PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در مرحله یک‌چهارم نهایی فوتبال زیر 23 سال آسیا ، استرالیا با یک گل بر ترکمنستان پیروز شد ، ازبکستان پس از تساوی 2-2 در ضربات پنالتی 3-2 عراق را برد و با مجموع نتیجه 5-4 به نیمه نهایی صعود کرد. روز یک شنبه در دو بازی باقی مانده این مرحله ، کره با ژاپن و عربستان با ویتنام مصاف خواهند داد.
- تیم ملی والیبال کشورمان پس از یک برد برابر چین و یک باخت مقابل هلند در سومین مسابقه خود از سری بازیهای لیگ ملت های جهان با نتیجه سه بر یک استرالیا را شکست داد ، کشورمان در چهارمین دیدار ساعت 20.30 روز یک شنبه با ژاپن روبرو خواهد شد . نتایج سایر بازی‌ها: آلمان سه - صربستان دو ، آمریکا سه - برزیل یک ، بلغار صفر - لهستان سه ، اسلوونی سه - چین یک ، کانادا صفر - ایتالیا سه 
- دور سوم مسابقات فوتبال لیگ ملتهای اروپا در چهار دسته برگزار شد و نتایج زیر به دست آمد : انگلیس صفر ایتالیا صفر ، مجارستان یک آلمان یک ، هلند 2 - لهستان 2 ، ولز یک - بلژیک یک ، اوکراین 3 - ارمنستان صفر ، ایرلند 3 - اسکاتلند صفر ، مونته نگرو یک بوسنی یک ، رومانی یک - فنلاند صفر ، فارو 2 - لیتوانی یک ، لوکزامبورگ صفر - ترکیه 2 
- تیم ملی فوتبال اروگوئه در مسابقه ای تدارکاتی 5 - 0 تیم پاناما را شکست داد.
- آغاز رسمی نقل و انتقالات سیرجانی‌ها؛ قرارداد علیرضا علیزاده با گل‌گهر تمدید شد.
- پس از حضور علیرضا بیرانوند در پرسپولیس زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی حامد لک از جمع سرخ‌پوشان به گوش می‌رسید و او با حضور در ساختمان باشگاه قرارداد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فسخ کرد. با این شرایط احمد گوهری در کنار علیرضا بیرانوند دروازه‌بانان فصل آینده پرسپولیس خواهند بود.
- با اعلام کمیته فنی فدراسیون فوتبال ؛ عبدالصمد مرفاوی مهاجم اسبق ایران به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد.پس از تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ، وی کارش را در تیم ملی جوانان شروع خواهد کرد.
- مسابقه تدارکاتی بین تیم های ملی فوتبال ایران و الجزایر ساعت 21 به وقت محلی و 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه باشگاه القطر دوحه برگزار خواهد شد.الشمری از قطر ، سید علی و محمد محسن از کویت این دیدار را قضاوت خواهند کرد.
- در فهرست منتشر شده از ثروتمندترین ورزشکاران جهان در یک دهه اخیر، فلوید می‌ودر قهرمان سرشناس بوکس حرفه ای با 915 ، کریستیانو رونالدو با 800 و لیونل مسی با 750 میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
- پس از آلمان ، تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز اعلام کرد برای حمایت از تیم بانوان این کشور در یورو زنان ، در دیدار مقابل جمهوری چک با کیت اختصاصی تیم ملی بانوان بازی خواهند کرد.
- درفاصله یک روز مانده به دیدار دوستانه ایران و الجزایر، هافبک تهاجمی الجزایر در 24 سالگی درگذشت! او روز قبل از این حادثه، در دیداری دوستانه مقابل جمهوری دموکراتیک کنگو به میدان رفت و در سیزدهمین دقیقه بازی، گل دوم تیم ملی کشورش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند اما پس از بازی و در مسیر بازگشت، در حادثه رانندگی فوت کرده است.
- باشگاه پرسپولیس درخصوص پرداختی جدید به تیم شهرخودرو اعلام کرد روز شنبه یک میلیارد و 350 میلیون تومان به حساب باشگاه مشهدی واریز کرده تا طبق مقررات، بسته بودن پنجره مانع عقد قرارداد با بازیکنان جدید نشود . 
 - اورلین شوامنی با قراردادی 6 ساله و 20 + 80 میلیون یورویی از موناکو به رئال مادرید پیوست.
- علیرغم اعلام وزارت ورزش مبنی بر تعویق مجمع انتخابات رئیس فدراسیون سوارکاری، مجمع انتخابات این فدراسیون با حضور روسای هیات ها و اعضای مجمع برگزار و مسعود خلیلی با 45 رای به مدت چهارسال دیگر در مسئولیت خود ابقاء شد. نکته قابل توجه در این مجمع غیبت نمایندگان وزارت ورزش بود ! 
- ابوالفضل زاده عطار؛ بازیکن تیم فولاد خوزستان با 16 گل زده عنوان آقای گلی فصل 01-1400 لیگ برتر نونهالان کشور را به خود اختصاص داد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار