PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس گفت: در حکمی که دیوان داوری ورزش اعلام کرده حکم فیفا درمورد ویلموتس شکسته شده است.
کیهان ورزشی-
وثوق احمدی درمورد آخرین شرایط پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: چند ساعت قبل حکم پرونده ویلموتس در دیوان داوری ورزش به من ابلاغ شد. در حکمی که این دیوان صادر کرده حکم فیفا شکسته شده و ایراداتی که در پرونده توسط وکلای فدراسیون فوتبال که من یکی از آنها هستم و تیم حقوقی بسیار بزرگ و قوی از من حمایت می‌کردند مطرح شد‌،  مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از میزان غرامتی که توسط فیفا صادر شده بود توسط دیوان داوری ورزش لغو شده و عدد باقی مانده برای پرداخت به ویلموتس سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو تعیین شده است.

وکیل فدراسیون فوتبال در این پرونده عنوان کرد: ویلموتس زمانی که قراردادش را با ایران منعقد کرد به مدت پنج ماه برای ما کار کرد‌. من در آن زمان هیچ مسئولیتی نداشتم اما وی  با ارسال چند نامه و با استناد به قوانین فیفا، قراردادش را به شکل یک جانبه فسخ کرد اما طبق توافق شفاهی با فدراسیون فوتبال با دریافت مبلغی مجدد به تمرینات تیم ملی بازگشت و در بازی با عراق روی نیمکت نشست.

وثوق احمدی تصریح کرد: زمانی که در فیفا به پرونده رسیدگی شد، اعلام کردند ویلموتس به این دلیل که حداقل دو ماه کار کرده و دستمزدش را دریافت نکرده و با وجود اخطار دریافت مبلغ خود باز هم از فدراسیون پولی نگرفته است، فسخش موجه تلقی می‌شود. به همین دلیل فیفا اعلام کرد او استحقاق دریافت تمام مبلغ را دارد. این مقرراتی است که در فیفا و مقراتی است که در سوییس وجود دارد. به صراحت در این مقررات قید شده اگر یک طرف قرارداد برخلاف طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، استحقاق دریافت تمام مبلغ را دارد. به تبعیت از قانون سوییس این قانون در فیفا و فوتبال وارد شده و اگر یک بازیکن و مربی حداقل دو ماه از دستمزد خود را دریافت نکند با یک اخطار ۱۵ روزه استحقاق دریافت تمام مبلغ برایش ایجاد می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار