PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۳۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
برنامه سازان " فاخر " سیما توجه کنند!

با یک

چه کسانی منافع و جایگاه خود را در رواج اباحه گری
و لا ابالی گری فرهنگی می دانند ؟!

علت اصلی برکناری فرد معزول در فدراسیون فوتبال
سکوت او برابر کثافتکاری اخلاقی در اردوی تیم ملی بود ، نه مسائل مالی


**رد پای جریان دلالی در لیست تیم ملی

هر وقت لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اعلام و در رسانه ها منتشر می شود،کسانی که مسائل فوتبال کشور را به شکل حرفه ای و دقیق دنبال می کنند، با یک نگاه به آن متوجه خیلی از نکات می شوند. مثلا خیلی زود متوجه می شوند این لیست اشکال دارد و رد پای جریانات دلالی در آن پر رنگ است. متوجه می شوند لابلای اسامی بازیکنانی که کسی در شایستگی آنها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی شکی ندارد، اولا کسان دیگری هم وجود دارند که صاحب آن شایستگی و لیاقت هستند، اما دعوت نشده اند و ثانیا دو یا چند نفر هم به تیم ملی فراخوانده شده اند که اگر نگوییم جزو بازیکنان ضعیف لیگ هستند اما بازیکنانی معمولی محسوب می شوند که به زحمت ، بازی در تیم باشگاهی شان را برای خود تضمین می کنند. مثلا باید بازیکنی مصدوم یا مشمول خدمت شود، یا دنبال " نخود سیاه" فرستاده شود تا او فرصت بازی در تیم خود را پیدا کند و بعد با دو سه تا بازی همراه با اشکالات فنی وتکنیکی و ... به سرعت جزو بازیکنان دعوت شده و درکنار بازیکنان زبده و لایق قراربگیرد و باز خیلی زود معلوم می شود جریان دلالی تا آنجا در تیم ملی نفوذ و برکار و بار مربیان و کادر فنی این تیم تسلط دارد که اگر بعضی از بازیکنان مورد نظر آنها دست به هر کار و مفسده و خلافی بزنند ، کسی را جرات و یارای برخورد با آنها نیست و ... بعد هم که خیلی زیر فشار قرار بگیرند دغلکارانه و فریبکارانه ، یک تنبیه تشریفاتی - مثلا محرومیت از دو بازی دوستانه تیم ملی- برای آنها در نظر می گیرند و ... ‌دغلی و فریبکاری وقتی ثابت می شود که می بینیم اسم آن بازیکن خاطی مثلا محروم و تنبیه شده ، جزو مسافران سفر رسوای کانادا قرار دارد و از نظر حامیان مفسد و دلالان مسلط بر کار و بار تیم ملی ، این عزیزکرده ، حتی از یک سفر خارجی هم نباید محروم باشد و ... !

**انتخابات کمیته ملی المپیک

باز هم حرف ماه های اخیر خود را تکرار می کنیم که فوتبال ما گرفتارتر از همیشه شده و تیم ملی و کادر فنی آن در تسلط جریانات مفسد دلالی است و در این باره در هر دادگاه صالحی حاضریم حضور پیدا کنیم و آن باندها و عناصر و سایت ها و رسانه هایی که حیثیت ملی ورزش ما را به بازی گرفته و حرمت تیم ملی فوتبال را با انواع مفاسد و قبح شکنی و خلافکاری و کثافتکاری و ... لگدمال کرده اند، رسوا کنیم.

حرف از " حرمت" به میان آمد. یاد حرف های وزیر ورزش افتادیم که چند روز پیش در مجمع کمیته ملی المپیک مطرح کرده بود ، مجمعی که معلوم نیست( البته خوب هم معلوم است!) که چرا انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک را برگزار نمی کند . راستی که عجیب ورزش مملکت، بازیچه دست صاحبان تفکرات کوچک و خودخواهانه قرارگرفته است! انتخاباتی که قرار بود ۱۷ اسفند سال گذشته(۱۴۰۰) برگزار شود ، چرا و به کدامین دلیل موجه و مستدل عقب افتاده است؟ چه کسی و کدام مسئول در این باره باید پاسخ منطقی و قانع کننده( و نه سیاهکارانه) بدهد و ... در این باره به وقت خود ، اگر عمری باشد و فرصتی، باز هم خواهیم نوشت.

**بزرگترین توهین ها به ورزش و جامعه ورزش

صحبت از" حرمت" و حضور وزیر ورزش و حرف های وی در کمیته ملی المپیک بود. ایشان در آن صحبت ها راجع به اینکه ورزش دنیا به بلوغ رسیده و ما هم باید بیشترین تلاش خود را به کار ببندیم و اینکه ورزش ایران محترم است و ... حرف زده بود. این حرف ها را وزیر ورزش در حالی می زند که بزرگترین توهین ها به ورزش کشور می شود. در فراز آغازین مطلب، درباره آنچه بر سر فوتبال ایران آورده و می آورند، تلویحا و صریحا به نکاتی اشاره کردیم. از این مسائل حتما وزیر ورزش ، بهتر و بیشتر از ما اطلاع دارد( و اگر اطلاع نداشته باشد که وای به حال این ورزش و مدیران آن!) و نکته سوال برانگیز و عجیب این است که چرا ایشان برای دفع این توهین ها و برخورد با اهانت کنندگان بی شرم و جلوگیری از منافع نامشروع و تحقق اهداف کوچک و پست آنها ، گامی برنمی دارد ! آری ، ورزش ایران محترم است و باید احترام آن حفظ شود‌ اما حفظ و رعایت این احترام در گروی هشیاری و پاسداری اهالی ورزش ، خاصه متولیان و مدیران ورزش است. از قدیم گفته اند" با حلوا حلوا کردن ، دهان شیرین نمی شود" . با " احترام ، احترام" گفتن و حرف از" محترم بودن" ، احترام و حرمت ورزش حفظ نمی شود. طمعکاران و حرامخواران و فرصت طلبانی که اصلا معنای"حرمت" و " احترام" را نمی فهمند و جز منفعت و خور و خواب و سفر و ... هیچ چیز دیگری برایشان ارزش و معنی ندارد، با حرف زدن از حرمت و احترام، سرجای خود نمی نشینند و دست از اخلال و مفسده انگیزی بر نمی دارند.

**چه کرده اید ؟!

از آقای سجادی که به حق، درباره لزوم احترام و حرمت ورزش( و در واقع جامعه ورزش) سخن می گوید می پرسیم ، طی این چند ماه که یواش یواش دارد به یک سالگی نزدیک می شود جهت ارتقای وضع اخلاقی و تامین حرمت ورزش چه کرده اید؟ کدام اقدام عملی و ملموس را در این باره انجام داده اید؟ معاونت فرهنگی شما( با شخص ، کاری نداریم) کدام برنامه کارساز را در جهت حاکم کردن تدریجی فرهنگ پهلوانی و منبعث از ارزش های ملی- اسلامی انجام داده است؟ برنامه این معاونت برای تقویت" هویت ملی " نزد جامعه ورزش ، خاصه ورزشکاران و جوانان علاقه مند چیست؟ جنابعالی برای مقابله با باندهای فاسد و جریانات مخل رخنه کرده در ورزش چه کرده اید و چه دستوراتی داده اید؟

**خستگی ناپذیری و عدالت محوری

یادمان نرفته آقای وزیر در اولین اظهارات خود پس از گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس گفت:" من دونده استقامت بودم، خستگی سرم نمی شود، یکی از مهمترین دغدغه هایم "عدالت محوری" است. عدالت را باید در همه جای ورزش جاری کنیم ..." امیدواریم ایشان هم این اظهارات خود را فراموش نکرده باشد. آقای وزیر هم مثل همه می داند که حرف زدن از حق و عدالت و احترام و نظایر آن ، آسان است اما با حرف زدن، هیچ اتفاقی نمی افتد سهل است ، وقتی عملی مطابق با آن حرف ها صورت نگیرد و بدتر از آن ، خلاف آن حرف ها عمل شود، اتفاقات منفی هم افزایش پیدا می کند. برای همین است که کتاب مجید به" مومنان" چنین خطاب می کند که:" یا ایهاالذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون" . یعنی : ای مومنان چرا حرف می زنید و عمل نمی کنید"؟!

**ورزش سالم و با کلاس

اینها را نوشتیم تا بگوییم در این ورزش "دلال زده" و گرفتار که مورد هجمه بی امان باندهای فرصت طلب و منفعت جو و قالتاق قرار گرفته، حرف های تکراری و کلیشه ای زدن و شعار های بی عمل دادن، کافی است و مسئولان ورزش و همه کسانی که هنوز به رسیدن به یک" ورزش سالم و با کلاس" امیدوار هستند باید عملا وارد گود شوند و در یک مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر، ورزش گرفتار و رشته هایی مثل فوتبال را از چنگال نابکاران و مفسدان نجات دهند و البته بدیهی است تا این اتفاق نیفتد و فضای ورزش ، سالم و مکانیزم جذب و دفع آن اصلاح نشود ، حال و وضع ورزش بهبود که نخواهد یافت هیچ، به مراتب از این هم بدتر می شود.

**اباحه گری و هرهری مسلکی ، مانع پیشرفت است

در هرجای این کره خاکی و هر زمان از عمر بشری، پیشرفت و موفقیتی صورت گرفته در سایه عمل به اصول و رعایت ارزش ها و حرمت ها بوده است. ورزش هم از این حکم کلی و اصل حاکم بر هستی و سنت تاریخی مستثنی نیست‌ . اگر ورزش در هرجای دنیا پیشرفت کرده و اگر کشوری در دنیا " صاحب ورزش" شده و سری میان سرها درآورده ، بدون کوچکترین تردید در سایه اصول و رعایت ارزش ها بوده است. بر خلاف آنچه بعضی از افراد پرادعا - یا از روی نا آگاهی و عدم معرفت و شناخت و یا دقیقا از سر غرض و مرض و گمراه کردن مدیران و علاقه مندان به ورزش - تبلیغ می کنند، ورزش در کشورهای صاحب ورزش، با فساد و اباحه گری و حرمت شکنی و هرهری مسلکی و دلال بازی و .‌‌.. پیشرفت نکرده ، بلکه به میزانی که اصول و ارزش های شناخته شده را رعایت می کنند به مرزهای" حرفه ای گری" نزدیک می شود.

**اگر کسی پایش را از گلیم خود درازتر کند ...!

سال هاست نوشته و باز هم می نویسیم که برخلاف حرف های مفت مشتی از مرحله پرت صاحب قلم و میکروفون و همچنین تبلیغات و القائات جریانات مغرض و عناصر مخرب، حرفه ای گری ، ادا و اطوار و پلشتی و لاابالی گری و ... نیست، بلکه " حرفه ای گری" یک " فرهنگ" است ، فرهنگی که اتفاقا در آن " اخلاق" و " احترام" جایگاهی بسیار مهم و تخلف ناپذیر دارد. اگر ستاره و فوق ستاره ای این اصول را رعایت نکند و به ویژه از حیث اخلاقی و رفتاری ، حرمت جامعه را خدشه دار و عملا به ورزش و اهالی ورزش بی احترامی کند، به شدیدترین وجه ، حتی در حد" طرد و محرومیت" همیشگی ، با او برخورد می شود ... در این باره مثال ها فراوان و نمونه ها بسیار است و خوانندگان محترم و پیگیر اخبار و رویدادهای ورزشی ، از بسیاری از آنها اطلاع دارند. وقتی متولیان امر، اوضاع ورزش را به شدت رصد کرده و به دقت زیر نظر دارند و اجازه کوچکترین تخلفی را به احدی نمی دهند و از آن طرف ، اگر کسی پایش را از گلیمش درازتر یا از هنجارهای فرهنگی مورد قبول جامعه ذره ای تجاوز کرد و مرتکب خلاف و رفتاری ضد اخلاقی و ... شد و موضوع هم بر ملا و رسانه ای شد، با فرد متخلف - هر کس می خواهد باشد- به شکل جدی و قانونی برخورد می کنند تا حساب کار، دست بقیه بیاید و ... آن وقت معلوم است با سالم بودن فضا ، شرایط برای پیشرفت ورزش فراهم می آید و آن کشورها جزو کشورهای صاحب ورزش در دنیا در می آیند و شاید از این هم مهمتر ، در آن فضای سالم- که قانون و اصول حکومت می کند ، نه فاسد و دلال- همه مردم، اهالی ورزش، تیم ها و ورزشکاران از ورزش و رقابت های ورزشی لذت می برند و به هیجان می آیند و روزهای تعطیل خود را با پرداختن به ورزش و رقابت های ورزشی به روزهای انرژی ساز وتقویت روحیه تبدیل می کنند.

**" روند " و مسیر ، مهم است

البته بدیهی است که حرف ما از سر " مطلق انگاری" نیست و منظورمان هرگز این نیست که در آن کشورها هیج اشکال و نقطه ضعفی وجود ندارد . اگر این باشد که معلوم می شود ما خیلی نسبت به دیگران - آن هم غربی ها - خوشبین و خوش خیال هستیم. بدیهی است که پیشرفت و تکامل ، حد و نقطه پایانی ندارد و ‌‌ بحث بر سر " روند و روال" حاکم است. بحث بر سر این است که اگر قرار است ورزش پیشرفت کند ، چنین روندی باید حاکم باشد و چنان دقت و ریزبینی باید درباره کار و بار ورزش - خاصه از حیث اخلاقی و فرهنگی اعمال شود. تا وقتی این حساسیت ها و نظارت ها و برخوردهای فرهنگی و اخلاقی نباشد، محال اندر محال است که ورزش- و غیر ورزش- در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

**قبح زدایی به نفع کیست ؟

خدمت خوانندگان محترم و آقای وزیر ورزش عرض می کنیم - و بدون تعارف هم عرض می کنیم -که جریانات و باندها و افرادی در این ورزش رخنه کرده اند که منافع خود را در لاابالی گری فرهنگی، هنجارشکنی و قبح زدایی اخلاقی و رواج اباحه گری و هرهری مسلکی در ورزش می دانند. یک مثال زنده می زنیم تا بهتر عملکرد خبیث و مخرب این جریانات - که بعضا در رسانه های فراگیری مثل تلویزیون هم نفوذ دارند و خط دهی و اعمال نظر می کنند- روشن شود و بیان الکن ما به منظور خود برسد.

**آقای وزیر توجه کنند !

**چندی پیش یک اتفاق ضد اخلاقی و کثیف در اردوی تیم ملی و اتوبوس این تیم رخ داد ، جریانی که با انتشار فایل صوتی ، حتی ابعادی بین المللی پیدا کرد و بهانه ای شد برای شبکه های معاند و ضد ایرانی که علیه ایران و ورزش ما و مسئولان ورزش شروع به سمپاشی و تبلیغ کنند. در حالی که انتظار منطقی و بحق دلسوزان ورزش این بود که مسئولان ، فدراسیون فوتبال ، کادر فنی و سرپرست تیم ملی در دفاع از احترام ورزش و حرمت تیم ملی- آقای سجادی توجه کنند!- با فرد خاطی برخورد در خور و بایسته و قانونی کنند و مدتی هم- مثل همین کیهان ورزشی- سکوت کردند و در انتظار نشستند، با کمال تعجب دیدند در لیست جدیدی که کادر فنی و سرمربی؟!!! منتشر کرد نام آن بازیکن خاطی هم به چشم می خورد و موقع بازی هم " فیکس " به میدان رفت و در پوستر تبلیغاتی قبل از بازی با امارات، عکس رنگی فرد خطاکار به عنوان نماد تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در برگه های گلاسه به چاپ رسید !!! و این یعنی : ای کسانی که منتظر ورزش سالم و فوتبال پاک و برخورد با متخلفان و اهانت کنندگان به پیراهن تیم ملی هستید و ای آقای وزیری که بر لزوم احترام در ورزش تاکید می کنید، بیخودی خودتان را معطل و علاف نکنید، . ورزش ما" همینه که هست"!! ...

**منت بر سر ملت بزرگ و شهید داده !

این که شد و خیلی ها فهمیدند با یک جریان بی حیا و وقیح طرف هستند و مسئولان فوتبال هم همراهی می کنند و تلویزیون هم بی توجه به این اتفاقات ، یکسره در شبکه های مختلف و برنامه های fake و تقلیدی خود- که سعی می کنند به شکل تهوع آوری از رفتار و کردار فلان مجری برکنار شده تقلید کنند- از " سریعترین صعود" حرف می زنند و بر سر یک ملت بزرگ و محترم و شهید داده و پرافتخار منت می گذارند ، به میدان آمدند و مثلا کیهان ورزشی با چاپ عکس مسئول وقت فدراسیون ، روی چهره خندان! او ( که حتما به ریش ماها می خندید!) مهر " باطل شد" زد و ... یکی دو هفته بعد هم هیات رئیسه تشکیل جلسه داد و آن فرد را از پست خود معزول کرد و ...

**علت برکناری ، سکوت و تشویق خلافکاری بود

اصل حرف ما اینجاست: با توجه به آنچه نوشتیم و آنچه که منجر به عزل رئیس فدراسیون شد، این نکته مسلم بود که دلیل اصلی برکناری آن فرد ، سکوت و حتی رفتار تشویق آمیز مقابل قبح شکنی و کثافتکاری اخلاقی ای بود که در اردوی بی در و پیکر تیم ملی رخ داده بود ... از اینجا به بعد همان جریانات و باندها و سایت های ضد اخلاق و احترام در ورزش و جریانات مروج لا ابالی گری و بی بند و باری اخلاقی در ورزش ‌که غافلگیر شده و هوا را پس دیدند در یک حرکت رسانه ای هماهنگ طبق معمول در جهت فریب مردم و انحراف افکار عمومی یا همان بینندگان عزیز و ارجمند! به میدان آمدند تا چنین القاء و تبلیغ کنند که علت برکناری آن فرد ، مالی بوده و به پاداش های کلان و حقوق های نجومی و ریخت و پاش ها و ... مربوط می شود و اصلا بحث اخلاق و کثافتکاری و قبح شکنی و هنجار زدایی و این حرف ها نبوده است .

**معزولی که ژست طلبکار گرفته !

البته این جریانات خبیث تا حدی هم موفق شدند، تا آنجا که امروز رئیس معزول ، نقش و ژست طلبکار به خود گرفته که همه مسائل مالی ، " قانونی" بوده ، وانگهی مگر این ریخت و پاش ها و ... در فدراسیون های قبلی نبوده ، چرا فقط با من برخورد می شود و...؟!، یعنی طبق معمول عده ای نابکار حرامخوار، با توهین به شعور مردم قصد دارند اصل صورت مساله را تغییر دهند تا بتوانند در آینده هم در جهت منافع حرام و نامشروع خود به فعالیت های ضد اخلاقی و حرمت شکنانه ادامه دهند و ...

**برنامه سازان " فاخر " توجه کنند !

و البته سر ما و مجله ای مثل کیهان ورزشی را که نمی توانند کلاه بگذارند و ما( قابل توجه بعضی از برنامه سازان و غوره نشده های مویز شده سیما نشین! که معلوم شده تمام عقده و آرزویشان نشستن روی صندلی مجری برکنار شده بوده است!) اگر یک نسخه هم تیراژ داشته باشیم به ضرب" اعتبار" و " احترامی" که نزد عامه اهالی ورزش- نه عوضی آمده های فرصت طلب- داریم با یاری خدای متعال و پشتگرمی خوانندگان فهیم خود جلوی این جریانات پلید و حرامخوار با تمام توان و قدرت می ایستیم و در افشاء و رسوا کردن آنها آنی غفلت و لحظه ای تردید به خود راه نخواهیم داد.

**به حال فوتبال پایه ، باید " خون " گریست

کلام آخر اینکه ، آقای سجادی عزیز که حرف های خوبی در مورد" احترام" و " عدالت" و ... می زنید ! حمله به احترام و حرمت ها در ورزش ، جدی است. اگر یک هزارم آنچه در فوتبال پایه تهران می گذرد- و همه از حرمت شکنی های فجیع حکایت می کند- راست باشد باید به حال خودمان و فردای قیامت مان خون گریه کنیم. آقای وزیر ! حرامخواران و مفتخورها و مفسدان و هنجارشکنان ضد ایران و مردم ایران و ورزش ایران - که فقط و فقط طرفدار منافع خود هستند - هجمه سنگینی را علیه سلامت ورزش کرده اند و تا آنجا پیش رفته اند که عزیزترین و محترم ترین تیم یک کشور -یعنی تیم ملی - را تسخیر کرده و یکی از نوچه های گوش به فرمان و اجیر شده خود را به عنوان" سرمربی" !!! بر روی نیمکت آن نشانده اند . آقای سجادی ! ما مقابل این هجوم به وظیفه خود عمل می کنیم. شما هم به حرف های خود وفادار باشید و به وظیفه تان عمل کنید .

*سیدمحمدسعید مدنی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
0
یک دوره کیهان تیتر اشک مقدسو برای برد تیم ایران جلوی اسراییل زده بود و حالا می زنید اشک فرهاد مجیدی مقدسه . اشک اون هوادار مقدسه که ایشون ولش کرد. اینم حرف حسابتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار