PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۷۴۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کیهان ورزشی-

فدراسیون وزنه برداری پس از عزل رییس سابق، خیلی زود درهای خود را به روی قهرمانان و چهره های شناخته شده گشود تا از پیله ای که در آن گرفتار شده بود بیرون بیاید و برای ترسیم آینده ای پر افتخار دورخیز کند، هر چند تحقق این خواسته جامعه وزنه برداری، با توجه به حجم آوارهایی که از گذشته وجود دارد کار یک روز و دو روز نیست و نیازمند برنامه ریزی درست و استفاده از افراد کارکشته و دلسوز است.
هفته ای که پشت سر گذاشتیم برای وزنه برداری پر خبر و پر انتصاب بود و افرادی که در زمره قهرمانان و صاحب نظران این رشته بودند با عناوین مختلف راهی محل فدراسیون شدند تا ضمن تبریک به سجاد انوشیروانی سرپرست جدید این فدراسیون، درباره دورنمای این رشته نظرات خود را مطرح کنند.
یکی از انتقادات جدی به وزنه برداری ایران در سالهای اخیر که در همین نشریه بارها به آن پرداخته بودیم، محدود شدن اتاق فکر آن به چند اسم تکراری و دور کردن چهره های موجه بود و نتیجه آن تصمیمات خلق الساعه پشت درهای بسته، اوضاع و احوال نابسامانی بود که این رشته مدال آور را به بیماری بد حال مبدل ساخته بود.

سجاد انوشیروانی به عنوان کسی که طعم قهرمانی را چشیده و زیر و بم این حوزه را می شناسد، بلافاصله پس از قبول مسئولیت، از چهره های آشنا دعوت کرد تا در این مسیر سخت او را همراهی کنند.
اولین نفر بهداد سلیمی قهرمان سابق المپیک و جهان بود که با عنوان نایب رئیس مشغول به کار شد. بهداد که در گذشته منتقد جدی رییس سابق فدراسیون بود، این روزها به دست راست انوشیروانی تبدیل شده و به او مشورت می دهد.
کوروش باقری نفر دومی بود که از  انوشیروانی حکم گرفت و مسئولیت فنی تیم های ملی را به او سپردند. حضور باقری با سابقه سرمربیگری تیم ملی به عنوان مدیر تیم های ملی، نوید این را می دهد که تیم های وزنه برداری رده های مختلف سر و سامانی پیدا کنند. شناخت باقری از شرایط کنونی و سطح فنی بالای وی می تواند حکم بنزین سبزی را داشته باشد و چرخ دنده های زنگ زده این بخش ها را به حرکت درآورد، به ویژه وقتی می دانیم نفر اول کارد فنی تیم ملی، سعید علی محمدی شاگرد سالهای نه چندان دور همین کوروش باقری است.
در راستای همین تغییرات، حسین مقامی که در گذشته تجربه دبیری فدراسیون را داشته است، به عنوان سرپرست دبیری مشغول به کار شد.
این احتمال نیز وجود دارد که ظرف روزهای آینده از حسین توکلی دیگر قهرمان سابق و مربی توانمند کنونی برای حضور در فدراسیون دعوت شود که این افراد در کنار هم می توانند تشکیل دهنده یک اتاق فکر یا کمیته فنی مقتدر باشند.
... و اما مهمترین اتفاق اواخر هفته گذشته حضور حسین رضازاده رییس اسبق فدراسیون در این محل بود.
سجاد انوشیروانی به عنوان  همشهری رضازاده، می داند که نام و جایگاه رضازاده تا چه اندازه می تواند به وی در مسیر پیش رو به ویژه در بعد بین المللی کمک کند.
رضازاده نیز که دعوت انوشیروانی را پذیرفته بود ساعاتی در فدراسیون حضور داشت و نقظه نظراتش را مطرح کرد. البته با توجه به مسئولیتی که رضازاده در پاراوزنه برداری کشور دارد، بعید است بتواند کار اجرایی در فدراسیون انجام دهد اما حضور او در نقش مشاور و عضو کمیته فنی حتما یاری رسان انوشیروانی خواهد بود.

*حمید ترابپور


برچسب ها: وزنه برداری
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
0
خدا را شکر بابت این همه خوشی.
وزنه برده داری شد دوباره وزنه برداری.
مرادی خون دل دادی تو به ماها.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار