PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه تدارکاتی جهت حضوردر پیکارهای جام جهانی 2022 قطر ، به میزبانی قطر و با قضاوت یک داور از همین کشور  برابر تیم ملی فوتبال الجزایر تن به شکست دو بر یک داد ، در این مسابقه که به خاطر درگذشت یکی از بازیکنان حریف با یک دقیقه سکونت و نیم ساعت تاخیر برگزار شد ، تنها گل کشورمان را علیرضا جهانبخش به ثمر رساند . 
- مسابقه پلی آف بین نمایندگان پنجم دو منطقه آسیا و آمریکای جنوبی ، یعنی استرالیا و پرو ، دوشنبه شب ساعت 22.30 درورزشگاه الریان قطر انجام خواهد شد . برنده این دیدار به جام جهانی راه می یابد . 
- دوشنبه شب در ادامه پیکارهای لیگ ملتهای فوتبال اروپا ، فرانسه با کرواسی و دانمارک با اتریش به میدان خواهند رفت . 
- شب گذشته دیدارهای لیگ ملت های فوتبال اروپا پی گیری شد و این نتایج رقم خورد : اسپانیا 2 - چک صفر ، سوئیس یک - پرتغال صفر ، نروژ 3 - سوئد 2 , اسلوانی 2 - صربستان 2 
- تیم های ژاپن و عربستان با برتری سه بر صفر و دو بر صفر به ترتیب مقابل تیمهای کره جنوبی و ویتنام ، به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال زیر 23 سال آسیا راه یافتند ، قبل از این تیمهای ازبکستان و استرالیا با غلبه بر عراق و ترکمنستان به این مرحله صعود کرده بودند . 
- سران باشگاه دسته اولی چوکای تالش از استان گیلان قرارداد خود با حسن اشجاری سرمربی جوان  را تمدید کردند . چوکا با هدایت او عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم را به دست آورد و به لیگ دسته یک صعود کرد .
- امیر شهیم از تیم ماشین‌سازی تبریز یکی از بازیکنان جوان مدنظر پرسپولیس است که  مذاکراتی هم به صورت رسمی با سرخ‌پوشان انجام داد اما این مذاکرات فعلا منتهی به عقد قرارداد نشده است.
-  محمدمهدی احمدی، مدافع و وینگر چپ‌پای تیم ملی امید با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست.
- روز چهارشنبه بازیهای هفته بیست و پنجم گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران در هفت شهر کشورمان برگزار خواهد شد . 
- با توجه به دریافت تایید نامه فیفا مورخ 8 ژوئن 2022 (چهارشنبه 18 خردادماه) مبنی بر تایید پرداخت کامل مطالبات مالی مصطفی دنیزلی، مربی سابق باشگاه تراکتور از پنجره نقل و انتقالات  مشخصا پرونده نزد فیفا بسته شد و محرومیت پنجره نقل و انتقالات این باشگاه لغو می شود.
- جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای رسیدگی پرونده دیدار برگزار نشده صنعت نفت آبادان و هوادار در هفته پایانی لیگ برتر برگزار شد و طبق حکم کمیته انضباطی نتیجه این بازی سه بر صفر به سود نفت آبادان اعلام و هوادار هم به پرداخت جریمه 10 میلیون ریالی محکوم شده است.
-  با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، نتیجه دیدار تراکتور با نساجی ، سه بر صفر به نفع تراکتور اعلام شد. دیدار دو تیم نساجی مازندران و تراکتور از هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر با اعلام سازمان لیگ و به دلیل مشخص نبودن ورزشگاه از سوی تیم میزبان، لغو شده بود.
- با نظر مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن، 4 نفر از جمع بازیکنان این تیم  از لیست باشگاه خط خوردند . حسین ابراهیمی، رضا خالقی فر، عارف رستمی و علی خدادادی، چهاربازیکنی هستند که با توجه به اتمام قرارداد از جمع ذوبی ها جدا شدند.
- پس از جدایی داوود فنایی ، سران باشگاه پرسپولیس قصد دارند با آلین دينکا از تراکتور برای تمرین دروازه بانها وارد مذاکره شوند . 
- میلاد جهانی با عقد قراردادی یک ماهه و قرضی به تیم پیونیک، قهرمان لیگ ارمنستان پیوست. این تیم در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.
- در ادامه بازیهای لیگ والیبال ملتهای جهان تیم ملی ایران در سه گیم متوالی با نتایج 25-19 , 25-14 , 25-20 مغلوب ژاپن شد . در مسابقه دیگر تیم چین ناباورانه سه بر صفر از سد برزیل گذشت . 
- محمد نوری‌فر با انتشار پستی خدافظی خودش از سمت مدیررسانه‌ای استقلال را اعلام کرد.
-  فیلیکس ماگات آلمانی با مبلغ دو ساله و دستمزد زیر یک میلیون یورو  برای مربیگری در این تیم و جانشینی نوید کیا،  با سپاهان به توافق رسید ماگات تجربه حضور در تیم‌های هامبورگ، نورنبرگ، وردربرمن،  فرانکفورت، اشتوتگارت، بایرن مونیخ، وولسفبورگ، فولام، شاندونگ و هرتابرلین را دارد.
- رضا درویش مدیر پرسپولیس صبح روز یک‌شنبه، با صدور حکمی، محمد پنجعلی را به عنوان مدیر آکادمی و مدارس فوتبال این تیم معرفی کرد.
-  باشگاه رئال مادرید اعلام کرد مارسلو پرافتخارترین بازیکن باشگاه از این تیم جدا شده و  مراسم خداحافظی او برگزار می‌شود.
- باشگاه راهیان کرمانشاه از فدراسیون فوتبال به دلیل حذف این تیم به مسابقات زیرگروه به ای آف سی شکایت کرد .
- مریم ایراندوست دختر نصرت ایراندوست مربی و بازیکن اسبق ملوان که هدایت تیم ملی فوتبال بانوان ایران را بر عهده داشت از سمت خود استعفا داد . 
- کرونوسلاو رندولیچ مربی ۴۸ ساله کروات با حضور در دوحه رسما به کادر فنی تیم ملی ایران اضافه شد. دستیار جدید اسکوچیچ سابقه همکاری با سرمربی تیم ملی‌ایران درباشگاه فولاد را دارد.
- احمد نوراللهی، هافبک ملی پوش الاهلی دبی، قرارداد خود را به مدت ۲ سال با این باشگاه تمدید کرد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار