PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۴۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
نایب رئیس فدراسیون کشتی با انتقاد از صفر شدن غیرقانونی بودجه کشتی از وزیر ورزش خواست به تصمیمات غیرکارشناسی پولادگر ورود کند و اجازه ندهد که ورزش به سرنوشت تکواندو دچار شود.
کیهان ورزشی-

حمید سوریان درباره حواشی روز گذشته مجمع فدراسیون کشتی و درگیری محمد پولادگر و علیرضا دبیر اظهار داشت: موفقیت ها و افتخارآفرینی های کشتی بر کسی پوشیده نیست و کسب 63 درصد مدال های ایران در ادوار المپیک به تنهایی گویای همه چیز است و جای شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که کشتی ورزش اول کشور است. البته مسئولان ارشد ورزش چه در وزارت و چه کمیته ملی المپیک، هم در مصاحبه ها و سخنرانی هایشان هم بر اینکه کشتی ورزش اول کشور تاکید کرده اند، اما آیا چنین تاکیدی در میدان عمل هم عملی شده است؟

وی با اشاره به تصمیم غیرقانونی وزارت ورزش در صفر کردن بودجه کشتی، افزود: بر خلاف صحبت هایی که درباره توجه به کشتی می شود اما در عمل آشکار است که کشتی را ورزش اول کشور نمی دانند!  در نظر گرفتن بودجه صفر برای کشتی از سوی وزارت ورزش برای سال جاری نشانه چه چیزی است؟ نشانه توجه به اهمیت جایگاه کشتی است یا نشانه بی توجهی به ورزش اول کشور نامیدن کشتی؟

نائب رئیس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: در حالی امروز پولادگر به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش روبروی کشتی ایستاده است و کمترین حق قانونی کشتی را از این رشته دریغ می کند که سجادی همین چند روز پیش در حاشیه مسابقات کشتی جام تختی وعده داده بودند که از هیچ حمایتی از کشتی فروگذار نخواهند کرد. پولادگر برای توجیه کار غیر کارشناسی‌ که کرده، عملا فدراسیون های دیگر را در مقابل کشتی قرار می‌دهد. نتیجه این کار چیزی جز نابودی ورزش نیست.

سوریان با بیان اینکه این تناقض در رفتار و عمل وزارت ورزش می تواند ورزش قهرمانی را در رقابت های پیش رو به خصوص در المپیک پاریس با مشکلات زیادی روبرو کند، به انتظارات متولیان ورزش از کشتی اشاره کرد و گفت: دو سال تا المپیک پاریس باقی مانده و مانند تمامی دوره های قبل، باز هم بار مدال آوری روی دوش کشتی است و همه انتظار دارند که کشتی خوش رنگ ترین مدال ها را بگیرد. در برابر این انتظارها اما مسئولان وزارت ورزش باید پاسخ دهند که چه هزینه ای قرار است بکنند؟ وقتی شما از یک رشته مدال می خواهید، بدیهی ترین کار ممکن در سیستم مدیریتی این است که از این رشته به اندازه انتظاری که دارید، حمایت کنید.

دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک افزود: آیا وزارت ورزش به اندازه انتظاری که از کشتی دارد، حمایت کرده است؟ به جرات می توان گفت که کشتی هیچ گاه به اندازه مدال هایی که به دست آورده است، بودجه دریافت نکرده است. گفته آقای دبیر درست است که چانه بودجه ورزش را کوچک گرفته اند و به همین خاطر بودجه کشتی هم به آن اندازه ای باید باشد، نیست. با وجود بودجه غیرواقعی که برای ورزش در نظر گرفته شده اما معتقدم از همین چانه کوچک بودجه ورزش هم هیچ وقت حق واقعی کشتی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه همان بودجه حداقلی هم از در سال جدید از کشتی دریغ شده است، تاکید کرد: مسئولان وزارت ورزش با دستاویز قراردادن کمک 70 میلیاردی مجلس به کشتی که سایر فدراسیون ها هم از آن بهره برده اند، برای سال جدید بودجه ای برای کشتی در نظر نگرفته اند. در حالی که همان طور که رئیس فدراسیون هم اشاره کرده اند، کمک مجلس ارتباطی به بودجه سالیانه فدراسیون که باید وزارت ورزش تامین کند، ندارد و این دو موضوع جداست.

سوریان با بیان اینکه چنین رفتاری از سوی وزارت ورزش جایگاه این وزارتخانه را پایین می آورد، اظهار داشت: وقتی وزارت ورزش همان بودجه حداقلی سال گذشته را که 38 میلیارد بود و در سال جدید باید افزایش پیدا می کرد، صفر می کند، نشان می دهد که بزرگی و افتخاراتی که کشتی در تاریخ ورزش ایران داشته را مسئولان درک نکرده اند.

نائب رئیس فدراسیون کشتی در ادامه در واکنش به بخشی از صحبت های معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مجمع در برجسته کردن موفقیت یکی از رشته ها در المپیک لندن برای تحت الشعاع قراردادن نتیجه کشتی گفت: بر خلاف صحبت های آقای پولادگر، همچنان کشتی با 4 با طلا، یک نقره و دو برنز و مجموع 7 مدال، بهترین نتیجه را در بین رشته های دیگر در المپیک لندن داشته است. با وجود این آمار اما معتقدم که همه فدراسیون ها و همه قهرمانان ورزشی برای کسب موفقیت در مسابقات المپیک و جهانی، یک دل هستند و کشتی و سایر رشته ها یک هدف مشترک دارند و آن بالا بردن پرچم ایران است و پولادگر نباید با چنین اظهار نظرهای خلاف واقع، سعی در تحریک رشته های دیگر علیه کشتی داشته باشد.

سوریان واکنش جامعه کشتی به صفر شدن غیرقانونی کشتی توسط وزارت ورزش را نشانه حسن نیت و نگرانی اهالی این رشته مدال آور نسبت به آینده ورزش ایران دانست و خاطر نشان کرد: با ادامه روند مدیریتی که پولادگر در پیش گرفته، آینده روشنی برای ورزش پیش بینی نمی کنم. معاون توسعه ورزش قهرمانی باید بداند وزارت ورزش، فدراسیون تکواندو نیست که همه چیز قائم به شخص باشد و خودشان بدون توجه به واقعیتی که در ورزش قهرمانی وجود دارد، تصمیمات خلق الساعه و بدون کار کارشناسی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آقای پولادگر و تصمیم های غیرکارشناسی شان، به جز تفرقه در ورزش سودی نخواهد داشت، تاکید کرد: کارنامه او در فدراسیون تکواندو در سال های آخر کاملا مشخص است و نباید بگذاریم اتفاقی که بر سر تکواندو آمد، سر ورزش بیاید. سجادی باید به این تصمیم غیرکارشناسی ورود کنند، فدراسیون در سه ماه گذشته از سال جاری، 40 میلیارد تومان هزینه کرده است و زیر بار بدهی و قرض است و دیگر با این وضعیت بودجه ای و اعزام هایی که پیش رو داریم، نمی شود کشتی را اداره کرد.

سوریان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با درخواست از وزیر ورزش برای جلوگیری از بی عدالتی که در حق کشتی می شود، اظهار داشت: آقای سجادی نباید نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی که در معاونت ورزش قهرمانی وزارت گرفته می شود، بی تفاوت باشد و باید در یکی دو روز آینده تصمیم لازم را در این رابطه بگیرد و اجازه ندهد ورزش ایران هم به سرنوشت تکواندو دچار شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
عجب گیری کردیم با این پولادگر.
چاله رو از دستش گرفتیم
چاه رو پیشکشش کردیم.
یک پنجم بودجه اون دو باشگاه رو بدن به کشتی عالیه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار