PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- روز شنبه در ساعت 17.30 به وقت تهران دیدار رده‌ بندی فوتبال زیر 23 سال آسیا بین تیمهای استرالیا و ژاپن برگزار خواهد شد. این دو تیم در نیمه نهایی مغلوب عربستان و ازبکستان شده بودند ، مسابقه فینال 24 ساعت بعد به میزبانی تاشکند بین ازبکستان و عربستان انجام می شود.
-  نشست میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ  ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران  جهت پیشرفت برنامه های تیم ملی برگزار شد.
- رئیس کمیته ملی المپیک از درخواست ایران برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال مجارستان خبر داد. در صورتی که این بازی در آبان ماه نهایی شود به نظر می‌رسد آخرین دیدار تداکاتی تیم ملی قبل از جام جهانی خواهد بود.
- از گوشه و کنار شنیدیم سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در فصل آینده به عضویت کادرفنی این تیم درخواهد آمد. با این شرایط سید جلال دیگر در مستطیل سبز به عنوان بازیکن حضور نخواهد داشت. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در صحبت های اخیر خود این موضوع را تایید کرد.
-  با اعلام فیفا، آتلانتا، بوستون، هیوستون، دالاس، میامی، لس‌آنجلس، نیویورک، فیلادلفیا، سان‌فرانسیسکو، سیاتل و کانزاس یازده ایالتی هستند که در آمریکا پذیرای تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی خواهند بود ، همچنین گوادالاخارا، مونتری و مکزیکوسیتی سه شهری هستند که در مکزیک میزبان جام جهانی 2026 هستند، ونکوور و تورنتو شهرهای میزبان کانادا برای این دوره خواهند بود.
- میروسلاو کلوزه ستاره سابق فوتبال آلمان ، در اولین تجربه خود روز یکشنبه به عنوان سرمربی تیم آلتاچ اتریش معرفی خواهد شد.
-  با اعلام برخی از رسانه های فرانسوی ، ویتینیا هافبک 22 ساله پرتغال و باشگاه پورتو در راه انتقال به پاری سن ژرمن است ، بند آزادسازی این بازیکن 40 میلیون یورو می‌باشد.
- با افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2026 ، سهم آسیا برای این تورنمنت از 4 و نیم سهمیه به 8 سهمیه مستقیم افزایش پیدا می کند. بدین ترتیب صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی بعد بسیار راحت تر شد چون باید جزو 8 تیم برتر دو گروه باشد. 
- ورزشگاه آزتکای مکزیک که در سال‌های 1970 و 1986 میزبان فینال جام چهانی  بوده با قبول میزبانی فینال 2026 به اولین ورزشگاهی تبدیل شد که 3 فینال جام جهانی را میزبانی خواهد کرد . 
- مارک روکا هافبک بایرن مونیخ با قراردادی چهار ساله به لیدز یونایتد پیوست.
- با اعلام رسمی باشگاه السد، خوانما لیلو دستیار پپ گواردیولا به عنوان سرمربی جدید این باشگاه اعلام شد.
-  پس از اسپانیا و پرتغال ، این بار چهار کشور آرژانتین ، شیلی ، اروگوئه‌ و پاراگوئه نیز پیشنهاد  میزبانی مشترک جام جهانی 2030 را به فیفا ارسال کردند.
- اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ملی بسکتبال در صربستان اعلام شد : حامد حدادی ، محمد جمشیدی ، بهنام یخچالی ، رسول مظفری ، محمد حسن زاده ، متین آقاجان پور ، امیر حسین یازرلو ، سجاد پذیرفته ، جلال آقامیری ، سجاد مشایخی ، ارسلان کاظمی ، آرمان زنگنه ، نوید رضایی فر و محمد یوسف وند ، تیم ملی بسکتبال ایران 10 تیرماه به مصاف قزاقستان می رود و 13 تیرماه نیز مقابل سوریه قرار می گیرد.
- معاون بین‌الملل باشگاه استقلال اعلام کرد  همانطور که پیشتر اعلام شده بود، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل درخواست حق رشد محمدرضا آزادی از سوی باشگاه پانتولیکو یونان بسته شده بود که با پیگیری‌های لازم از سوی باشگاه، طلب پانتولیکو از محل مطالبات استقلال در فیفا پرداخت و پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز شد.
- برای  اولین بار در تاریخ بوندس‌لیگا، مدافع عنوان قهرمانی در هفته اول با قهرمان لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا فصل قبل دیدار می‌کند.
 - خاویر اشلاگر هافبک اتریشی باشگاه وولفسبورگ با قراردادی تا سال 2026 به باشگاه لایپزیگ پیوست.
- سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو WT با انتشار تصویر بانوی تکواندوکار ایران، به درخشش زنان ایران و مردان ازبک در شارجه اشاره کرد و نوشت: فهرست نفرات منتخب بازیهای پاراآسیایی با انتخاب 53 فایتر که بلیط هانگژو 2022 را برای خود رزرو کرده‌اند، تقریبا بسته شده است. ایران با 11 ورزشکار منتخب جهت شرکت در بازیهای پارا آسیایی در صدر قرار گرفت . 
-  تیاگو مندس مدافع برزیلی لیون قرارداد خود را با این تیم تا سال 2025 تمدید کرد.
- دو تیم آربی لایپزیگ و لیورپول در دیداری دوستانه در تاریخ پنج شنبه 30 تیر، 21 جولای ساعت 22:30 به وقت ایران در ورزشگاه ردبول آرنا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
- حکم مربوط به پرونده شکایت استراماچونی سرمربی سابق استقلال که قرار بود روز شنبه از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) صادر شود باز هم به تعویق افتاد. طبق اعلام معاون بین‌المللی باشگاه استقلال، احکام پرونده‌های شکایت هرویه میلیچ در تاریخ 2 تیر، پادوانی 17 تیر و استراماچونی در تاریخ 31 تیر از سوی CAS اعلام خواهد شد.
- با تایید وب‌سایت باشگاه پورتو، فابیو ویرا هافبک تهاجمی 22 ساله پرتغالی با انتقالی 40 میلیون یورویی به علاوه 5 میلیون یورو پاداش از پورتو به آرسنال پیوست.
- انتقال داوید نرس وینگر برزیلی شاختار به بنفیکا با قراردادی 5 ساله قطعی شد.
- اسکای اسپورت ایتالیا مدعی شد که باشگاه یوونتوس پیشنهادی جدید به آنخل دی‌ماریا ارائه کرده است. همچنین از بارسلونا به عنوان محتمل‌ترین مقصد ستاره آرژانتینی در نقل و انتقالات تابستانی یاد می‌شود.
-  تیم گلدن استیت با برتری 4-2 مقابل بوستون سلتیکس در سری فینال بسکتبال ان بی آی  ، به عنوان قهرمانی فصل 22-2021 این مسابقات رسید. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار