PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۷۴۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
زبان سرخ / اعضای محترم مجمع فدراسیون بسکتبال ! رسالت سنگینی روی دوش شماست
ما را ز سر بریده می ترسانی ؟!

1- تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان و مردان کشورمان از صعود به جام جهانی بازماند.

2- تیم زیر ۱۶ ساله‌های دختران بسکتبال ایران با حضور یک مربی مرد که به صورت پنهانی اعزام شده بود ، در بین ۸ تیم دسته دوی آسیا پنجم شد و نتوانست به دسته اول صعود کند .

3- یکی از بهترین تیم های تاریخ بسکتبال ایران که به گواه اکثر کارشناسان می توانست حتی در مسابقات جام جهانی مالاگای اسپانیا هم چشم همگان را خیره کند در ششمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان کمتر از ۱۶ سال پسر آسیا به عنوانی بهتر ازهشتمی نرسید و جهانی نشد .

4-تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان که حدود ۲ ماه در اردوها بود به علت تاخیر و اهمال کاری فدراسیون و به بهانه عدم صدور روادید سنگاپور،شانس حضور در مسابقات جام آسیایی را از دست داد. اعزام نشدن این تیم به کاپ آسیا ، ممکن است تبعاتی چون جریمه یا محرومیت از سوی فیبا راهم در پی داشته باشد .

5- سینا واحدی به دلیل عدم صدور ویزا از حضور در رقابت‌های کاپ آسیا بازماند و تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران هم بدون او به مسابقات اعزام وبعد از دو بازی حذف شد .

6- با همه ستاره هایمان و با تیمی که آقایان ، تقویت (!) کرده بودند ، مقابل قزاقستان شکست خوردیم تا کارمان برای صعود به جام جهانی به «اما و اگر» بکشد .

7- تیم ملی بزرگسالان برای برگزاری تنها یک بازی تدارکاتی در اردوی صربستان شرکت کرد که آن هم با پرواز غیراستاندارد، تغذیه نامناسب و معطلی چندین ساعته در سالن ترانزیت فرودگاه همراه بود و هزینه گزافی هم روی دست فدراسیون گذاشت .

8- شایعه پرواز اختصاصی برای تیم ملی بسکتبال در بوق و کرنا شد اما آنچه منابع خبری موثق تایید کرده اند این است که پروازهای طولانی مدت و اردوهای نامناسب و نامطلوب تیم بزرگسالان کشورمان برای سفر به استانبول قبل از حضور در کاپ آسیا ، صدای خیلی از ملی پوشان را درآورده است .

9- انتصابات و تغییرات غیرکارشناسانه ای در رده های مختلف و سطوح مدیریتی رخ داده که دل هر عاشق و علاقه مند به بسکتبال را به درد می آورد .

و...

مواردی که در بالا مطرح شد ، تنها بخشی از کارنامه رئیس جوان فدراسیون بسکتبال در این چهار ماه و اندی است که اگر به داوری و دوستانش بر نمی خورد ، باید عرض کنیم که خیلی از کارشناسان غیروابسته جامعه ملی بسکتبال ایران(که بعضا در ماه های گذشته حامی وی نیز بودند) متفق القول،بر بی کفایتی فدراسیون و عملکرد غیرقابل دفاع آن صحه می گذارند .در چنین شرایطی نمی شود انتظار داشت که رسانه ای چون کیهان ورزشی ، که همیشه به حق طلبی و حق گویی در بین اهالی ورزش زبانزد بوده ، بنشیند و مثل کاراکتر«کرکس» در انیمیشن رابین هود فریاد بزند : « شهر در امن و امان است، داروغه به سلامت باد » . بى تردید رسانه، چه نوشتاری و چه گفتاری، برای ایفای نقش خود وظایفی دارد که باید آنها را( اگر نگوییم به بهترین وجه) لااقل در حدّ توان، به طور شایسته انجام دهد و راه خود را به درستی پیموده و از بیراهه رفتن پرهیز کند.

اینجا بر خود واجب می دانیم که به اعضای محترم مجمع فدراسیون بسکتبال که چکیده و نخبه های جامعه«ورزش دانشگاهی » هستند ،هشدار دهیم که عملکرد فدراسیون را فارغ از هرگونه دوست و دشمنی و با نگاهی منصفانه بررسی کنند تا این ناکامی ها و تصمیمات اشتباه برای 44 ماه آینده ، مدام تکرار نشود که در آن صورت چیزی جزنعش بیجانی از بسکتبال مظلوم ایران باقی نخواهد ماند و...

آقایان ! رسالت سنگینی روی دوش شماست !

اگر از جانب فدراسیون به اخلال در نظم و آسایش عمومی ، نشر اکاذیب ، توهین به مقامات و مامورین ، افتراء و ... متهم نمی شویم(که شدیم)باید خطاب به رئیس جوان عرض کنیم :جواد جان ! بدان و آگاه باش که در گفتن حق و عدالت به جز خداوند منان ، نه از شما ، ازهیچ تنابنده دیگری هم واهمه نخواهیم داشت و تا آخر خط پای اعتقادات و اصولی که به آن سوگند یاد کرده ایم ، خواهیم ایستاد و...

به قول شاعر :

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی؟

ما گر ز سر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

پی نوشت : قاضی القضات ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ، با بیان این که آگاهی انسان،از لوازم ضروری اجرای عدالت است گفت: نقش رسانه در مطالبه گری و پاسخگو کردن همه آحاد جامعه- اعم از مسئول و غیر مسئول و همه افراد و نهاد‌هایی که وظیفه اجتماعی دارند- حائز اهمیت است. رسانه می‌تواند به مردم آگاهی دهد تا حقوق خود و راه استیفای حق را به خوبی بشناسند، تا هم به آنها تعدی نشود و هم این که بدانند اگر تعدی کنند، چه عواقبی خواهد داشت و...

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیشکسوت بسکتبال
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
چه کسی جرات کرده که از کیهان ورزشی شکایت کند آقای داوری خجالت هم خوب چیزیست
بیاجواب حرفهاشون را بده اگه راس میگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار