PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
مراسم رونمایی از سردیس چند قهرمان المپیکی امروز برگزار شد.
کیهان ورزشی- 

کمیته ملی المپیک امروز از سردیس علیرضا دبیر، حمید سوریان، مراد محمدی، یوسفی کرمی و بهداد سلیمی از قهرمانان کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری رونمایی شد.

* حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز بعد از گذشت دقایقی از شروع مراسم، حضور یافت.

* علیرضا دبیر در مراسم شرکت نداشت اما با پیام ویدویی از کار ارزشمند کمیته ملی تشکر کرد. مادر علیرضا دبیر، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ابراهیم جوادی، حسن رنگرز و علی‌اکبر حیدری از پیشکسوتان کشتی در مراسم رونمایی از سردیس حضور داشتند.

* سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در کنار بهداد سلیمی در مراسم شرکت کرده بود.

* حمید سوریان از قهرمانان کشتی فرنگی جهان و المپیک به دلیل ابتلا به کرونا در مراسم شرکت نکرد.

* یوسف کرمی تکواندوکار اسبق کشورمان به همراه فرزندان دختر و پسرش در مراسم شرکت داشت.

* سمیرا اصغری عضو کمیته بین‌المللی المپیک از افغانستان هم در مراسم شرکت داشت.

* سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان شرکت داشت. هدیه‌ای به یادگار از سوی کمیته ملی المپیک به خطیب‌زاده اهدا شد. 

* سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم اظهارداشت: این برنامه و امروز بین دو عید مهمترین رویداد ما به لحاظ تقدس در سه سال گذشته است. امروز از کسانی تجلیل می‌کنیم که در سخت‌ترین فشار روحی کام ملت را شاد کردند.

وی در ادامه افزود: امروز دو هدف داریم؛ اول اینکه بگوییم ورزش ایران تاریخ و تبار و هویت دارد و دوم اینکه باید بگوییم نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست و همیشه باید دیده شوند نه فقط وقتی که مدال کسب می‌کنند. باید از همه کسانی که در تاریخ ملت برای ایران شادی به ارمغان آوردند، قدردانی کرد.

* پژمان درستکار در این مراسم، گفت: از کمیته ملی المپیک که کار ماندگاری برای قهرمانان انجام داده تشکر می‌کنم. می‌گویند قهرمان ۲ بار از دنیا می‌روند و خوشحالم چنین مسئولانی داریم که این کارها را انجام می‌دهند.

وی افزود: آقای دبیر امروز جلسه داشت و عذرخواهی کرد به همین دلیل من اینجا هستم. پیشینه آشنایی من و دبیر به سال ۶۸ برمی‌گردد. ۲ سال بعد مسابقات نوجوانان باهم ترکیه رفتین و رقابت ما به رفاقت تبدیل شد. رقابت ما بچه‌های جنوب شهر یعنی رفاقت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: در المپیک سیدنی که من هم کشتی گرفتم، دبیر به جز اینکه جسمش قهرمان شود، روحش قهرمان شد. قبل از کسب سهمیه المپیک یک روز صبح دلم شور می‌زد، آن زمان تلفن همراه نبود و من کارت تلفن تهیه کردم، با دبیر تماس گرفتم و گفت که جراحی کرده است. او برای المپیک وزن زیادی کم کرد، زیر سرم رفت. با قرعه سختی که داشت آنقدر مشتاق مدال المپیک بود با اقتدار طلا گرفت. بعد از ۳۰ سال افتخار می‌کنم با شخصی صادق و درست دوست هستم و امیدوارم در راهی که با خدا معامله کرده باعث بالا رفتن پرچم ایران باشیم.

* سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در این مراسم یادآوری کرد: در این مراسم احساس غرور کردم و وقتی برگ برگ ورزش ایران ورق می‌خورد به این نتایج افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: با بهداد سلیمی از دوران نوجوانی آشنا شدم. او از روز اول حضورش با روند حرفه‌ای و اخلاق و منش پهلوانی پله‌های ترقی را طی کرد. از نزدیک شاهد تلاش وی در ۱۵ سال گذشته بودم و با تعصب خاصی مراحل موفقیت را طی کرد.

انوشیروانی تاکید کرد: بهداد مصمم بود طلای دوم المپیک خود را کسب کند و پنج ماه با وجود مصدومیت جنگید و از ذره ذره وجودش مایه گذاشت و در ریو رکورد المپیک را شکست اما در نهایت آن اتفاق تلخ رقم خورد که از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. الان هم در فدراسیون در کنار سلیمی هستم و امیدوارم وزنه برداری دوباره با درخشش قهرمانان خود به روزهای اوج گذشته باز گردد.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک، عنوان کرد: در اینگونه جلسات زیره به کرمان بدن است و هر چقدر صحبت کنیم جنبه تکرار دارد. از روزی که وارد ورزش شدین فرهنگ سپاس و قدردانی از زحمات بزرگان را به ما گفته‌اند. در ابتدا از حضور آقای خطیب‌زاده تشکر می‌کنم و آنچه می‌تواند به ورزش کمک کند دیپلماسی بین‌المللی است. در مدت زمان همکاری‌ام با او، از زحماتی که کشیده تشکر می‌کنم.

وی افزود: کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج می‌نهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم. عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جا‌به‌جا کنند، می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود. البته ممکن است این جابه‌جایی مقطعی و مثلا برای تحصیل باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار