PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۷۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش در کنار شهرداری می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
کیهان ورزشی- 

سیدحمید سجادی در مراسم افتتاحیه استخر قهرمانی مجموعه ورزشی شهید کشوری، اظهارداشت: در ابتدا تشکر می کنم که این استخر افتتاح شد. به عنوان خادم ورزش و جوانان و میزبان و خانه دار ورزش کشور تبریک می گویم. امیدوارم بهترین اتفاقات در این مجموعه که همه سختی کشیده ها، ریاضت کشیده ها و ... حضور دارند، رخ دهد. امیدوارم بتوانیم با بهره برداری درست از این اماکن ورزشی، برای آینده سازان اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروز که در جمع ما خانواده گرانقدر شهید کشوری حضور دارد، شهردار محترم منطقه 3 و به افتخار این مراسم روسای فدراسیون ها و پیشکسوتان حضور دارند، وظیفه دارم چند نکته را بگویم؛ در ابتدا از شهردار مردمی و ورزش دوست تشکر می کنم. در همه جای دنیا ورزش بدون شهرداری ها ابتر است، در بزرگترین رویدادهای ورزشی که با چشم خودمان دیدیم افتتاحیه ها با حضور شهرداران انجام می شود. خداوند سیامند رحمان را رحمت کند، او کسی بود که رکورد 310 کیلوگرم را داشت من وقتی در بازیهای پاراآسیایی 2010 افتخار حضور داشتم و به محل برگزاری مسابقات رسیدم گفتند سیامند رحمان در مسابقه هست، من و شهردار گوانگجو کاندیدای توزیع جوایز بودیم، یعنی بهترین توزیع جوایز برای شهردار بود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم برنامه های ورزشی باید محلول باشد یعنی اگر ورزش و شهرداری کنار هم باشند می توانیم افتخارات بزرگی رقم بزنیم. من به آقای زاکانی هم گفته ام و او هم دید وسیعی دارد. این دولت مردمی و انقلابی از روزی که شروع کرده شبانه روز ندارد و پای کار مردم است. هیچ وزارتخانه ای تعطیل نیست و از تمام بضاعت کشور استفاده می کنیم که چراغ کشور روشن باشد. 

سجادی با بیان اینکه فراز و فرود هست، گفت: همه باید کمک کنیم، گذشته را به تاریخ بسپاریم و آنچه می ماند تجربه است. وقتی با دوستان دوومیدانی دور هم جمع می شویم، یاد گذشته که می کنیم و یاد مشکلات می افتیم می گوییم بهتر است فراموش کنیم و نگاه رو به جلو داشته باشیم و همین نگاه رو به جلو شعار شورای المپیک آسیاست. جبهه ورزش همگانی ما توسط دوستان شهرداری فعال است و فراموش نمی کنیم شهردار تهران مراسمی را برای قدردانی از کشتی گیران برگزار کرد که بی نظیر بود. 

سجادی در ادامه صحبت های خود در این مراسم، یادآور شد: فدراسیون شنا هم امیدوارم برنامه ریزی کند چرا که استفاده کنندگان مجموعه هم دوست دارند ملی پوشان این رشته را ببینند. می توان هماهنگی کرد تا بعضی از جلسات تمرینات تیم ملی را مردم ببینند و همه شما فلسفه آن را می دانید. وقتی مردم ببینند یک ورزشکار شنا کیلومترها گرم می کند خیلی تاثیر دارد. 

وی با درخواستی که از شرکت توسعه داشت، عنوان کرد: همیشه خواهش من این بوده است شرکت توسعه باید محل خدمت به ورزش کشور باشد. من بارها گفته ام از شرکت توسعه انتظار سوددهی نداریم، زیان ندهد. من زمانی که معاون وزارت بودم شرکت توسعه 200 کارمند داشت و حالا که 8 سال می گذرد این تعداد به 800 نفر افزایش یافته است، اشکالی ندارد و امیدوارم در محل کارمان مفید باشیم. شرکت توسعه هزینه خودش را در بیارد، سود کمی هم داشته باشد اما با افتخار می گویم ما از این شرکت انتظار سود نداریم، سود ما این است ورزش را ارزان را نگه داریم و مردم ورزش کنند. خدمات باید باکیفیت باشد. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید به بهره برداران کمک شود، عنوان کرد: می دانم حقوق کارمندان افزایش داشته و بیمه هم همین طور اما بهره بردار هم باید توان پاس کردن آن را داشته باشد؛ اما نباید ورزش آنقدر گران شود که کسی نتواند ورزش کند. ما در اینجا بزرگ شده ایم و خاطره و احساس تعلق داریم. وقتی می بینیم گوشه ای از استادیوم در اختیار وزارت علوم است و بخشی دیگر در اختیار تربیت معلم و بلاتکلیف است ناراحت می شویم و غصه می خوریم. از وزیر محترم علوم دعوت کرده ایم تا بازدیدی از این مجموعه داشته باشیم و تعیین تکلیف کنیم. اگر قرار است در اختیار وزارت علوم باشد برنامه ریزی کنیم اگر قرار است به وزارت ورزش برگردد به بهترین شکل برنامه ریزی شده و تبدیل به احسن شود.

سجادی خاطرنشان کرد: ورزشکار نباید نگران این باشد که لباسش را کجا بگذارد. من خالصانه می گویم خادم ورزش و جوانان هستم، دوستان حاضر بگویند چند سال دور زمین خجالت می کشیدم کنار بزرگان لباس عوض کنیم؟ رختکن به ما نمی دادند، استادیوم شهید شیرودی وقتی غروب می شد چراغ برای تیم ملی دوومیدانی خاموش بود. برای بازیهای آسیایی بانکوک که تیم ملی تمرین داشت می گفتند لباس سفید بپوشیم چون وقتی هوا تاریک می شد مربی ما را نمی دید. ما دوست داریم این چیزها در ورزش باشد. مدیر ورزشی باید درک ورزشی داشته باشد و وقتی عرق را در پیشانی ورزشکار می بیند لذت ببرد. 

وی با تاکید بر اتمام پروژه های ناتمام در سراسر کشور و استفاده از خیرین ورزشی، تصریح کرد: ما در سفرهای استانی غصه می خوریم چون مدیران استانی دست شان بسته است، مجموعه فرسوده شده است و این کار شرکت توسعه است. در تلاش هستیم 6 هزار مجموعه نیمه تمام را در کل کشور به پایان برسانیم. ما دولت مردمی و انقلابی هستیم و تفکر انقلابی لازم است. از همکارانم خواستم سرمایه گذار پیدا و خیرین را پیدا کنند، طرح های مشارکتی به من بدهند، برای اتمام پروژه ها راهکار بدهند. اگر قرار باشد با منابع دولتی این 6 هزار پروژه را به پایان برسانیم حداقل 3 دهه زمان لازم است. 

وزیر ورزش با اشاره به اینکه باید به پیشکسوتان توجه شود، گفت: حتما در بهره برداری ها فکری برای پیشکسوتان صورت بگیرد مثلا اگر قرار است تخفیفی داده شود کسی متوجه موضوع نشود تا عزت پیشکسوت حفظ شود. 

سجادی در ادامه این صحبت ها با اشاره به مدیریت جوادی در استان تهران، عنوان کرد: زمانی که او قبول مسئولیت کرد به من خبر رسید او 4 روز است خانه اش نرفته است. جویا شدیم و دیدیم مشکلات مالی عقب مانده ای در اداره کل تهران بود، صدها نفر معوقه داشتند، او با همکارانش عهد کرده بود شب عید به خانه نمی رود تا مشکلات مالی همکاران در اداره کل حل شود. خبر دارم روزهای پایانی اسفندماه در کنار خانواده نبودند و این برایم ارزشمند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار