PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
تیم ملی هندبال ساحلی ایران عنوان نهم رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد.
کیهان ورزشی-

به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی یونان به مصاف تیم پرتغال رفتند و با نتیجه دو بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی دست یافتند تا با کسب عنوان نهمی جهان به کار خود در این مسابقات پایان دهند.

تیم کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان در دیدار نخست مقابل تیم قدرتمند دانمارک دو برصفر شکست خورد و در دومین دیدار نیز مقابل نروژ دو بر یک نتیجه را واگذار کرد. ملی‌پوشان ایران در سومین دیدار مرحله گروهی در برابر مصر با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافتند و به عنوان تیم سوم گروه مقدماتی راهی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان شدند.

در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان تیم ملی هندبال ساحلی ایران در بازی نخست مقابل پرافتخارترین تیم جهان یعنی برزیل با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد اما در بازی دوم برابر پرتغال با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.

در سومین بازی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان ملی‌پوشان ایران در مصافی نزدیک و در حالی که شانس زیادی برای پیروزی مقابل قطر به عنوان پرعنوان‌ترین تیم قاره آسیا داشتند، اما در نهایت با بدشانسی و در ضربات تن به تن نتیجه این دیدار را دو بر یک واگذار کردند و از رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان بازماندند.

در ادامه رقابت‌ها تیم ملی هندبال ساحلی ایران با عملکردی پرقدرت به ترتیب مقابل پورتوریکو (دو بر صفر)، آرژانتین (دو بر یک) و پرتغال (دو بر صفر) به پیروزی دست یافت و عنوان نهم این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر به میزبانی هراکلیون یونان دنبال شد و تیم ملی ایران با ترکیب جواد صادقی، شهریار حسینی، حسین رحمتی، پارسا دهقانی، مسلم کاظمی، علی پیرزاده اهوازی، وحید عرب‌زاده، میلاد حمیدی‌فر، امین کاظمی و مهدی رزاق پور راهی این رویداد شده بود.

آنتونیو گرا پی‌شه پرافتخارترین مربی هندبال ساحلی جهان هدایت تیم ملی ایران را در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان بر عهده داشت. همچنین سید حسن افتخاری (مربی)، غلامحسین نکویی (سرپرست) و رضا سرسنگی (تراپیست) دیگر اعضای کادر تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار