PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
نشریه اسپانیایی در گزارشی به آرزوی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو در جام جهانی 2022 پرداخت.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم مسابقات جام جهانی 2022 با تیم های ملی آمریکا، انگلیس و ولز همگروه است و از آبان ماه باید در دوحه به رقابت بپردازد.

در این زمینه امروز نشریه «mediotiempo» اسپانیا در گزارشی به آرزوی مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه پورتو در جام جهانی 2022 پرداخت.

این رسانه اسپانیایی، نوشت: مهدی طارمی، مهاجمی که پورتو را شگفت زده کرد در جام جهانی 2022 قطر به دنبال این است که تیم ملی ایران را برای اولین بار به مرحله دوم این رقابت ها برساند.

مهدی طارمی اولین گل یک فوتبالیست ایرانی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند که جهان را خیره کرد تا جاییکه این گل در بین سه نامزد نهایی جایزه پوشکاش در سال 2021 قرار گرفت ولی مقابل گل اریک لاملا آرژانتینی مغلوب شد.

در 13 آوریل 2021، مهدی طارمی بازیکنی با قد 1.88 متر در دقیقه 93 روی نقطه پنالتی بلند شد با یک ضربه قیچی برگردان دروازه چلسی را به زیبایی باز کرد. پورتو در این دیدار در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان، چلسی قدرتمند را 1-0 شکست داد.

اگرچه این سوپر گل ستاره ایرانی برای تیمش فایده ای نداشت چون پورتو در یک چهارم نهایی در مجموع (با نتیجه 2-1) شکست خورد و حذف شد اما مرد متولد شهر بوشهر (18 ژوئیه 1992) کیفیت خود را در بالاترین سطح فوتبال نشان داد. 

فوتبال برای فوتبالیست های خوبی که در آرژانتین، اروگوئه یا برزیل به دنیا آمده اند، تنها با چند بار کیفیت خوب در بازی ها می توانند به راحتی به لیگ های اروپا منتقل شوند اما فوتبال برای کسانی که در کشورهای دیگر مانند ایران به دنیا آمده اند، تلاش مضاعف نیاز دارد تا تواناییشان را نشان دهند.

 با توجه به رابطه تنش آمیز ایران با آمریکا نه فوتبال و نه بازیکنان ایرانی معمولاً جزو لیست های قابل توجه فوتبال اروپا نیستند و دلیل اصلی این است که اطلاعات کمی از این کشور به دنیا مخابره می شود چون در لیست تحریمی آمریکا قرار دارد.

اما با وجود این سایه ها و تحریم ها ورزشکاران جالبی در این کشور ظاهر می‌شوند. مهدی طارمی از بارزترین این نمونه ها است که پس از ورود به ریو آوه پرتغال به توصیه کارلوس کی روش سرمربی وقت تیم ملی ایران برجسته شد.

طارمی مهاجمی با ویژگی های خارق‌العاده به حساب نمی‌آید، اما بزرگترین مهارت او این است که در آخرین لحظه بازی در محوطه ظاهر شود تا توپ را به درون دروازه قرار دهد. او یک شکارچی خلاق و شاهزاده ایرانی است.

اینیستا، الهام‌بخش مهدی طارمی به شمار می آید و او قصد تقلید از توانایی‌های آندرس اینیستا اسپانیایی را دارد، طارمی در این زمینه به آژانس EFE گفته بود «بسیاری از بازی‌های او را در تلویزیون دیده‌ام و به دنبال اخباری درباره او بوده‌ام. او بازیکن بزرگی است، از نظر فنی بسیار قوی و مغز متفکری در خط هافبک است».

مهدی طارمی در تیم هایی مانند ایرانجوان بوشهر و پرسپولیس و الغرافه قطر بازی کرده اما آخرین گام او ریو آوه بود، باشگاهی که در اولین فصل حضورش در آن 18 گل به ثمر رساند و آقای گل شد. بعد از این تثبیت او به پورتو در سن 28 سالگی (سپتامبر 2020) در ازای 5 میلیون یورو منتقل شد.

طارمی در بخشی در گفت و گوی خود گفته از آرزویش گفته بود: «من همیشه رویای بازی در لیگ قهرمانان اروپا و در یک باشگاه بزرگ را داشتم. من از وضعیت  کنونی ام بسیار خوشحالم. به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تاریخ پورتو، یکی از بزرگترین تیم های جهان هستم و این باعث افتخارم است. به عنوان اولین بازیکن هم دوست دارم تیم ملی کشورم را به دور دوم مسابقات جام جهانی برسانم.


برچسب ها: پورتو ، مهدی طارمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار