درگذشتگان این حادثه و مردم داغدیده آبادان با پیراهن مشکی به میدان خواهد رفت. این دیدار بدون تماشاگر برگزار می شود .
- در هفته پایانی بازیهای گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال ایران ، این نتایج رقم خورد : آبی پوشان تهران صفر - شهرداری بم یک ، شهدای رزکان کرج صفر- چوکای تالش صفر ، مناطق نفت خیز جنوب 3 - شهدای بابلسر صفر ، پیام توس خراسان 3 - بعثت کرمانشاه صفر ، نیروی زمینی تهران صفر - شهرداری بندر عباس صفر ، سپید رود رشت یک - شهید اورکی اسلامشهر صفر ، ایران جوان صفر - شهرداری ماهشهر 3
- روز پنج شنبه ، پنج بازی از شش مسابقه باقی مانده هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران به طور همزمان در ساعت 20 برگزار خواهد شد . مصاف نساجی با تراکتور به دلیل عدم تعیین شهر میزبان از سوی نساجی برگزار نشد : فجرسپاسی شیراز با پرسپولیس در تهران ، گل گهر سیرجان با ذوب آهن اصفهان ، سپاهان اصفهان با آلومینیوم اراک ، صنعت نفت آبادان با هوادار تهران ، شهرخودروی مشهد با فولاد خوزستان
- درحالی که فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود تیم ملی با حضور در اروگوئه با تیم ملی این کشور یک بازی دوستانه برگزار کند اما طبق خواسته سرمربی ایران این بازی لغو شد. اسکوچیچ معتقد است از نظر مسافت این بازی باعث خستگی بیش از حد بازیکنان می شود به این ترتیب تیم ملی احتمالا در قطر با تیم های کنگو و الجزایر بازی تدارکاتی خواهد داشت. 
- در نشست خبری اعلام شد که پرسپولیس نمی تواند در مسابقه با فجرسپاسی از گل محمدی، علی شجاعی، حامد لک و رضا اسدی به خاطر گرفتن کارت زرد چهارم در بازی قبلی بهره ببرد ، همچنین اعلام شد وحید امیری (مصدوم) ، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحدت هنانوف، منوچهر صفروف و شرزود تمیروف (حضور در اردوی تیم ملی)، دیگر غایبان پرسپولیس در آخرین بازی لیگ بیست و یکم هستند.
- تیم ملی فوتبال اوکراین در بازی پلی آف ورودی به جام جهانی ، با نتیجه سه بریک در خاک اسکاتلند از حریف عبور کرد تا در مسابقه آتی برای صعود ، با ولز مصاف دهد . این دیدار سه شنبه آینده انجام می شود تا برنده بازی در جمع تیمهای گروه دوم جام جهانی قطر (انگلیس ، ایران ، آمریکا ) قرار بگیرد .
- در دیدار اول فصل تازه پیکارهای لیگ ملتهای فوتبال اروپا که در چهار دسته انجام خواهد شد ، تیم لهستان دو بر یک از سد ولز گذشت . روزهای پنج شنبه و جمعه در ادامه این مسابقات : چک با سوئیس ، اسپانیا با پرتغال ، صرب با نروژ ، اسلوانی با سوئد ، بلغار با مقدونیه ، قبرس با کوزوو ، گرجستان با جبل الطارق ، ایرلند شمالی با یونان ، استونی با سن مارینو ، فرانسه با دانمارک و ...روبرو خواهند شد.
- دیدارهای هفته اخیر لیگ دسته اول فوتبال ایران روز پنج شنبه ، طبق این برنامه انجام می شود : آرمان گهر با ماشین سازی ، همدان با ملاثانی ، رایکا با سایپا ، قشقایی با شمس آذر ، ویستاتوربین با خیبر ، استقلال خوزستان با خوشه طلایی ، مس با پارس جنوبی ، آستارا با مس شهربابک ، شاهین با ملوان 
‌- شرکت آمریکایی «ردبرد کپیتال» برای خرید باشگاه آث میلان ایتالیا با قیمت یک میلیارد پوند (1.2 میلیارد یورو) با شرکت الیوت به توافق رسید. میلان این فصل پس از یازده سال توانست قهرمان سری‌آ فوتبال ایتالیا شود. فرآیند فروش باشگاه میلان در طول تابستان انجام می‌شود و تا سپتامبر به پایان خواهد رسید.
- کریم بنزما مهاجم رئال و تیم ملی فرانسه از نگاه اتحادیه فوتبال نویسان جایزه بهترین بازیکن سال 2022 اروپا را که موسوم به Onze mondial ، است را دریافت کرد.
- در سومین دوره مسابقه جام فینالیسیما بین قهرمانان آمریکای جنوبی و اروپا ، تیم آرژانتین سه بر صفر ایتالیا را شکست داد.در دو دوره قبلی ، 1985 : فرانسه با پیروزی بر اروگوئه و 1993 : آرژانتین با غلبه بر دانمارک قهرمان شده بودند.
- باشگاه منچستریونایتد انگلیس رسما با انتشار پستی جدایی پوگبا و جسی لینگارد را اعلام کرد.
- باشگاه نساجی مازندران در پی لغو بازی این تیم با تراکتور در هفته پایانی لیگ برتر ، تهدید به انصراف از تیمداری کرد.
 - اعضای تیم ملی وزنه برداری با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که علی رغم میل باطنی مجبور به ترک اردو شدند و این اقدام صرفا بخاطر شرایط بد اردوی تیم ملی بوده و تا مساعد شدن شرایط به اردو باز نخواهند گشت.
- کورت زوما مدافع وستهام به لیل بدرفتاری با گربه خود به 180 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد و همچنین به مدت 5 سال از داشتن گربه محروم است.
- تعدادی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل آنچه که ایرادات فاحش مدیریتی و کوتاهی در امر مسئولیت وزارت می خوانند، استیضاح وزیر ورزش را پی گیری خواهند کرد . دلایل استیضاح سجادی از سوی منتقدان وی در پارلمان انتصابات غیرکارشناسانه، برکناری نیروهای خبره و خوشنام و جایگزینی آنها با افراد کم سابقه، غیر ورزشی و بدون سابقه عنوان شده است.
- دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه به علت مرگ پدرش اردوی این تیم در لیگ ملتهای اروپا را ترک کرد .
- به گزارش TMW ، گنارو گتوزو به احتمال زیاد سرمربی والنسیا خواهد شد ، نماینده این مربی هم اکنون برای دیدار با سران باشگاه والنسیا در سنگاپور بسر می برد . 
- رافائل نادال قهرمان 13 دوره رولان گاروس در ماراتنی نفس‌گیر که 4 ساعت و 12 دقیقه طول کشید، با حساب 3 بر یک بر نواک جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی غلبه کرد و راهی دور نیمه‌نهایی مسابقات اوپن فرانسه شد.
- خبرهای رسیده از اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان حاکی از آن است که تست کرونای میلاد محمدی مدافع چپ ، مثبت بوده و این بازیکن به ناچار وارد قرنطینه شده است. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار