PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
آشفتگی فوتبال
خروجی پخت و پز مجمع در اسفند ۹۹

این آش مسموم را مجمع فدراسیون برای فوتبال پخته است. ریشه همه مسائل و مصائبی که امروز فوتبال ما با آن درگیر است، به رای غیر کارشناسی وسفارشی برمی گردد که اکثریت مجمع در زمستان ۹۹ بدون توجه به مصالح ملی به صندوق ریختند و رییس وهیات رییسه برای فدراسیون انتخاب کردند. انتخابی که درآن، بیش از آنکه عقلانیت ومصلحت فوتبال ومنافع ملی و شایسته سالاری در نظر باشد، منافع شخصی ومصالح فردی و باند بازی در آن، ملاک رای دادن بود...‌ وحالا همه باید تحویل بگیریم دستپخت آقایانی که سرنوشت فوتبال را به امانت در دست دارند. آشی مسموم که کام اهالی فوتبال را تلخ کرده ودر عوض کام دلال های مداخله گر را شیرین ساخته و لبخند رضایت بر لبان آنها نشانده است... آیا این است رسم امانتداری؟! آیا آن دسته از آقایانی که دانسته وتطمیع شده رای به چنان فردی وچنین هیات رییسه ای داده اند، تصور می کنند حساب و کتابی در کار نیست و روزی نخواهد آمد که باید برای رفتارغلطی که درباره امانت مردم انجام دادند پاسخگو باشند؟

چرا دست از سر این فوتبال فلک‌زده برنمی دارید؟

کسانی که باید محاکمه بشوند و به ملت پاسخگو باشند، چگونه به خود جرات داده اند که وارد عرصه انتخاباتی شوند؟ غیر از این، اصلا نیت و قصد آنها از ورود به این عرصه کدام است؟! اینها که قبلا امتحان خود را پس داده وسخت و بد هم رفوزه شده اند...! چرا دست سر این فوتبال بدبخت برنمی دارید؟ چرا کسی ، دستگاهی، ارگان ناظری از تداوم حضور مخرب این افراد و جریانات جلوگیری واز آنها" خلع ید" نمی کند؟! این فوتبال مگر چه هیزم تری به بعضی ها فروخته که تا به روز سیاهش ننشانند، دست بردار نیستند؟! چرا کسانی که مسئول هستند و می توانند کاری بکنند، سر خودشان را با مسائل فرعی ودسته چندم گرم کرده و به جای اینکه یکسره دنبال محروم کردن فلان بازیکنی که دوتا جمله حرف زده وهل دادنش به آغوش حرامی های ضد ایرانی باشند و کارهایی بی فایده و بلکه مضر از این دست، به کار اصلی خود نمی پردازند و اقدامی نمی کنندو ترتیبی نمی دهند که شر این جماعت فاقد صلاحیت و ناآشنا به فوت و فن فوتبال ورفوزه و... از سر فوتبال کم شود و این رشته پرطرفدار و مردمی به دست اهلش اداره و مدیریت شود؟ این همه تجربه تلخ از سپردن فوتبال به دست غریبه ها وسفارشی ها و باندبازها و تحمیلی ها کافی نیست؟!

بعضی از اینها هنوز نیامده اند دارند اعضای کمیته بدوی را زیر فشار قرار می دهند و مثلا مانع گرفتن «استعلام» و... می شوند و ... خلاصه نیامده شیرین کاری های مخرب خود را علیه سلامت فوتبال آغاز کرده اند... ما به وظیفه خود در این باره به یاری حق عمل خواهیم کرد، آقایان مسئول شما هم غیرت مسئولیت به خرج دهید...

آقای وزیر، یکسال به حرف و تعارف گذشت

حتما دستور پیگیری صادر کنید!

وزیر ورزش که یکشنبه گذشته ساعتی قبل از تشکیل جلسه مثلا هیات رییسه فوتبال، گفته بود ما به نظرات وتصمیمات هیات رییسه احترام می گذاریم البته به شرط آنکه فنی و کارشناسی باشد، چند روز بعد از اعلام نظر وتصمیم هیات رییسه که هم غیر فنی و هم غیر کارشناسی وتحت تاثیر القائات وتحمیل های جریان های دلالی مسلط بر فوتبال ایران اتخاذ شده بود ودلیل محکم آن هم اینکه این تصمیم در تضاد کامل با نظر کارشناسی خبرگان فن در کمیته فنی بود، در جایی اظهار داشت:" ما از ابتدا هم گفتیم به نظرات و تصمیمات فنی فدراسیون ها احترام می گذاریم واگر این تصمیمات نیاز به پیگیری داشته باشد، پیگیری خواهیم کرد..." خدمت ایشان باردیگر تاکید و یادآور می شویم که؛ اولا در اینکه نظر اعلام شده از سوی هیات مثلا رییسه فدراسیون فوتبال غیر فنی وضد کارشناسی بود اصلا شک و تردید نکنید، اگر هم ذره ای هم شک دارید می توانید خودتان را خیلی راحت از شک خارج کنید و با تک تک اعضای کمیته فنی فدراسیون که حتما کاملا معرف حضور شما هستند، تماس بگیرید و نظرفنی آنان را جویا شوید تا پی به نظر غیر" اصولی" و قلدرمنشانه هیات مثلا رییسه ببرید. و ثانیا در اینکه این تصمیم هیات مثلا رییسه فدراسیون نیاز به پیگیری دارد ، باز اصلا تردید به خود راه ندهید و هر چه سریعتردستور پیگیری صادر فرمایید...

آقای وزیر! مسامحه و تعارف و بازی با کلمات را کنار بگذارید، خودتان خوب می دانید فوتبال ما به جولانگاه دلالی تبدیل شده است و این جریان مخرب و بیگانه با روح و مرام ورزش که جز پول حرام چیزی را نمی فهمد و نمی شناسد وجز به منفعت پرستی به هیچ معبود وآیین ومکتبی پایبند نیست،«مافیاگونه» در سروشکل دادن به وضعیت و ترکیب مجمع تا انتخاب رییس وهیات رییسه و سرمربی تیم ملی تا تعیین نرخ نقل وانتقالات و... نفش پررنگ ومسلط دارد. آقای سجادی، یکسال گذشت، حرف زدن وبازی با الفاظ وتعابیر را کنار بگذارید وکاری بکنید و قدمی در جهت انجام وظیفه سنگین خود در راه نجات ورزش وبیرون کشیدن رشته هایی مثل فوتبال از منجلاب فساد بردارید... بس است، حرف زدن بس است!

دیدید درست می گفتیم؟!

...بی صلاحیتی خود را به دست خود امضا کردند!

چندنفری که معلوم نیست کجای این فوتبال بوده ومثل رییس برکنار شده ومعزول خود از کجا و با چه ترفند و به کارگیری چه ابزار و وسایلی به این جایگاه راه یافته و صاحب صلاحیت تصمیم گیری در باره سرنوشت فوتبال شده اند، به نام هیات رییسه فوتبال دورهم نشستند و بدون توجه به نظر افراد صاحب صلاحیت (در کمیته فنی) ، صلاحیت فردی بی صلاحیت را با قلدری واهانت به علم و تخصص و کارشناسی وفن و تجربه و مطالبه عمومی و...تصویب کردند تا اولا به دست و امضای خود، بیش از هر چیز صلاحیت نداشتن خود را برای نشستن در آن جایگاه مهم را ثابت کنند وضمنا ثابت کنند کسانی که معتقدند چنین افرادی صلاحیت حضور در هیات رییسه فدراسیون مهمی مثل فوتبال را ندارند، غرض و مرض ندارند، بلکه حرف حق می زنند و کارشناسانه نظر می دهند وثانیا به روشنی و صراحت نشان دهند فوتبال مستعد و پرافتخار ما، بدون اغراق گرفتار شده است؛ گرفتار افراد و باندها و دلال هایی که جز معنای نفع و سود و پول و... را نمی فهمند وسوار بر سرنوشت فوتبال شده و برایشان چیزی که اهمیت ندارد، صلاحیت وتخصص و قانون وشایسته سالاری و سرنوشت فوتبال و انتظارات مردم و نظرات سالم کارشناسانه است... این افراد فاقد صلاحیت، باتصمیم غیرکارشناسانه و دقیقا مغایر نظر کمیته فنی فدراسیون،حجت را بر امثال ما و مجله کهنه کار و معتبری مثل کیهان ورزشی تمام کردند که در برابر چنین سرنوشتی که فوتبال کشور پیدا کرده، چگونه باید رفتار کنند، بگویند و بنویسند... پس بگردید تا بگردیم!

والیبال راه خود را پیدا کرده است

بلند قامتان با مربی ایرانی «نمره قبولی» گرفتند

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل لهستان از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان بازماند. تیم جوان شده ایران با مربیگری یک سرمربی و کادر تمام ایرانی، در طول این رقابت ها و درمجموع راضی کننده ظاهر شدند و رضایت دوستداران ورزش و اهالی والیبال را کسب کردند. تیم ملی والیبال حتی در مقابل لهستان، نمایشی قابل قبول داشت وفقط در گیم پنجم بود که تجربه لهستانی ها بدجوری بر جوانی تیم ایران چربید و در نهایت بازی رابه حریف واگذار کرد، اما در کل " نمره قبولی" گرفت.خوشبختانه والیبال ایران دوسه دهه است که در مسیر بزرگی و پیشرفت قرار گرفته و به حرکت خود در این مسیر با جدیت تداوم می بخشد. والیبال مستعد ایران راه خود را پیدا کرده و جایگاه جهانی خود را به دست آورده است. بدون تردید اگر این مسیر با قدرت بیشتر ورفع معایب و تقویت نقطه قوت ادامه پیدا کند ومدیران والیبال مخصوصااز ورود و دخالت عناصرناباب و فرصت طلب به مراکز مهم و تاثیر گذار والیبال مانع شوند( که البته بعضی وقت ها ردپاهایی از آنها مشاهده می شود)، حضور والیبال ایران در جمع ده بزرگ والیبال جهان همیشگی خواهد بود.

*سید محمد سعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار