PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
فیفا گزارش داد که در طول جام ملت‌های اروپا و آفریقا موارد متعدد توهین های نژاد پرستانه و اسلام هراسی در فضای مجازی رخ داده است.
کیهان ورزشی-

 فیفا گزارش داد که بیش از نیمی از بازیکنان حاضر در یورو 2020 و جام ملت‌های آفریقا در سال 2021 مورد تعرض و آزار آنلاین در فضای مجازی قرار گرفتند.

بوکایو ساکا و مارکوس رشفورد، 2 بازیکن سیاه‌پوست تیم ملی انگلیس که در جریان فینال یورو 2020 پنالتی خود را مقابل ایتالیا از دست دادند، بیشتر از همه مورد آسیب قرار گرفتند.

موضوع نژادپرستی در فوتبال انگلیس همچنان در نقطه اوج قرار دارد و بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ و ویلفرد زاها همواره با آزار و اذیت در فضای مجازی مواجه هستند.

اینفانتینو در این خصوص گفت: وظیفه ما این است که مراقب فوتبال باشیم و این مراقبت از حفاظت بازیکنان که شادی زیادی برای ما به وجود می‌آورند باید همراه شود. متاسفانه تعداد پست‌های فضای مجازی که مستقیما به بازیکنان اهانت می‌کنند، روز به روز بیشتر می‌شود. چیزهایی که در فوتبال هیچ جایی ندارند و باید تمام شوند.

فیفا گزارش داد که شعارهای نژادپرستی در یورو 2020 - 76 درصد افزایش یافت و تنها در بازی نیمه نهایی و فینال جام ملت‌های اروپا بیش از 400 هزار پست علیه بازیکنان سیاه‌پوست انگلیس گذاشته شد.

این موضوع تنها به نژادپرستی منتهی نمی‌شود و در جام ملت‌های آفریقا 33 مورد اسلام هراسی دیده شد.

سادیو مانه که یک پنالتی را در زمان معمولی فینال جام ملت‌های آفریقا مقابل مصر از دست داد، یکی از افرادی است که مورد حمله شدید در آن بازی قرار گرفت.  این گزارش نشان می‌دهد که این حملات، که بیشتر آن اسلام‌هراسی بود، به دلیل از دست دادن پنالتی او در 10 دقیقه ابتدایی بازی رخ داد.

البته گزارش‌ها نشان دادند که این حملات «رویداد محور» است و با پنالتی مانه که در ضربات آخر بازی به گل بدل شد، این حملات کاهش پیدا کرد.

یکی از بازیکنان تعویضی مصر، که گمان می رود مهند لاشین باشد، در ضربات پنالتی آخر بازی، پنالتی خود را از دست داد تا تقریبا 50 مورد مورد حمله خشونت‌آمیز قرار گیرد.

ایندیپندنت گزارش‌ داد که می‌توان 90 درصد صاحبان حساب‌های کاربری در فضای مجازی را شناسایی کرد و حالا اقدامات برای امنیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
برچسب ها: فیفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار