PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۴۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
78 سالگی باشگاه ارامنه و بزرگداشت حسن حبیبی
کیهان ورزشی-

ظهر پنج شنبه - 23 تیر - در ورزشگاه آرارات تهران، آئین بزرگداشت استاد حسن حبیبی یکی از مفاخر فوتبال ایران و سرمربی اسبق تیم فوتبال آرارات برگزار شد. این مراسم از ساعت 10/30 شروع و دو ساعت به طول انجامید. در ابتدای مراسم، هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس باشگاه آرارات به حاضران یادآوری و زندگینامه و افتخارات حسن حبیبی برشمرده شد و در ادامه شاهد سخنرانی آرا شاهوردیان نماینده ارامنه تهران در مجلس شورای اسلامی بودیم. سخنرانان دیگری نیز پشت میکروفن رفته و از عملکرد باشگاه آرارات طی دهه های گذشته یاد کردند. سخنرانان ضمن تقدیر از مرحوم منصور امیرآصفی اولین سرمربی غیر ارمنی باشگاه آرارات،  از زحمات حسن حبیبی به عنوان سرمربی ادوار مختلف این باشگاه و مردی که برای احیا و اوج گیری تیم فوتبال آرارات زحمات زیادی را متحمل شد، قدردانی کردند. در خاتمه مراسم نیز با اهدای هدایا و یادبودهایی از سوی باشگاه آرارات و پیشکسوتان این باشگاه، از حسن حبیبی قدردانی شد و حاضران با گرفتن عکسهای یادگاری و پذیرایی ورزشگاه را ترک کردند. در این مراسم، حسن حبیبی به همراه همسرش - خانم ابری - و برادرش - گودرز حبیبی - حضور پیدا کرده بود و از حاضرین در مراسم می توان به حضور فوتبالیست های قدیمی باشگاه آرارات مثل مارکار نرسیسیان، ماسیس هاکوپیان، سروژ ابراهیمی، مائیس میناسیان، سامسون پطروسیان، ادموند بزیک و ...، اعضای مدیریتی باشگاه آرارات، اعضای تیم فوتبال آکادمی آرارات به همراه خانواده هایشان، اعضای تیم فوتبال رسانه ورزش، عادل فردوسی پور به عنوان مجری و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های ورزشی حضور داشتند.
78 سالگی باشگاه ارامنه و بزرگداشت حسن حبیبیجالب است بدانید که حسن حبیبی، متولد سال 1318 در کرمان است ولی در محله چهارصد دستگاه تهران رشد یافته است. وی در دهه های 30 و 40 از فوتبالیست های مطرح کشور بود که به همراه دو برادرش - گودرز و منوچهر - در سطح اول فوتبال ایران حضور داشتند. حسن آقا در تیم‌های فوتبال باشگاه شاهین تهران، تاج تهران (استقلال) و پاس تهران سابقه بازی دارد. او بعد از انقلاب، اولین کسی است که سمت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را به عهده داشته‌است. حبیبی از مفاخر و بزرگان فوتبال ملی و باشگاهی ایران بوده و شاگردان بسیاری تربیت کرده‌است. حسن حبیبی در سال 1348 از سوی مجله کیهان ورزشی به عنوان مرد سال فوتبال ایران برگزیده شد. او یک سال بعد از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و به مربیگری روی آورد. قهرمانی با تیم ملی در جام ملت های آسیا 1968 تهران به عنوان کاپیتان، قهرمانی با تیم پاس در جام تخت جمشید در سال 1355 با عنوان سرمربی، صعود به المپیک 1980 با عنوان سرمربی تیم ملی و کسب مقام سوم جام ملت های آسیا در سال 1980 با عنوان سرمربی تیم ملی و ... گوشه ای از افتخارات حبیبی هستند. حبیبی طی حدود 20 سال در باشگاه آرارات تحول عظیمی را ایجاد کرد و همین تحول باعث شد تا آرارات در سال 1372 بتواند مجوز حضور در لیگ فوتبال ایران را کسب کند. حسن حبیبی طی سال های 1365 تا 1374، سرمربی تیم فوتبال آرارات تهران بود.

کیهان ورزشی ضمن ارج نهادن به کار باارزش باشگاه آرارات در تجلیل از پیشکسوتان و زحمت کشان ورزش، برای حسن حبیبی مرد پر افتخار فوتبال ایران، آرزوی سلامتی دارد.

*سعید حاجی بابایی
*عکس ها از مهدی گرویی
برچسب ها: آرارات ، حسن حبیبی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
از اینکه کیهان ورزشی حضور دارد ممنون هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار